Skip to article

Alimente pentru sanatatea plamanilor si pentru o respiratie mai buna

Alimente pentru sanatatea plamanilor si pentru o respiratie mai buna
Pentru ca plamanii sa asigure respiratia este nevoie de multa energie in organism.

Cand nu mananci sanatos, corpul se confrunta cu dificultati in a furniza energia necesara pentru respiratie si pentru celelalte functii ale organismului. De aceea, este important sa ai o alimentatie sanatoasa, intr-o anumita cantitate, pentru a mentine sanatatea plamanilor tai.

Mancare consumata afecteaza metabolismul si cantitatea de dioxid de carbon produsa de digestie care te poate face sa te simti lipsit de puteri.

Iata in continuare ce alimente trebuie sa consumi pentru sanatatea plamanilor si pentru o buna respiratie:

Varietate in alimentatie

Organismul are nevoie de varietate de alimente pentru a primi toti nutrientii de care are nevoie. Variaza meniul si bazeaza-te pe alimentele naturale. Legumele si fructele au o cantitate mare de nutrienti si antioxidanti.

Acestia din urma lupta impotriva radicalilor liberi care afecteaza inclusiv functionalitatea plamanilor. Unul dintre cele mai bogate alimente in antioxidanti este ceaiul verde.

Legumele si fructele contin si Vitamina C, care accelereaza metabolismul histaminelor. Aceste substante provoaca inflamarea plamanilor si a cailor respiratorii. Sucul de citrice, fructele de padure, legumele verzi, rosiile sunt alimente benefice pentru respiratie si sanatatea plamanilor.

Mai putina sare, cofeina, alcool si grasime

Produsele bogate in grasimi sunt bogate in calorii care afecteaza negativ plamanii. Redu consumul de alimente de acest tip.

Sarea este si ea daunatoare plamanilor consumata excesiv, precum si cestile de cafea sau alcoolul. Cand consumul de sare este ridicat, particulele de sodiu ajung in celulele musculare ale plamanilor si afecteaza calciul din acestea, producand un dezechilibru. Potrivit unor studii, persoanele cu o dieta saraca in sare rezista mai bine la efort fizic si respira mai usor.

Redu cantitatea de lapte, branza, smantana, malai, soia si alimente procesate. Acestea pot cauza mucus, care afecteaza functionalitatea plamanilor si respiratia.

Mai multa apa

Apa este benefica pentru plamani si curata toxinele din organism. Nu trenuie sa te fortezi sa bei foarte multa apa, insa poti sa fii atenta la obiceiurile tale zilnice si sa inlocuiesti paharele cu suc din comert cu pahare cu apa plata.

Alimente bogate in Omega-3

Multe afectiuni respiratorii, printre care si astmul, sunt legate de inflamatii. Acizii Omega-3 reduc aceste inflamatii. Uleiul de peste este un aliment util, consumat moderat.

Detoxifierea plamanilor

Opteaza pentru plante care detoxifiaza plamanii, precum feniculul, care este antiinflamator sau lumanarica, aceasta facilitand expectoratia si putand tonifia membranele mucoase.

Radacina de ghimbir este o planta care stimuleaza plamanii. In cazul unei afectiuni a aparatului respirator cu secretie abundenta se recomanda o cura de ceai de urzici. Usturoiul, ghimbirul si ceapa au efecte benefice asupra plamanilor si ajuta la detoxifierea acestora. Foloseste rozmarin pentru a elibera bronhiile si pentru curatarea mucusului.

Autor: Elisa Costache

Articole recomandate

Graul verde: beneficii nebanuite pentru sanatate Graul verde: beneficii nebanuite pentru sanatate
Graul verde contine substante cu un potential incredibil de vindecare pentru organismul tau. Catalogat drept un aliment "complet" de expertii in nutritie, graul verde a devenit parte a dietei multor persoane preocupate de logevitatea lor, dupa ce s-a dovedit lista lunga de beneficii pe care le
Ce dezvaluie respiratia despre sanatatea ta Ce dezvaluie respiratia despre sanatatea ta
Respiratia ta este la fel de personala precum amprenta digitala. Ea nu contine doar oxigen, ci si nitrogen si dioxid de carbon, alaturi de alti compusi organici volatili. Daca nu ar exista substante in exterioriul si interiorul corpului, respiratia tuturor oamenilor ar fi inodora. Interesant este
Mersul pe jos si beneficiile pentru sanatate: previne cancerul, bolile de inima, regleaza tensiunea Mersul pe jos si beneficiile pentru sanatate: previne cancerul, bolile de inima, regleaza tensiunea
Mersul pe jos face piciorul frumos, spune o vorba inteleapta din popor. Si cat adevar se ascunde in spatele acestei afirmatii! Insa mersul pe jos nu este benefic doar pentru tonifierea muschilor, ci pentru sanatate in ansamblul ei. Medicii recomanda sa faci miscare cel putin 30 de minute de zi,
Studiu: nicotina din anumite alimente ne apara de Parkinson! Studiu: nicotina din anumite alimente ne apara de Parkinson!
In urma unui studiu realizat recent s-a descoperit ca plantele din familia Solanaceae - intre care se numara cartoful, ardeii, rosiile si vinetele - pot proteja impotriva bolii Parkinson datorita continutului de nicotina pe care il au. Studiul a fost publicat in Annals of Neurology si ne ofera
Florile de soc, benefice pentru sanatate: curata sangele de toxine si trateaza alergiile Florile de soc, benefice pentru sanatate: curata sangele de toxine si trateaza alergiile
Florile soc, o adevarata desfatare pentru papilele tale gustative in timpul verii, au reale proprietati terapeutice. Substantele continute de florile acestei plante miraculoase, bioflavonoizii, colina, acizii grasi omega-3 si omega-6, pectina si taninurile, sunt extrem de benefice pentru sanatate