Skip to article

5 superalimente care intaresc imunitatea. Ce trebuie sa mananci ca sa te feresti de raceli

5 superalimente care intaresc imunitatea. Ce trebuie sa mananci ca sa te feresti de raceli
Sezonul rece aduce cu el virusuri si bacterii care se raspandesc foarte usor, mai ales ca in timpul iernii petrecem foarte mult timp in spatii inchise, precum birouri sau malluri. Pentru a te feri de viroze trebuie in primul rand sa iti intaresti sistemul imunitar. 

Nu trebuie sa iei suplimente, ci sa ai grija la alimentatie. Este foarte important ca inainte de debutul sezonului rece sa introduci in meniul tau cateva alimente care sa ajute la intarirea sistemului imunitar. Iata cateva dintre acestea: 

Supa de pui 

Supa de pui fierbinte este recomandata in sezonul rece, deoarece s-a dovedit stiintific ca ajuta organismul sa se apere de virusuri si bacterii patogene. Ca orice lichid cald, supa de pui ajuta la o buna hidratare si creste temperatura corpului desfundand caile respiratorii. 

Kefirul 

Consmul regulat de de probiotice, asa-numitele bacterii bune, care se gasesc in alimente precum iaurtul sau varza, pot ajuta sistemul imunitar sa functioneze mai bine si imbunatatesc digestia. Kefirul, o bautura asemanatoare iaurtului, are cele mai mari beneficii pentru organism. Cauta produse pe care scrie culturi active, recomanda Asociatia Nationala pentru iaurt.

Ceaiul verde 

Polifenolii, antioxidanti puternici ai plantelor, pe care ii contine si ceaiul verde, ajuta la intarirea sistemului imunitar. Un studiu de laborator a aratat ca un anumit tip de polifenoli, numiti catechine, pot ucide virusii gripali. Pentru a maximiza beneficiile ceaiului verde, prepara-l cu apa fierbinte si lasa-l la infuzat un minut sau doua. Un pic de miere si lamaie pot lua din amaraciunea ceaiului verde. 

Vitamina D 

Într-un studiu publicat recent în Jurnalul American de Nutriție Clinică, copiii care au luat zilnic suplimente de vitamina D (1.200 UI) au fost cu 40% mai puțin susceptibili de a contracta un virus gripal comun decât copiii care au luat un placebo. Studiile de laborator indică faptul că substanța nutritivă poate ajuta celulele imune să identifice și să distrugă bacteriile și virușii care ne fac rău, spune Adit Ginde, cercetător în domeniul sănătății publice de la Universitatea din Colorado School of Medicine din Denver. Deoarece majoritatea oamenilor nu primesc suficientă vitamină D, expertii recomandă un supliment D. De asemenea, potii obține vitamina D (în doze mici) din pește gras, cum ar fi somonul.

Fibrele solubile

Potrivit unui studiu realizat recent publicat în revista Brain, Behavior and Immunity, fibrele solubile pot injumatati timpul de vindecare in cazul unei infectii bacteriene. Fibrele solubile se regasesc in mai multe categorii alimentare care ar trebui consumate zilnic. Printre cele care contin cele mai mari cantitati de astfel de fibre se numara: 

- mere;
- fasole boabe (gatite);
- linte gatita;
- banana;
- ovaz (taratele de ovaz contin cea mai mare cantitate de fibre solubile);
- mazare;
- soia;
- morcovi;
- portocale (citrice, in general);
- pere;
- capsuni;
- fulgi de ovaz;
- orz;
- stafide;
- prune (acre si uscate);
- seminte de in;
- merisor;
- caise;
- curmale;
- coacaze rosii;
- grepfrut;
- piersici;
- gutui;
- sfecla;
- agrise;
- secara;
- struguri;
- seminte de susan etc.

Articole recomandate

Cum iti poti da seama daca o masca de protectie este buna sau este un fake Cum iti poti da seama daca o masca de protectie este buna sau este un fake
Pentru consumatori este foarte dificil sa isi dea seama daca masca de protectie e care o cumpara este una neconforma sau un fake. Cei care trebuie sa fie foarte atenti la masti sunt agentii economici! In doar o luna, ANPC a scos de la vanzare peste 30 de milioane e masti de portectie.  Pentru
Treci natural peste sindromul premenstrual Treci natural peste sindromul premenstrual
Se estimează că 3 din 4 femei sunt afectate de o anumită formă a sindromului premenstrual la fiecare menstruație. Practic, fiecare femeie prezintă cel puțin un simptom al sindromului premenstrual în decursul vieții, iar vârful de incidență
Cat timp sunt contagiosi bolnavii de COVID Cat timp sunt contagiosi bolnavii de COVID
Persoanele care se infecteaza cu coronavirus sunt contagioase timp de 9 zile de la aparitia simptomelor, arata datele celui mai recent studiu. Aceste rezultate subliniază importanţa autoizolării timp de cel puţin 10 zile. Autorul principal Muge Cevik, de la Universitatea din St
Persoanele vaccinate anti-Covid vor mai fi obligate sa poarte masca? Persoanele vaccinate anti-Covid vor mai fi obligate sa poarte masca?
Persoanele care se vaccineaza impotriva COVID-19 trebuie sa mai poarte masca? Aceasta este una dintre intrebarile pe care si le pun foarte multe persoane dupa ce s-a anuntat ca a fost realizat un vaccin.  Coordonatorul campaniei de vaccinare anti-COVID din România, Valeriu Gheorghita, a
Persoanele vindecate de coronavirus trebuie sa se vaccineze? Persoanele vindecate de coronavirus trebuie sa se vaccineze?
Simin Aysel Florescu, directorul medical al Spitalului Victor Babes, a explicat ce parere are despre vaccinarea anti-Covid, in cadrul unei emisiuni de la Digi24. „E un lucru care nu se știe foarte cert acum”, a spus Simin Aysel Florescu, întrebată dacă mai