Skip to article

Apa si infarctul: cate lichide trebuie sa bei ca sa te feresti de atacul de cord

Apa si infarctul: cate lichide trebuie sa bei ca sa te feresti de atacul de cord
Apa, plata, carbogazoasa sau de la robinet, poate fi principalul aliat in fata infarctului. Consumul de apa poate reduce cu pana la 54% riscul de a face un atac de cord. 

Totodata, apa combate constipatia, stimuleaza energia si poate chiar sa reduca riscul cancerului mamar, de prostata si de colon – dupa cum reiese din numeroase cercetari. De asemenea, potrivit unui studiu realizat de oamenii de stiinta de la Loma Linda University din California, persoanele care beau cel putin 5 pahare cu apa pe zi prezinta un risc mai mic de a suferi un infarct. 

Motivul este unul foarte simplu si cat se poate de logic. Apa este absorbita direct in fluxul sangvin, impiedicand ingrosarea sangelui si micsorand riscul formarii de cheaguri periculoase pentru artere si inima. Oamenii de stiinta spun ca alte lichide nu sunt recomandate deoarece acestea trebuie sa fie mai intai digerate, proces ce extrage lichid din fluxul sangvin, crescand densitatea sangelui si marind riscul aparitiei cheagurilor.

Bei suficienta apa? 

“Dupa 60 de ani, nu te baza pe senzatia de sete”, spune dieteticiana Susan Moores. „Senzatia de sete se diminueaza odata cu varsta”, ne aminteste ea. „De asemenea, ai putea avea tendinta de a bea mai putina apa din pricina problemelor urinare, precum incontinenta cauzata de stres ori infectii, la femei, sau adenom de prostata, la barbati.”Care e metoda de a afla daca esti bine hidratat? „Examineaza-ti urina: daca este deschisa la culoare si are un miros slab, probabil ca bei suficienta apa”, explica Moores. „Dar daca are culoare inchisa, e in cantitate mica sau are un miros puternic, te sfatuim sa bei mai multa apa si alte lichide.”

Care este cantitatea necesara? 

Circa sase pahare pe zi. Sfatul-standard de a bea opt pahare de apa pe zi este considerat, in prezent, o exagerare de catre multi specialisti – spune Moores. „Aminteste-ti ca si ceaiul conteaza. Se aduna si cafeaua, si sucurile – dar incerca, in plus, sa bei multa apa simpla. Daca mananci din belsug fructe si legume zemoase, evident ca si acestea iti asigura lichide. O cana continand cubulete de pepene verde inseamna o jumatate de cana cu apa!”

Articole recomandate

Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și
Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire
Un nou studiu publicat in revista medicală si realizat de savantii chinezi arata ca pacientii cu COVID-19 prezintă cel puțin un simptom activ la șase luni după ce ce s-au îmbolnăvit. Cele mai frecvente simptome care persistă este oboseala sau slăbiciunea
Au aparut primele cazuri de gripa in Romania Au aparut primele cazuri de gripa in Romania
In saptamana 28 decembrie - 3 ianuarie au fost confirmate in tara 15 cazuri de gripa, a anuntat, vineri, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile. Anul trecut in aceeasi perioada erau 500 de cazuri de grippa.La nivel național, numărul total de cazuri
Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul
Dupa vaccinare exista posibilitatea infectarii cu noul coronavirus, sustin medicii epidemiologi. Imunizarea ajuta insa organismul sa lupte cu boala. Astfel, persoanele vaccinate vor suferi o forma mai usoara de Covid-19.  Vaccinul impotriva infectiei cu noul coronavirus ofera imunitate la un
Cum remediezi dereglarile de somn Cum remediezi dereglarile de somn
Un somn odihnitor este foarte important pentru starea de bine si de sanatate a fiecaruia dintre noi. Totusi ce putem face atunci cand nu ne putem bucura de efectele binefacatoare ale somnului? Exista numerosi factori care pot cauza dereglari ale somnului, printre care bolile cronice, precum