Skip to article

5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020

5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020
Între deadline-uri strânse la serviciu și ședințe cu părinții, încercarea de a găti sănătos pentru familie și toate celelalte sarcini pe care ni le asumăm ca femei, uităm adesea de noi și de sănătatea noastră.

Dar nu trebuie să fie așa! Să nu uităm că ne putem ocupa de cei dragi doar atunci când noi suntem sănătoase și în formă... Așa că este extrem de important să avem grijă de sănătatea și starea noastră de bine.

Începutul de an este un moment potrivit pentru a face câteva schimbări esențiale– ce ne vor ajuta să fim sănătoase și în cea mai bună formă fizică.

Astăzi îți propunem cinci dintre acestea.

1. Mănâncă sănătos, și nu uita de cele 5 porții zilnice de fructe și legume

Specialiștii recomandă cele cinci porții zilnice de legume și fructe, un obicei sănătos, pe care îl poți implementa chiar de astăzi.

Alege, legume și fructe de sezon. Le poți integra la fiecare masă a zilei, dar și între mese, ca gustări. În afara cazului în care medicul îți recomandă o abordare diferită, alege varianta crudă a acestora deoarece legumele gătite își pierd din proprietăți.

În acest fel, te asiguri că alimentația ta conține vitaminele și mineralele atât de necesare organismului nostru.

2. Obișnuiește-te să faci mișcare în fiecare zi

Dacă bunicii noștri erau activi fără a-și propune acest lucru, neavând facilitățile de care beneficiem noi, lucrurile stau diferit astăzi. Avem la dispoziție mașini care ne pot duce oriunde dorim, avem în gospodărie produse care ne ajutăîn orice activitate întreprinsă.

Pentru a fi activă astăzi, e nevoie să îți propui acest lucru. Ai multe variante la dispoziție: te poți înscrie la o sală sau poți să te plimbi prin parc, de exemplu. Un program de exerciții acasă, cu ajutorul unor filmulețe de pe internet, e de asemenea o idee foarte bună. O variantă mai la îndemână?

Coboară din autobuz cu 2-3 stații mai devreme sau mergi pe jos, dacă serviciul tău e destul de aproape. Uită de mașină atunci când faci micile cumpărături. Așadar, folosește orice variantă îți este la îndemână pentru a face mișcare!

3. Nu uita de cele 7-8 ore de somn recomandate de specialiști

Somnul este important pentru sănătatea noastră fizică și psihică. Nu sări peste orele de somn, oricât de tentant este să mai navighezi un pic pe net sau să urmărești serialele preferate.

Pe termen lung, vei resimți cu siguranță beneficiile unui program regulat de somn. O persoană odihnită va fi mai eficientă în activitățile zilnice, se va concentra mai bine și va fi mai creativă. În plus, atunci când dormim suficient suntem mai rezistenți la diverse răceli sauinfecții, beneficiem de o stare psihică bună și scădem riscul apariției anumitor boli.

Așadar, adoptă un program de somn regulat și respectă-l! Te va ajuta dacă vei aerisi camera chiar înainte de culcare, vei face mișcare peste zi și vei evita mesele grele înainte de somn. O pernă și o saltea de calitate, alese în funcție de propriile nevoi, vor fi și acestea utile pentru un somn odihnitor.

4.  Caută soluții pentru a ține sub control stresul cotidian

Pentru reducerea stresului cotidian, adoptă o alimentație sănătoasă, fă sport și alege să te înconjori de persoane pozitive. În plus, nu uita să iei pauze la intervale regulate, evită epuizarea fizică și respectă-ți programul de odihnă.

5. Încheie o asigurare de sănătate pentru boli grave

Toate aceste măsuri preventive ne vor ajuta să ne menținem în formă pe tot parcursul anului. Când neprevăzutul apare însă, tratamentele pot avea costuri împovărătoare pentru familie. Pentru aceste cazuri, ideal ar fi să avem încheiată o asigurare pentru probleme medicale grave, precum afecțiunile oncologice (cancer).

Signal Iduna a creat mai multe asigurări de sănătate potrivite pentru fiecare nevoie și destinate atât persoanelor fizice, cât și companiilor.

Vital Care este asigurarea de sănătate care acoperă costurile serviciilor medicale în cazul diagnosticării cu o afecțiune oncologică.Asigurații beneficiază de suport extins încă de la primul diagnostic.

Critical Care este asigurarea de sănătate pentru angajați ce oferă acoperire pentru 31 de boli grave, sub forma unei indemnizații primite de asigurat din momentul în care a fost diagnosticat cu una dintre acestea. În acest fel, asiguratul beneficiază de o sumă de bani cu care poate plăti serviciile medicale necesare.

Liniștea pe care ți-o oferă încheierea unei asigurări de sănătate pentru boli grave, dar și obiceiurile săntoase pe care le adopți, sunt lucruri deosebit de importante pentru starea ta permanentă de bine.

Articole recomandate

Modificari majore ale simptomelor COVID-19: boala ar putea fi cronica precum HIV sau Hepatita B Modificari majore ale simptomelor COVID-19: boala ar putea fi cronica precum HIV sau Hepatita B
Carmen Dorabat, managerul Spitalului de Boli Infectioase din Iasi, sustine ca boala provocata de coronavirus ar putea fi cronica precum HIV sau Hepatita B, potrivit Mediafax. Medicii au sesizat modificari majore ale simptomelor infectiei cu coronavirus, iar multi dintre pacienti prezinta probleme
Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp
Numarul cazurilor imbolnavirilor de gripa sezoniera a scazut la nivel global anul acesta cu 98% fata de aceeasi perioada din 2019. Scaderea s-ar datora izolarii si masurilor de protectie, potrivit specialistilor de la  Institutul de Sănătate publică din Anglia, care au realizat
Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic
Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat pe pagina sa de socializare Facebook ce inseamna un consum mare de sare, dar si despre importanta acestui ingredient pentru sanatate.  De asemenea, nutritionistul a explicat de ce simtim nevoia de dulce si cum putem sa evitam aceasta senzatie. 
Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D
80% din persoanele cu COVID-19 au prezentat o lipsa de vitamina D in organism, potrivit unui studiu publicat în Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. Cercetarea a fost efectuata pe 216 pacienti, iar 80% dintre acestia au prezentat o deficienta de vitamina D, marea majoritate au
Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19 Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19
Pacientii infectati cu coronavirus pot manifesta o forma mai putin cunoscuta a acestei boli, care arata "parsivitatea" acestui virus, a atentionat medicul ATI Radu Ţincu, de la Spitalul Floreasca din Capitală. Doctorul a explicat ca bolnavii de COVID pot avea o  saturaţie