Skip to article

Ce trebuie sa faci ca sa nu te imbolnavesti de gripa sau raceala. Iata recomandarile specialistilor

Ce trebuie sa faci ca sa nu te imbolnavesti de gripa sau raceala. Iata recomandarile specialistilor
Vremea rece, ploile si schimbarile bruste de temperatura pot duce la imbolnaviri de gripa sau raceala. Desi se spune ca supa de pui, ceaiul cu lamaie, ceapa sau mancarea picanta ar fi remedii eficiente pentru raceala, expertii in nutritie vin cu alte recomandari. 

Potrivit informațiilor publicate in ABC,  o dietă echilibrată, bogată în toate grupele de alimente, cu predominanță de origine vegetală, este soluția pentru aceste boli, spune dr. Laura I. Arranz, profesor la Departamentul Nutition, Științe de alimentație și gastronomie de la Universitatea din Barcelona.

"Dincolo de vitamina C, există multe substanțe nutritive esențiale pentru sistemul imunitar, vitamine, minerale, cum ar fi zincul, antioxidanții cum ar fi polifenoli sau beta-caroten, grăsimi cum ar fi omega-3 și fibrele (în special solubile) de bază într-un cocktail de sănătate ", spune medicul. 

Deși credința populară spune că alimente bogate în vitamina C, usturoiul și mierea, au proprietăți vindecătoare împotriva racelilor sau a gripei nu este așa sau cel puțin nu este dovedit științific. Astfel, in aceeasi linie cu Dr. Arranz, sfaturile de prevenire a acestor boli sunt urmatoarele obiceiuri sanatoase (igiena corecta, odihna, controlul stresului, greutatea sanatoasa, evitarea obiceiurilor toxice: alcool, tutun si alte medicamente ...) și, de asemenea, unele obiceiuri alimentare corecte:

"Nu exista un anumit aliment care poate sa te fereasca de raceala si gripa, ci alimentatia ca un intreg contribuie la o stare buna de sanatate. 

Medicul recomandă ca dieta să se bazeze pe alimente de calitate: legume, fructe, leguminoase , boabe integrale și proteine ​​de mare valoare biologică, deoarece acestea vor fi cele care furnizează substanțele nutritive necesare organismului. De asemenea, recomandă sa fie limitat consumul de alimente care nu au o valoare nutritivă, cum ar fi produse de patiserie industriale, băuturi răcoritoare , sucuri ambalate, dulciuri sau cartofi.

De asemenea, expertul in nutritie subliniază faptul că zincul este un element esențial, care joacă un rol-cheie în mai mult de 300 de enzime și este implicat în comunicarea celulară, pe lângă faptul că joacă un rol important în reglementarea sistemului imunitar. Deficitul de zinc, care afecteaza 20% din populatia lumii, este asociat cu scaderea sistemului imunitar cu o inflamatie cronica ", explica el.

Ce alimente conțin zinc?

Carnea, peștele, fructele de mare, cum ar fi scoici, semințele cum ar fi dovleacul, drojdia de bere, spanacul și nucile furnizează acest mineral.

Vitaminele A, C și E, beta-caroten, polifenoli, cisteină, niacin, seleniu, magneziu, mangan, cupru, fier, tiamină, riboflavină, acid pantotenic, acid alfa-lipoic , coenzima Q10 și L-carnitina sunt elemente cheie în procesele celulare care ajută la neutralizarea radicalilor liberi și a stresului oxidativ. Așa cum a explicat dr. Arranz, funcționarea corectă a sistemului metabolic și antioxidant necesită prezența acestor nutrienți în cantități suficiente.

Alimentele pe bază de plante sunt bogate în antioxidanți, dar mai ales fructele, legumele, verdeață cu frunze, semințele și fructele cu coajă lemnoasă. Nutriționistul recomanda sa consumam o bună parte din aceste legume în stare cruda sau cu timp de gătire adecvat, astfel încât aportul de antioxidanți să fie mai mare. Omega-3 este foarte important pentru sistemul imunitar important, sănătatea cardiovasculară și sănătatea vizuală și cerebrală, dar intervin și ca precursori ai moleculelor antiinflamatorii.

Articole recomandate

Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou
Oamenii de stiinta din Germania au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou. Paralizia acestora animale a fost cauzata de leziuni ale coloanei vertebrale.  Cercetatorii nemti au reusit sa restabileasca o legatura neuronala care era pana acum considerata ireparabila. Tratamentul s-a
Cum sa te bucuri de un somn odihnitor Cum sa te bucuri de un somn odihnitor
Un somn bun in timpul noptii este la fel de important ca exercitiile fizice regulate si o dieta sanatoasa. Studiile au aratat ca o calitate slaba a somnului are efecte negative imediate asupra hormonilor si functiilor cerebrale. Mai mult decat atat, poate fi cauza cresterii in greutate si a
Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și
Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire
Un nou studiu publicat in revista medicală si realizat de savantii chinezi arata ca pacientii cu COVID-19 prezintă cel puțin un simptom activ la șase luni după ce ce s-au îmbolnăvit. Cele mai frecvente simptome care persistă este oboseala sau slăbiciunea
Au aparut primele cazuri de gripa in Romania Au aparut primele cazuri de gripa in Romania
In saptamana 28 decembrie - 3 ianuarie au fost confirmate in tara 15 cazuri de gripa, a anuntat, vineri, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile. Anul trecut in aceeasi perioada erau 500 de cazuri de grippa.La nivel național, numărul total de cazuri