Skip to article

Ce mancam sanatos in postul Craciunului: Meniul ideal recomandat de Dr. Corina Zugravu

Ce mancam sanatos in postul Craciunului: Meniul ideal recomandat de Dr. Corina Zugravu
Ce poate fi mai greu pentru un gurmand decat sa tina postul Craciunului, unul dintre cele mai grele de peste an? Mancarurile delicioase care contin carne, branza sau oua sunt cu desavarsire interzise, preparatele din peste sunt permise doar uneori, iar fructele si legumele nu se mai gasesc cu abundenta ca in restul anului.

De aceea, multi dintre cei care tin post au tendinta sa inlocuiasca mancarurile consumate in mod obisnuit cu semipreparate fara valoare nutritiva, dar care se gasesc la tot pasul.

Specialistii atrag atentia ca o alimentatie dezechilibrata, in care excesul de cartofi, paste fainoase si zahar devine regula, dauneaza sanatatii si predispune la ingrasare.

"Atunci cand mancam de post optiunile sunt mai restranse, insa cu putina atentie putem avea un meniu echilibrat si chiar mult mai sanatos. Nutrientii care "sufera" cel mai mult in urma postului sunt grasimile si proteinele animale. Daca ne gandim la grasimi, lucrurile sunt foarte simple pentru ca, in acesta perioada, facem ceea ce ne recomanda specialistii: inlocuim grasimile animale (preponderent saturate) cu cele vegetale (preponderent nesaturate). Ȋn felul acesta ne asiguram un aport considerabil de grasimi esentiale Omega 3 si 6 mai ales atunci cand consumam diferite uleiuri vegetale sau margarine de generatie noua. Margarinele noi sunt preparate dintr-un amestec de uleiuri vegetale, astfel incat au un continut important de Omega 3 si 6. Este mai dificil uneori sa inlocuim cu succes proteinele de origine animala deoarece unele dintre alimentele vegetale, ce contin proteine de calitate, nu fac parte din meniul nostru obisnuit (lintea, nautul, sau soia). Fasolea si mazarea uscate sunt si ele bogate in proteine de calitate, insa diversitatea surselor de proteine este foarte importanta in post." explica dr. Corina Zugravu, medic primar in Nutritie si Igiena Alimentatiei.

Idei pentru meniul de post


Mic dejun

* Sandwich-uri cu paine integrala, margarina de calitate si ardei, rosii sau castraveti
* Salata de vinete sau de naut (humus)
* Ceai verde sau negru
* Fresh de portocale sau de mere

Pranz
* Ciorba cu fasole verde, cu dovlecei sau cu ciuperci
* Mancare de linte cu quinoa sau orez
* Halva de susan sau ciocolata neagra

Gustari intre mese
* Nuci, alune, migdale, seminte de dovleac
* Portocale, mandarine, banane, mere
* Fructe uscate- stafide, mere, caise, prune

Cina
* Salate din legume proaspete, asezote cu diferite uleiuri vegetale si seminte crude.
* Ceai cald (preferabil infuzie de plante)

Alte articole despre
alimentatiemeniu de post

Articole recomandate

Greseli majore pe care le faci in post si care te ingrasa. Afla care sunt alimentele pe care trebuie sa le eviti! Greseli majore pe care le faci in post si care te ingrasa. Afla care sunt alimentele pe care trebuie sa le eviti!
In post, atunci cand renunti la consumul de produse din carne, lapte si oua, tendinta naturala este aceea de a creste nivelul de grasimi in mesele zilnice. Astfel, in loc de a obtine purificarea organismului in timpul postului, exista riscul ingrasarii si suprasolicitarii organismului cu alimente
Retete pentru Postul Craciunului: Preparate cu peste, rapide si delicioase Retete pentru Postul Craciunului: Preparate cu peste, rapide si delicioase
Daca tii Postul Craciunului, cu siguranta stii deja ca sunt destule zile in care poti manca si peste.Iata cateva retete gustoase si sanatoase, cu peste, pe care le poti prepara rapid!File de salau cu piure de ardei si morcovi Combinatia de peste si legume este atat de sanatoasa! Poti folosi orice
Postul Craciunului: 8 retete usoare pentru micul dejun. Trebuie sa le incerci! Postul Craciunului: 8 retete usoare pentru micul dejun. Trebuie sa le incerci!
Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, iar atunci cand te-ai hotarat sa postesti este important sa asiguri organismului tau nutrientii si energia de care are nevoie prin aportul alimentelor permise in aceasta perioada de curatire atat fizica, cat si spirituala.Pentru ca am intrat de