Skip to article

5 beneficii ale mandarinelor pentru sanatate

Mandarinele sunt ideale pentru perioada de iarna. Au o aciditate scazuta si sunt mult mai moi decat portocalele. Potrivit mitologiei, mandarinele au acoperit Muntii Atlas si au crescut in Gradina Hesperidelor. 

Cu toate acestea, originea lor reala este in Indochina si sudul Chinei, unde au fost facute primele referinte despre cultivarea lor si dateaza din secolul al XII-lea i.Hr. Se crede ca numele lor se datoreaza culorii costumelor pe care le purtau mandarinii - conducatori ai Chinei Antice- care au avut privilegiul de a se delecta printre primii cu acest fruct minunat, care, pe langa faptul ca este scazut in calorii, este bogat in vitaminel C si A, dar si acid folic. Desi este originar din Orientul Mijlociu, se crede ca cuceritorul spaniol Bernal Diaz del Castillor a introdus acest fruct si in Mexic imn 1519, in Tonala, Veracruz. Mandarinele se produc in sase state din Mexic, imclusiv in Veracruz si Puebla.

Iata ce beneficii uimitoare are acest fruct pentru sanatate si de ce trebuie consumat in mod regulat, mai ales in sezonul friguros:

Aliat impotriva racelilor si gripei 

Medicina tradițională chineză considera mandarina un subiect de prim rang pentru păstrarea sănătății. Ele întăresc imunitatea. Sunt un bun supliment stimulant antioxidant și de apărare, deoarece conțin vitamina C.

Previn constipatia

Mandarinele sunt o sursă naturală de fibre, care se găsește în pulpa albă sub piele și între segmente. Această substanță stimulează circulația intestinală și reduce absorbția grăsimilor și a substanțelor toxice.

Elimină acidul uric

Conținutul ridicat de apă, potasiu și acid citric produc un efect diuretic care favorizează eliminarea acidului uric și a sărurilor acestuia.

Sunt un puternic antioxidant 

Mandarinle contin mai puțină vitamina C decât portocala, dar este sunt o sursă bună a acestei vitamine care servește ca antioxidant și pentru sănătatea țesuturilor noastre, inclusiv a pielii și sistemului respirator. În plus, mandarinele conțin vitamina A, care funcționează și ca antioxidant.

Benefice pentru femeile însărcinate și sportivi 

Acidul folic și vitamina C sunt esențiale în procesele de divizare a celulelor în primele luni de sarcină. Pe de altă parte, varietatea de nutrienți din acest fruct ajută la reumplerea lichidului și mineralelor pierdute după exerciții fizice. 


Articole recomandate

Dr. Andrei Manu Marin, urolog ne spune despre rolul lactobacililor in prevenirea cistitei Dr. Andrei Manu Marin, urolog ne spune despre rolul lactobacililor in prevenirea cistitei
Flora microbiana sau microbiota? De mai multi ani este tot mai folosita notiunea de flora/microflora bacteriana, incorect utilizata intrucat aceasta reprezinta ansamblul microorganismelor de natura vegetala. Termenul corect ar fi cel de microbiota  care defineste ansamblul microorganismelor
Educatia nutritionala corecta, primul pas in preventia celor mai frecvente boli ale prezentului Educatia nutritionala corecta, primul pas in preventia celor mai frecvente boli ale prezentului
Cartea “ Ghid de nutriție – de la prevenție la terapie ”, lansată pe  27 noiembrie 2019, este dedicată tuturor celor care doresc să își îmbunătățească cunoștințele despre nutriție. Educația
Cum scapi de raceala in 24 de ore - cel mai bun remediu natural Cum scapi de raceala in 24 de ore - cel mai bun remediu natural
In perioada de iarna, cazurile de raceala si gripa cresc simtitor. Simptomele lor sunt suparatoare si nu te lasa sa iti desfasori activitatile cotidiene. Nas infundat sau flux nazal prea abundent, dureri in gat, disconfort muscular si febra sunt principalele simptome ale racelii sau gripei. 
Un ingredient pe zi pentru un Craciun sanatos Un ingredient pe zi pentru un Craciun sanatos
Vanilie de Bourbon, scortisoara, unt de arahide, miere de anason – sunt doar cateva dintre ingredientele preferate in luna decembrie, arata datele Vegis.ro , magazin online de produse bio si naturiste. Acestea arata ca romanii sunt tot mai atrasi de un stil de viata sanatos, mai ales de
STUDIU Sa dormi mult la sfarsit de saptamana este o necesitate, nu un moft STUDIU Sa dormi mult la sfarsit de saptamana este o necesitate, nu un moft
Odihna insuficienta poate dauna sanatatii. Lipsa somnului poate afecta memoria si poate cauza probleme de concentrare, iar in timp efectele se pot agrava si pot provoca tensiune arteriala ridicata, diabet si risc crescut de boli de inima. Din fericire, un studiu publicat in Journal of Sleep
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda