Skip to article

6 alimente care cresc nivelul dopaminei din creier. De-acum vei fi tot timpul fericit!

6 alimente care cresc nivelul dopaminei din creier. De-acum vei fi tot timpul fericit!
Creierul functioneaza pe baza de electricitate si depinde de anumiti neurotransmitatori. Dopamina este asociata cu „sistemul placerii” din creier. Ea ne permite sa simtim bucuria si un sens al premierii pentru a ne motiva pentru performanta. De asemenea, ne ajuta cu concentrarea si atentia si cu abilitatea de a simti placere. Sunt anumite strategii ale stilului de viata si superalimente care ajuta la imbunatatirea nivelului dopaminei.

Persoanele cu un nivel scazut de dopamina se confrunta, adesea, cu lipsa de speranta, se simt fara valoare. Ele nu pot gestiona stresul, se izoleaza de ceilalti. Mai mult, au ganduri negre si se distrug singure. Sunt usor de distras, nu se pot concentra si au mari dificultati sa duca la bun sfarsit o sarcina.

Stilul de viata care te lasa fara dopamina

Dopamina este implicata in modolarea starii de spirit, a atentie si a abilitati de invatare. S-a demonstrat in laborator faptul ca animalele vor alege dopamina in defavoarea mancarii si apei. Chiar daca pana la urma asta le cauzeaza moartea. Vedem acelasi comportament si la oamenii care sunt dependenti de droguri, jocuri de noroc, alcool, sex, mancare, sporturi extreme etc. Cu totii ne luam dopamina din diverse activitati care ne fac placere. Cei mai intalniti factori ai stilului de viata care afecteaza semnalele dopaminei sunt un dezechilibru al zaharului din sange, abuz de droguri sau alcool, oboseala a glandelor suprarenale si inflamarea creierului. 

Plan nutritional antiimflamatoriu

In cazul in care crezi ca te confrunti cu o deficienta de dopamina urmeaza un plan nutritional antiinflamatoriu prin care sa imbunatatesti functionarea sistemului digestiv si reducerea stresului oxidativ din corp.

Nutrientii cheie de care organismul are nevoie pentru a produce un nivel adecvat de dopamina includ vitamina D, L fenilalanina, beta-feniletilamina (PEA) si N-acetil, L-tirozina, vitamina B6, acid folic, selenium, glutation, zinc si magneziu. 

Iata 6 alimente care cresc nivelul dopaminei din creier. 

1. Ciocolata neagra

Acest superaliment (peste 75% cacao), este una dintre cele mai bune surse din PEA. Acesta este un compus natural care strabate bariera de sange ce protejeaza creierul si stimuleaza si moduleaza eliberarea de dopamina in creier. Cacaoa este, totodata, foarte bogata in zinc, magneziu si crom. Acesti nutrienti ajuta la stabilizarea si echilibrarea nivelului de zahar in sange.

De asemenea, ajuta la imbunatatirea nivelului de serotonina si contine si endorfina anandamida. Aceasta combinatie de ingrediente fac din ciocolata neagra cel mai bun superaliment pentru imbunatatirea starii de buna dispozitie. Totusi, ai grija sa nu o consumi in exces pentru a nu aparea stresul glandelor adrenale. 

2. Afine

Sunt bogate in flavonoide si antocianina, un antioxidant, care protejeaza anumite regiuni importante ale creierului responsabile cu controlul secretiei de dopamina. Un studiu publicat in Neurostiinta Nutritionala a demonstrat ca extractul de afine previne stresul oxidativ asociat cu stresul substantia Nigra si a regiunii Striatum din creier.

Acest lucru este important atat pentru prevenirea afectiunii Parkinson, cat si pentru imbunatatirea generala in coordonarea si secretia de dopamina. Adauga cateva afine organice in shake-urile si smoothie-urile tale preferate.

Citeste continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.

Articole recomandate

Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și
Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire
Un nou studiu publicat in revista medicală si realizat de savantii chinezi arata ca pacientii cu COVID-19 prezintă cel puțin un simptom activ la șase luni după ce ce s-au îmbolnăvit. Cele mai frecvente simptome care persistă este oboseala sau slăbiciunea
Au aparut primele cazuri de gripa in Romania Au aparut primele cazuri de gripa in Romania
In saptamana 28 decembrie - 3 ianuarie au fost confirmate in tara 15 cazuri de gripa, a anuntat, vineri, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile. Anul trecut in aceeasi perioada erau 500 de cazuri de grippa.La nivel național, numărul total de cazuri
Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul
Dupa vaccinare exista posibilitatea infectarii cu noul coronavirus, sustin medicii epidemiologi. Imunizarea ajuta insa organismul sa lupte cu boala. Astfel, persoanele vaccinate vor suferi o forma mai usoara de Covid-19.  Vaccinul impotriva infectiei cu noul coronavirus ofera imunitate la un
Cum remediezi dereglarile de somn Cum remediezi dereglarile de somn
Un somn odihnitor este foarte important pentru starea de bine si de sanatate a fiecaruia dintre noi. Totusi ce putem face atunci cand nu ne putem bucura de efectele binefacatoare ale somnului? Exista numerosi factori care pot cauza dereglari ale somnului, printre care bolile cronice, precum