Skip to article

Carnea de miel: de ce este sanatoasa si cum trebuie preparata

Carnea de miel: de ce este sanatoasa si cum trebuie preparata Carnea de miel
Carnea de miel, un aliment consumat de romani mai rar decat in strainatate, nu este deloc un inamic al sanatatii. Chiar daca multe persoane considera ca acest tip de carne este greu de digerat si prea gras, specialistii ne contrazic!

Gatita la cuptor sau pe gratar, scapa de "grasimile rele" si iti furnizeaza nutrienti importanti, precum grasimi esentiale omega-3, complexul de vitamine B si minerale.

Se apropie Pastele, perioada in care carnea de miel este mult mai prezenta pe masa romanilor. Versatilitatea ei permite multe variante de preparare, insa cele mai sanatoase sunt cele prin coacere.

Carnea de miel este foarte sanatoasa atunci cand o gatesti corect, deoarece contine vitaminele A, B3, B6 si B12, minerale importante precum fier, zinc, fosfor si calciu si doar 35% grasimi saturate, care ies din fibrele carnii cand este pregatita fara ulei.

Beneficiile carnii de miel pentru sanatate

Restul de 65% din grasimile continute de carnea de miel sunt mononesaturate si polinesaturate, adica cele mai sanatoase tipuri de grasimi pentru organism. Iata de ce carnea de miel poate preveni instalarea bolilor cardiace.

Mielul este una dintre cele mai bogate surse de proteine usor digerabile: 100 g de miel furnizeaza circa 30 de g de proteine. Aminoacizii din acest tip de carne faciliteaza productia de energie, din acizii grasi, folosita in diversele procese fiziologice.

Complexul de vitamine B din carnea de miel ajuta la metabolizarea proteinelor, carbohidratilor si grasimilor (mielul este o sursa alimentara grozava de vitamina B12, cea care asigura productia de celule rosii in sange si protejeaza vasele sanguine).

In plus, o portie medie de carne de miel asigura 30% din aportul de zinc recomandat zilnic, mineralul care intareste sistemul imunitar si intretine la parametri optimi functia gustului si pe cea olfactiva.

Tot circa 100 g de carne de miel furnizeaza 20% din doza zilnica recomandata de fier, mineral esential pentru transportarea oxigenului in corp si pentru imunitate. Fierul din carnea de miel este foarte usor de absorbit de corp. De asemenea, carnea de miel mai contine si alte minerale importante, precum mangan, seleniu si cupru.

Cum sa prepari corect carnea de miel

Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare din Bucuresti, spune ca o carne de miel sigura pentru a fi consumata este cea cumparata de la un comerciant care poate dovedi avizul medicului veterinar, potrivit adevarul.ro. Acesta adauga ca este important sa consumi miei cu o greutate de 12-14 kg, intrucat cei foarte tineri au o carne cu mult colagen, deci indigesta (foarte greu de digerat).

Principalele parti anatomice comestibile ale mielului sunt pulpele, pieptul si spatele (coastele). Carnea macra provine de la pulpe si rasol. Pentru a fi cu adevarat sanatoasa, carnea de miel este bine sa fie gatita fara grasime, in cuptor sau pe gratar, in diverse bauturi si sosuri cu alte ingrediente care promoveaza o buna digestie:

cu sos de oregano si lamaie
cu sos de vinete sotate
cu conopida si ceapa esalota
cu ardei rosu
cu sos tahini
cu ghimbir, cuscus si varza kale
cu menta si sos pesto
cu sos de smochine si masline
cu salata de linte si mere
cu pastai si alte legume de sezon
cu masline si branza feta
cu piure de mazare si menta

Nu uita ca, desi este sanatoasa daca o gatesti corespunzator, carnea de miel in exces trebuie consumata cu moderatie, ca orice alta carne rosie. Nu o gati niciodata prin prajire si nu manca mai mult de 100 g la o masa!

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Dieta cu antioxidanti: 13 alimente sanatoase care te ajuta sa slabesti Dieta cu antioxidanti: 13 alimente sanatoase care te ajuta sa slabesti
Piele terna, par lipsit de stralucire, silueta pufoasa, gata, pana aici le-a fost! De astazi poti incepe sa tii o dieta cu antioxidanti, care nu presupune nici sa numeri cu exactitate caloriile, nici sa te infometezi, nici sa-ti privezi organismul de substante nutritive, vitamine sau minerale.Dieta
Combinarea corecta a alimentelor dupa principii ayurveda Combinarea corecta a alimentelor dupa principii ayurveda
Nutritionistii trag un semnal de alarma si ne avertizeaza ca de multe ori facem greseli majore atunci cand combinam alimentele. Ce se intampla mai apoi: apar balonarea, indigestia, senzatia de stomac prea plin si multe alte stari de disconfort. Ca sa nu mai spunem ca o combinare nereusita de
Detoxifierea ficatului: 6 alimente si plante de primavara Detoxifierea ficatului: 6 alimente si plante de primavara
Ficatul nu primeste intotdeauna atentia care i se cuvine pentru cele aproximativ 500 de functii pe care le indeplineste in mentinerea sanatatii organismului. Tocmai de aceea, macar o data pe an, trebuie sa il detoxifici, pentru a-i oferi sansa de a scapa de toxinele care il aglomereaza si ii