Skip to article

5 alimente pe care le credeai sanatoase. Descopera adevarul si ia masuri!

5 alimente pe care le credeai sanatoase. Descopera adevarul si ia masuri! Alimente pe care le credeai sanatoase
"De azi inlocuiesc painea alba cu paine neagra si micul dejun obisnuit cu o portie de cereale sanatoase, care-mi dau energia de care am nevoie!". Daca ai facut acest lucru in lupta contra caloriilor si kilogramelor in plus, este posibil sa fi cazut din lac in put. Potrivit specialistilor, multe dintre produsele care sunt promovate ca fiind benefice pentru organism nu sunt decat niste bombe cu ceas, care pot duce la diabet si obezitate.

Iata 5 alimentare pe care le credeai sanatoase, desfiintate de expertul in medicina dr. Shikha Sharma. Descopera adevarul si ia masuri!

Obsedati de un stil de viata sanatos, oamenii cauta sa consume tot mai multe produse naturale, fara chimicale, care sa nu le scurteze si mai mult viata. Iar piata este invadata de astfel de alimente bogate in nutrienti, promovate agresiv de companiile de profil in goana lor dupa profit.

De la uleiurile sanatoase si pana la iaurturile cu musli, aproape ca nu exista bucatarie sa nu contina aceste tipuri de alimente. Si totusi, desi mergi cu regularitate la sala, ceva simti ca nu merge in stilul tau de viata. De vina ar putea fi aceste alimente.

1. Painea neagra

Dupa ce ani intregi, incepand din copilarie, te-ai hranit cu paine alba, de cativa ani ai aflat din media ca este nociva si poate cauza obezitate, diabet sau colesterol marit. Nu-i nimic, ai trecut pe cea neagra, foarte bine, ti-ai zis!

Doctorul Sharma nu este de aceeasi parere insa. Practic, ceea ce tu crezi ca este paine neagra nu este altceva decat paine alba vopsita cu ajutorul chimicalelor. Salvarea vine din partea painii facuta din faina cu multicereale. Desi nu are acelasi gust, este mult mai sanatoasa, avand o valoare nutritiva de 4 ori mai mare decat painea alba.

2. Cerealele de la micul dejun

Probabil ca ai dulapul din bucatarie plin cu tot felul de cutii de cereale pe care le savurezi la micul dejun. Ar trebui sa te gandesti mai bine, caci s-ar putea sa consumi mai multe calorii decat crezi. Uita-te pe cutii si scapa de acelea cu un continut mare de zahar, coloranti artificiali, sare si grasimi vegetale.

Ne referim aici inclusiv de cele cu ciocolata. Nu faci altceva decat sa pompezi si mai mult zahar in corp. Solutia, potrivit specialistilor, este sa le inlocuiesti cu fulgi de ovaz sau de grau.

3. Iaurtul si laptele cu fructe

Scapa de obiceiul de a consuma iaurt cu fructe. Arunca toate iaurturile cu capsuni si caise din frigider, pulpa de fruct pur este doar un mit. Toate au zahar si chimicale care le ofera culoarea si gustul unui fruct adevarat, insa sunt doar substituenti. Inlocuieste-le cu iaurturi simple si lapte simplu, in care sa adaugi tu fructe proaspete taiate.

4. Orezul alb

Potrivit doctorului Shikha Sharma orezul alb este rafinat, fiind "dezbracat" de mineralele, vitaminele si fibrele pe care le contine in mod obisnuit. Practic, atunci cand gatesti cu orez alb nu faci altceva decat sa convertesti amidonul in glucoza si iti cresti astfel tensiunea arteriala. Schimba-l cu orez brun!

5. Batoanele din cereale

Batoanele de cereale sunt promovate peste tot ca fiind o gustare sanatoasa care satisfac nevoia noastra de dulciuri. Nu insa potrivit doctorului Sharma, ele sunt pline de zahar rafinat.

Desi sunt pline de musli si alte cereale, aceste batoane sunt pline de zahar. Le poti consuma, insa ai grija sa nu o faci regulat. Mai bine incearca fructele uscate.

Articole recomandate

8 alimente care te ajuta sa combati astenia de primavara 8 alimente care te ajuta sa combati astenia de primavara
De cate ori nu ai pus starea leteragica in care te afli pe seama oboselii? Dar ce te faci cand iti simti organismul tot mai secat de energie, desi tu te-ai odihnit corespunzator si nici nu ai muncit intens. Nu te ingrijora, de vina este astenia de primavara, care isi face tot mai multa simtita
Alimente cu un continut ascuns de sare Alimente cu un continut ascuns de sare
Sarea constituie un aliment esential in dieta zilnica. Aceasta are rolul de a controla cantitatea de apa din corp, mentine nivelul pH-ului din sange, ajuta la contractiile musculare si transmite semnale nervoase. Cu toate acestea, prea multa sare este daunatoare pentru organism. In prezent, sarea
Alimente care ajuta: ce sa mananci in functie de starea de spirit Alimente care ajuta: ce sa mananci in functie de starea de spirit
Odata ce accepti ipoteza ca "esti ceea ce mananci", poti folosi alimentele pentru a-ti modifica starea de spirit. In timp ce dulciurile si fast food iti ofera o placere temporara, alte alimente si lichide te ajuta pe termen lung. Afla ce sa mananci in functie de starea de spirit, alimente care