Skip to article

Cat de sanatos este laptele pentru oameni? 10 argumente pro si contra

Cand vine vorba despre consumul de lapte, exista o multime de argumente pro si contra. Medicii si nutritionistii se contrazic deseori, incat pana, la urma, decizia apartine consumatorului. Iata 10argumente pro si contra aduse specialisti, in eterna controversa pe tema laptelui:

Argumente pro lapte

1. “Laptele contine foarte multi nutrienti necesari pentru o dezvoltare armonioasa: grasimi, carbohidrati, proteine, vitamine si minerale (mai putin fier). Este adevarat ca aceste elemente pot fi luate si din alte fructe si legume, insa – la copii mai ales – este mult mai probabil ca acestia sa bea lapte decat sa-i convingi sa manance o anumita leguma”, dr. Bill Sears.

2. “Barbatii care consuma mult lapte au un risc redus de a dezvolta probleme cu circulatia sangelui de la si spre inima, precum si un risc redus de a dezvolta boli cardiovasculare. Perceptia de astazi ca laptele nu este sanatos ar trebui schimbata”, spune dr. Peter Elwood, profesor de epidemiologie la Universitatea din Cardiff, autorul studiului “Consumul de lapte, infarctul si alte riscuri cardiace”, realizat pe barbati in varsta.

3. “Studiile de specialitate releva faptul ca un nivel ridicat de vitamina D poate scadea riscul de a dezvolta cancer. Alegand alimentele imbunatatite cu vitamina D, asa cum este laptele, de exemplu, iti poti imbunatati nivelul de vitamina D din organism si astfel sa reduci riscul potential de cancer”, dr. Joan Lappe, directorul Centrului de studii clinice si pediatrice din cadrul Universitatii Creighton University.

4. “Mai multe studii indica faptul ca un nivel ridicat de calciu in alimentatie – in special prin aportul produselor lactate – poate contribui la scaderea in greutate si la reducerea grasimii corpolare (in special a grasimii de pe abdomen). Mai mult, s-a constatat ca produsele lactate sunt mult mai eficiente la scaderea in greutate decat suplimentele alimentare cu calciu. Combinatia de proteine si calciu din produsele lactate imbunatateste rata metabolismului si capacitatea organismului de a arde grasimile, in special cele de pe abdomen”, Dairy Council of California.

Citeste continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.

Articole recomandate

Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si