Skip to article

Cum sa ai un somn linistit pe canicula

Cum sa ai un somn linistit pe canicula
Lipsa unui somn odihnitor pentru o perioda mai lunga de timp este asociata cu aparitia mai multor probleme de sanatate. Somnul este vital pentru sanatatea noastra, de aceea trebuie sa avem grija sa ne odihnim suficient.

Astfel, persoanele care au parte de mai putin de sapte ore de somn pe noapte prezinta un grad ridicat de risc pentru obezitate, depresie, afectiuni ale inimii, boli metabolice. Si migrenele te pot sacai mai des. La toate acestea se adauga scaderea puterii de concentrare, aparitia anxietatii, randamentul scazut la serviciu. Nu in ultimul rand, ne este afectata si infatisarea, sustine un studiu care apartine oamenilor de stiinta de la Universitatea Karolinska. Persoanele care nu dorm suficient au un aspect al fetei mai neingrijit, obosit.

Persoanele care sufera de tulburari ale somnului pot sa experimenteze stari de somnolenta pe timpul zilei, ceea ce le poate afecta capacitatea de gandire, le incetineste modul de actiune.

Daca te numeri printre cei afectati, este timpul sa iei masuri.

Ce poti face pentru un somn odihnitor

Ca sa te odihnesti bine noaptea, conteaza sa ai aceeasi ora de culcare in fiecare seara, dar si aceeasi ora de trezire. Se creeaza astfel o rutina de somn. O alta masura importanta este ca atunci cand mergi la culcare sa iti creezi un mediu relaxant. Aeriseste bine dormitorul, pune o muzica relaxanta, care sa iti induca o stare de bine si nu uita sa lasi dispozitivele mobile in alta camera. Pe timpul verii temperaturile caniculare pot fi si ele un factor care contribuie la aparitia insomniilor. Ideal ar fi sa lasi aerul conditionat pornit in dormitor, astfel incat inainte de culcare sa se creeze o temperatura confortabila. Temperatura ideala pentru dormitor este de 23-24 de grade Celsius.

Daca iti plac jocurile video, daca ai obiceiul sa urmaresti seriale la televizor sau daca lucrezi de acasa esti mai predispus la aparitia tulburarilor de somn. Este recomandat sa intrerupi orice activitate care are legatura cu serviciul, dar si activitatile care se desfasoara in fata unui ecran (laptop, televizor, smartphone, calculator) cu o ora inainte de culcare. Nu este indicat nici sa te culci imediat dupa ce ai luat masa, pentru ca nu vei adormi usor.

Lipsa somnului apare mai frecvent la persoanele care au probleme cu secretia de melatonina si serotonina.

Poti apela la suplimentele naturale

Gama Bien Dormir iti vine, de asemenea, in ajutor. Suplimentele naturale contin ingrediente despre care se stie ca induc somnul si reduc tensiunile nervoase, precum melatonina, passiflora, florile de tei, extractul de musetel, extract de valeriana.

Bien Dormir Melatonina este special conceput pentru cei care lucreaza pe timp de noapte, in caz de suprasolicitare, la schimbarea fusului orar, dar si varstnicilor, pentru ca organismul lor secreta o cantitate mai mica de melatonina. Bien Dormir Valeriana se adreseaza celor care sufera de insomnii induse de anxietate, de stres si persoanelor care sufera de tulburari ale somnului. Atat Bien Dormir Melatonina, cat si Bien Dormir Valeriana se gasesc si in varianta forte.

Articole recomandate

Modificari majore ale simptomelor COVID-19: boala ar putea fi cronica precum HIV sau Hepatita B Modificari majore ale simptomelor COVID-19: boala ar putea fi cronica precum HIV sau Hepatita B
Carmen Dorabat, managerul Spitalului de Boli Infectioase din Iasi, sustine ca boala provocata de coronavirus ar putea fi cronica precum HIV sau Hepatita B, potrivit Mediafax. Medicii au sesizat modificari majore ale simptomelor infectiei cu coronavirus, iar multi dintre pacienti prezinta probleme
Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp
Numarul cazurilor imbolnavirilor de gripa sezoniera a scazut la nivel global anul acesta cu 98% fata de aceeasi perioada din 2019. Scaderea s-ar datora izolarii si masurilor de protectie, potrivit specialistilor de la  Institutul de Sănătate publică din Anglia, care au realizat
Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic
Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat pe pagina sa de socializare Facebook ce inseamna un consum mare de sare, dar si despre importanta acestui ingredient pentru sanatate.  De asemenea, nutritionistul a explicat de ce simtim nevoia de dulce si cum putem sa evitam aceasta senzatie. 
Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D
80% din persoanele cu COVID-19 au prezentat o lipsa de vitamina D in organism, potrivit unui studiu publicat în Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. Cercetarea a fost efectuata pe 216 pacienti, iar 80% dintre acestia au prezentat o deficienta de vitamina D, marea majoritate au
Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19 Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19
Pacientii infectati cu coronavirus pot manifesta o forma mai putin cunoscuta a acestei boli, care arata "parsivitatea" acestui virus, a atentionat medicul ATI Radu Ţincu, de la Spitalul Floreasca din Capitală. Doctorul a explicat ca bolnavii de COVID pot avea o  saturaţie