Skip to article

Cum previi infarctul. Masuri simple pentru o inima sanatoasa!

Femeile sunt mult mai expuse riscului de infarct decat barbatii, in special femeile aflate in cea de-a doua parte a vietii. Factori precum fumatul sau consumul de alcool maresc riscul de infarct si duc la complicatii grave.

Alti factori care favorizeaza infarctul sunt si sarcina, nasterile premature, pilulele anticonceptionale sau depresia.

Pentru a evita aceasta problema de sanatate, este indicat sa renunti la fumat, sa limitezi consumul de alcool, sa consumi multe fructe si legume proaspete si sa ai grija la greutatea corporala.

De asemenea, este foarte important sa mentii zaharul din sange la cote normale si sa iti verifici tensiunea arteriala.

Iata ce mai poti face pentru a evita infarctul:

Mergi pe jos 20 de minute zilnic

Incearca ca in programul tau incarct sa incluzi si o plimbare pe jos de 20 de minute. Renunta la mersul cu autobuzul sau prelungeste plimbarea din parc cu animalul de companie. Mersul pe jos reduce cu 30% riscul de infarct, iar mersul alert cu peste 40%.

Cunoaste diferenta dintre tristete si depresie

Depresia este un factor de risc pentru infarct, care afecteaza anual sute de mii de femei. Femeile care sufera de depresie fumeaza mai mult, mananca mai mult si fac putina miscare. Sunt expuse si riscului de alte afectiuni, precum diabet si hipertensiune, care maresc riscul de infarct.

Incearca sa recunosti simptomele depresiei si sa ceri ajutor de specialitate. Discuta cu medicul tau daca suferi de anxietate, iritabilitate sau oboseala cronica. De asemenea, daca iti pierzi interesul pentru lucrurile care iti faceau placere, mananci mai mult sau mai putin sau suferi de dureri inexplicabile este indicat sa mergi la medic.

Dormi mai mult de 7 ore pe noapte

Incearca sa dormi intre 7 si 8 ore pe noapte. Mai mult de 10 ore de somn pe noapte cresc riscul de infarct cu peste 60%. Si persoanele care sforaie sunt mai expuse riscului de infarct. Este astfel indicat sa mergi la un medic, care sa te ajute sa iti imbunatatesti calitatea somnului.

De asemenea, acesta poate depista daca suferi de sindromul metabolic, o afectiune care creste riscul de afectiuni cardiovasculare si diabet.

Consuma ulei de masline

Renunta la uleiurile procesate si consuma cat mai mult ulei de masline. Acesta poate fi consumat in salate, produse de patiserie, paste si alte preparate. Uleiul de masline reduce riscul de infarct si protejeaza arterele sangvine.

Trateaza migrenele

Ultimele cercetari indica faptul ca intre migrene si infarct exista o stransa legatura. Femeile sunt mult mai expuse acestor dureri, ceea ce mareste riscul de infarct. Incearca sa previi si sa tratezi din timp aceste dureri suparatoare. Daca este cazul, mergi la medic, care iti va prescrie anumite medicamente.

Fii atenta la palpitatii

Mergi la medic de urgenta daca palpitatiile sunt insotite de respiratie sacadata, delir sau dureri in piept. Acestea sunt semne ale fibrilatiilor arteriale, fenomene care maresc riscul de infarct.

Consuma cartofi dulci

Cartofii dulci, stafidele, bananele si sucul de tomate sunt alimente bogate in potasiu, un minerale care reduce riscul de infarct. Alte surse alimentare bogate in potasiu sunt fructele, pestele, carnea de pasare si produsele lactate.

Articole recomandate

12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta! 12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta!
Creierul uman este distrus de aceste obiceiuri! Fara sa-ti dai seama, anumite lucruri pe care le faci zilnic iti erodeaza creierul si capacitatea lui de a functiona la cote optime. Astfel, iti reduci capacitatile cognitive si, odata cu avansarea in varsta, pot aparea tulburari degenerative. Iata 12
Cum iti dai seama daca uleiul de masline este contrafacut Cum iti dai seama daca uleiul de masline este contrafacut
Uleiul de masline este recomandat in toate dietele sanatoase. Insa cei mai multi consumatori nu stiu sa deosebeasca uleiul de masline contrafacut de cel adevarat. Cum iti dai seama ca ai primit chiar uleiul de masline extravirgin pentru care ai platit un pret mai ridicat? Cum stii ca desi ai dat
Redobandeste-ti confortul intim si bucura-te de feminitate cu produsele Vagisan Redobandeste-ti confortul intim si bucura-te de feminitate cu produsele Vagisan
Orice ține de intimitate este trimis aproape automat în zona subiectelor tabu. Nu vorbim despre sex, nu vorbim despre menstruație, nu vorbim despre problemele genitale… pentru că “este rușinos”. Sună absurd, având în vedere secolul în
Ulei de canepa. Beneficii, utilizari si contraindicatii Ulei de canepa. Beneficii, utilizari si contraindicatii
Din ce in ce mai des se vorbeste despre ulei de canepa si despre beneficiile lui pentru sanatate. Canepa este un super-aliment. Ea contine fitonutrienti si grasimi sanatoase care aduc multiple beneficii functionarii organismului. Ulei de canepa beneficii 1. Piele frumoasa Extras din canepa, uleiul
Studiu: De ce este bine sa combini uleiul de masline cu sare Studiu: De ce este bine sa combini uleiul de masline cu sare
Uleiul de măsline extra virgin, combinat cu sare, ajută la ameliorarea durerilor provocate de migrene, indigestie si artrita, potrivit unui studiu publicat in revista stiintifica Nature.  Astfel, potrivit cercetatorilor, uleiul de masline este cel mai buna analgezic pentru aceste
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda