Skip to article

Ce trebuie sa faci ca sa nu te imbolnavesti de gripa sau raceala. Iata recomandarile specialistilor

Vremea rece, ploile si schimbarile bruste de temperatura pot duce la imbolnaviri de gripa sau raceala. Desi se spune ca supa de pui, ceaiul cu lamaie, ceapa sau mancarea picanta ar fi remedii eficiente pentru raceala, expertii in nutritie vin cu alte recomandari. 

Potrivit informațiilor publicate in ABC,  o dietă echilibrată, bogată în toate grupele de alimente, cu predominanță de origine vegetală, este soluția pentru aceste boli, spune dr. Laura I. Arranz, profesor la Departamentul Nutition, Științe de alimentație și gastronomie de la Universitatea din Barcelona.

"Dincolo de vitamina C, există multe substanțe nutritive esențiale pentru sistemul imunitar, vitamine, minerale, cum ar fi zincul, antioxidanții cum ar fi polifenoli sau beta-caroten, grăsimi cum ar fi omega-3 și fibrele (în special solubile) de bază într-un cocktail de sănătate ", spune medicul. 

Deși credința populară spune că alimente bogate în vitamina C, usturoiul și mierea, au proprietăți vindecătoare împotriva racelilor sau a gripei nu este așa sau cel puțin nu este dovedit științific. Astfel, in aceeasi linie cu Dr. Arranz, sfaturile de prevenire a acestor boli sunt urmatoarele obiceiuri sanatoase (igiena corecta, odihna, controlul stresului, greutatea sanatoasa, evitarea obiceiurilor toxice: alcool, tutun si alte medicamente ...) și, de asemenea, unele obiceiuri alimentare corecte:

"Nu exista un anumit aliment care poate sa te fereasca de raceala si gripa, ci alimentatia ca un intreg contribuie la o stare buna de sanatate. 

Medicul recomandă ca dieta să se bazeze pe alimente de calitate: legume, fructe, leguminoase , boabe integrale și proteine ​​de mare valoare biologică, deoarece acestea vor fi cele care furnizează substanțele nutritive necesare organismului. De asemenea, recomandă sa fie limitat consumul de alimente care nu au o valoare nutritivă, cum ar fi produse de patiserie industriale, băuturi răcoritoare , sucuri ambalate, dulciuri sau cartofi.

De asemenea, expertul in nutritie subliniază faptul că zincul este un element esențial, care joacă un rol-cheie în mai mult de 300 de enzime și este implicat în comunicarea celulară, pe lângă faptul că joacă un rol important în reglementarea sistemului imunitar. Deficitul de zinc, care afecteaza 20% din populatia lumii, este asociat cu scaderea sistemului imunitar cu o inflamatie cronica ", explica el.

Ce alimente conțin zinc?

Carnea, peștele, fructele de mare, cum ar fi scoici, semințele cum ar fi dovleacul, drojdia de bere, spanacul și nucile furnizează acest mineral.

Vitaminele A, C și E, beta-caroten, polifenoli, cisteină, niacin, seleniu, magneziu, mangan, cupru, fier, tiamină, riboflavină, acid pantotenic, acid alfa-lipoic , coenzima Q10 și L-carnitina sunt elemente cheie în procesele celulare care ajută la neutralizarea radicalilor liberi și a stresului oxidativ. Așa cum a explicat dr. Arranz, funcționarea corectă a sistemului metabolic și antioxidant necesită prezența acestor nutrienți în cantități suficiente.

Alimentele pe bază de plante sunt bogate în antioxidanți, dar mai ales fructele, legumele, verdeață cu frunze, semințele și fructele cu coajă lemnoasă. Nutriționistul recomanda sa consumam o bună parte din aceste legume în stare cruda sau cu timp de gătire adecvat, astfel încât aportul de antioxidanți să fie mai mare. Omega-3 este foarte important pentru sistemul imunitar important, sănătatea cardiovasculară și sănătatea vizuală și cerebrală, dar intervin și ca precursori ai moleculelor antiinflamatorii.

Articole recomandate

100 de alimente sanatoase pentru buna functionare a organismului 100 de alimente sanatoase pentru buna functionare a organismului
Pentru a fi sanatos trebuie sa consumi si alimente sanatoase. Pe langa stilul de viata activ si lipsa exceselor de orice fel, o dieta bazata pe alimente sanatoase contribuie din plin la buna functionare a organismului, la pastrarea tonusului bun si la mentinerea sanatatii fizice si psihice. Iata o
Curry: 7 beneficii nestiute pentru sanatate Curry: 7 beneficii nestiute pentru sanatate
Curry este un condiment extrem de apreciat de bucătari pentru gustul său puternic. V-aţi gândit însă că pudra de curry poate fi la fel de benefică şi pentru sănătate? În antichitate, curry se folosea pentru tratarea inflamaţiilor,
De ce trebuie sa bei apa cand simti nevoia de dulce De ce trebuie sa bei apa cand simti nevoia de dulce
Hidratarea este foarte importanta pentru organism si sanatate. Din acest motiv este esentiala consumarea a 2 litri de apa pe zi.  Deshidratarea poate duce la probleme grave si la stres puternic in organism. In prima faza, deshidratarea se manifesta cu o senzatie de foame. Persoanele care nu
Ai gatul inflamat? 8 remedii naturiste pentru durerile de gat Ai gatul inflamat? 8 remedii naturiste pentru durerile de gat
Gat inflamat. Daca ai probleme cand inghiti, simti arsuri sau mancarimi, este un semn ca poti face gripa sau ai racit. Sau poate ca ai vorbit prea mult sau prea tare, sau ai respirat pe gura si nu pe nas. Indiferent de cauze, gatul iti este inflamat, te doare, tusesti si nu iti poti desfasura
Fa aceste 5 lucruri in pat seara si vei fi mai fericit dimineata! Fa aceste 5 lucruri in pat seara si vei fi mai fericit dimineata!
Vrei sa fii fericit? Fa aceste 5 lucruri in pat, inainte de culcare! Da, probabil ca vei spune ca fericirea are nevoie de eforturi majore pentru a fi atinsa. In realitate, este nevoie de doar cateva mici schimbari. Nu trebuie sa te dai peste cap, ca-n povesti, de trei ori. Iata, asadar, ce sa faci
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda