Skip to article

Branza de soia: de ce e sanatos sa mancam tofu

Branza de soia: de ce e sanatos sa mancam tofu Branza de soia
Branza de soia sau tofu, asa cum mai este cunoscut acest aliment vegetarian, poate fi o alternativa foarte sanatoasa pentru aportul tau zilnic de proteine. Daca vei consuma regulat branza obtinuta din boabele de soia, iti vei reduce nivelul de colesterol rau din organism si iti vei diminua chiar si riscul de a dezvolta numeroase forme de cancer.

Tofu mai are marea calitate de a ameliora simptomele menopauzei, prin efectul sau protector la nivelul sistemului osos. Branza din soia este o sursa excelenta de calciu si vitamina E, dar si de proteine, astfel ca poate inlocui intru totul carnea din regimul alimentar obisnuit.

1. Branza din soia previne imbatranirea prematura

Izoflavonii, compusi principali ai produselor din soia, au efecte antioxidante directe si indirecte in organism. Ei pot distruge complet radicalii liberi care ataca celulele sanatoase, deci previn imbatranirea prematura a organismului. Indirect, izoflavonii inhiba actiunea radicalilor asupra fagocitelor, celulele organismului care lupta impotriva infectiilor.

2. Branza din soia previne instalarea de boli grave

Studiile de specialitate au evidentiat in cadrul mai multor experimente relevante ca produsele din soia, asa cum este tofu, previn instalarea de boli grave precum cancerul de san, osteoporoza sau afectiunile cardiovasculare. Toate aceste tulburari apar in urma estrogenului produs in exces de organism.

Fitoestrogenii din produsele din soia, precum daidzenul si genisteinul, neutralizeaza actiunea estrogenului biologic. Tot acesti izoflavoni sunt asociati cu inhibarea reducerii densitatii osoase in zona lombara in perioadele perimenopauzei si postmenopauzei. In plus, oamenii de stiinta au descoperit ca substantele din tofu si alte alimente pe baza de soia pot creste densitatea minerala la nivelul coloanei vertebrale a femeilor.

3. Branza din soia te mentine in forma

Un alt beneficiu important al consumului de branza din soia este acela ca te ajuta sa te mentii in forma. Cu un continut sarac in calorii si colesterol, dar cu suficienti nutrienti pentru o stare de satietate durabila, tofu contribuie din plin la eforturile tale de a avea o silueta de vis. Mai mult decat atat, nu are in compozitie grasimi saturate, care sa iti afecteze sistemul cardiac.

4. Branza din soia este foarte hranitoare

Daca nu ai incercat inca sa introduci branza tofu in preparatele consumate zilnic, probabil nu ai aflat cat este de hranitoare. Bogata in proteine, fier si calciu, tofu iti furnizeaza 10 grame de proteine pentru fiecare portie de 125 g.

5. Branza din soia te ajuta sa mananci mai sanatos

Branza din soia are o abilitate fantastica de a absorbi condimentele si sosurile marinate, cata vreme este indepartata bine apa din boabele de soia. Odata ce introduci soia in diverse preparate, poti lasa ierburile aromatice sanatoase sa dea un gust apetisant mancarurilor, de vreme ce branza din soia le va pune bine in valoare. Prin urmare, poti renunta la ulei, smantana sau maioneza, precum si la alte ingrediente despre care stii ca iti pun in pericol sanatatea si silueta.

Ai grija totusi sa nu mananci tofu in exces! Izoflavonii pe care branza din soia ii contine din plin pot declansa hipotiroidism, tulburari cognitive sau atrofia cerebrala mai tarziu in viata, daca ajung intr-o cantitate exagerata in organism.

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Alimente care ajuta: ce sa mananci in functie de starea de spirit Alimente care ajuta: ce sa mananci in functie de starea de spirit
Odata ce accepti ipoteza ca "esti ceea ce mananci", poti folosi alimentele pentru a-ti modifica starea de spirit. In timp ce dulciurile si fast food iti ofera o placere temporara, alte alimente si lichide te ajuta pe termen lung. Afla ce sa mananci in functie de starea de spirit, alimente care
Combinarea corecta a alimentelor dupa principii ayurveda Combinarea corecta a alimentelor dupa principii ayurveda
Nutritionistii trag un semnal de alarma si ne avertizeaza ca de multe ori facem greseli majore atunci cand combinam alimentele. Ce se intampla mai apoi: apar balonarea, indigestia, senzatia de stomac prea plin si multe alte stari de disconfort. Ca sa nu mai spunem ca o combinare nereusita de
Glutamatul monosodic: afla totul despre drogul din alimente si bolile pe care le provoaca Glutamatul monosodic: afla totul despre drogul din alimente si bolile pe care le provoaca
Nu te poti "lasa" de chipsuri, oricat de ti-ar dicta ratiunea sa o faci? Da vina pe glutamatul monosodic, un potentiator de aroma controversat, folosit in industria alimentara pentru a da gust bun diverselor alimente procesate. In spatele aromei imbietoare, usor dulceaga, se afla un alt chip al