Skip to article

5 beneficii surprinzatoare ale dormitului in pielea goala

Inca mai cauti motive sa dormi dormi dezbracata? Nu e doar ca e tare comod si, pe deasupra, incredibil de sexy, dar sa renunti la pijamale (chiar si la cele mai sumare) e foarte prielnic pentru sanatate.

De ce? Afla in continuare 5 beneficii ale dormitului nud, confirmate stiintific.

1. Te odihnesti mai bine

Se pare ca insomnia este provocata, printre altele, si de supraincalzirea corpului in timpul noptii. Cel putin asa arata un studiu efectuat recent in Australia, care a scos la iveala ca mentinerea unei temperaturi corporale coborate, la un nivel care sa fie totusi confortabil, faciliteaza odihna neintrerupta si creste frecvena stadiilor de somn profund. Cu alte cuvinte, dormind dezbracata, ii permiti pielii tale sa respire, ceea ce sporeste calitatea somnului. Pielea se racoreste, nu te mai trezesti de cateva ori pe noapte pentru ca ti-e prea cald sau te jeneaza pijamaua, te odihnesti cu adevarat si te trezesti bine dispusa. Asa incat, daca vrei sa dormi mai bine, evita sa porti in pat pijamale care iti tin cald.

2. Te ajuta sa slabesti

Racirea naturala a corpului in timpul noptii contribuie, de asemenea, la scaderea nivelului de cortizol, cunoscut si sub denumirea de „hormonul stresului”. Cortizolul este responsabil pentru starile de agitatie si pentru pofta excesiva de mancare. Alegand sa dormi goala, alegi de fapt sa iti pastrezi silueta, pentru ca tii sub control productia de cortizol in timpul somnului. Intre orele 22.00 si 2.00, cand corpul se odihneste profund, nivelul de cortizol ajunge la minimum. Insa dupa ora 2.00, glandele ce produc cortizol incep sa lucreze pentru a pregati corpul pentru a doua zi, in asa fel incat sa ai energie. Cand nu ai parte de suficienta odihna, nivelul de cortizol creste, fapt ce iti stimuleaza apetitul, facandu-te sa manaci mai mult decat ai nevoie.

Citeste continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza