Cum sa iti intaresti sistemul imunitar in timpul toamnei

Cum sa iti intaresti sistemul imunitar in timpul toamnei
  calendar_month     photo_cameraFreepik    
Calendaristic, toamna este în plină desfășurare, ceea ce înseamnă că vremea răcoroasă și-a făcut deja simțită prezența, frigul va deveni, în curând, mai aprig, iar timpul petrecut în interior va crește considerabil.

Potrivit studiilor, anumite virusuri, cum ar fi rinovirusurile (responsabile pentru dezvoltarea răcelii), se răspândesc mai rapid la temperaturi scăzute, iar vremea rece poate afecta negativ răspunsul imunitar al corpului, făcându-te susceptibil la infecții.

Vestea bună este că îți poți pregăti corpul să fie puternic pentru a lupta împotriva afecțiunilor din sezonul rece.

Consumă alimente bogate în probiotice

Corpul uman găzduiește peste 100 de trilioane de bacterii bune. Cele mai multe se află în intestin și sunt vitale pentru menținerea sănătății organismului. Bacteriile bune ajută corpul să digere alimentele și să absoarbă nutrienți. Ele au, totodată, funcție de protecție.

Probioticele sunt bacterii vii care contribuie la îmbunătățirea digestiei și oferă protecție împotriva bacteriilor dăunătoare. Astfel, sistemul imunitar este ajutat să lupte împotriva infecțiilor. Probioticele se găsesc atât în alimente, cât și în suplimente nutritive. Există atât probiotice pentru copii, cât și probiotice pentru adulti.

Printre alimentele care conțin probiotice se numără legumele fermentate, precum varza murată, și produsele lactate fermentate, precum iaurtul și chefirul. Totodată, ciocolata neagră este bogată în probiotice.

Consumul alimentelor bogate în probiotice, precum și a suplimentelor nutritive ajută sistemul imunitar să lupte mai ușor împotriva virusurilor și bacteriilor, care se răspândesc cu mai multă ușurință în sezonul rece.

Dormi, distrează-te și relaxează-te

Oboseala, stresul, anxietatea și depresia sunt factori care pot afecta sistemul imunitar, făcându-te mai vulnerabil la boli. Pentru a combata toate aceste elemente care pot cauza probleme de sănătate, sunt recomandate activitățile distractive și relaxante, precum și o rutină de odihnă. Jocurile de societate, drumețiile, petrecerile la lumina lunii, cititul, yoga și plimbările prin parc sunt câteva dintre activitățile care te pot ajuta să te relaxezi și să ții nivelul de stres sub control.

De asemenea, corpul are nevoie de odihnă, pentru a se reface după o zi obositoare. Somnul contribuie la buna funcționare a tuturor celulelor și organelor, de aceea ai nevoie de o rutină de odihnă adecvată. Specialiștii recomandă între 7 și 9 ore de somn în fiecare noapte. Totodată, e important ca atât ora de culcare, cât și cea de trezire să fie respectate în fiecare zi. Adoptarea unei rutine a somnului te va ajuta să ai un sistem imunitar puternic, pregătit să facă față infecțiilor de sezon.

Fii activ și stai cel puțin 15 minute la soare

De multe ori, când temperaturile sunt scăzute, vântul bate cu putere și meteorologii anunță ploi, e mai ușor să îți faci planuri care să nu implice timp petrecut în aer liber. Însă, chiar și în sezonul rece, aerul proaspăt este necesar pentru menținerea unei stări bune de sănătate, iar sportul este benefic la orice vârstă și în orice anotimp.

Totodată, chiar dacă razele soarelui nu sunt la fel de puternice ca în perioada verii, ele te ajută să îi oferi corpului vitamina D. Când este expus direct la lumina soarelui, organismul produce, în mod natural, vitamina D. Cunoscută și sub denumirea „vitamina soarelui“, aceasta este un nutrient esențial pentru organism, având un rol important în dezvoltarea și menținerea unei structuri osoase puternice, precum și în reglarea absobției calciului. Una dintre cele mai importante funcții ale vitaminei D este că sprijină sistemul imunitar. Așadar, este esențial să petreci cel puțin 15 minute minute la lumina soarelui pentru a obține aportul optim de vitamina D, necesar bunei funcționări a organismului.

Cu toate că vremea din sezonul autumnal poate fi, adesea, neplăcută, este important să profiți de zilele senine și să ai un stil de viață activ. Asigură-te că urmezi o dietă echilibrată, dormi suficient și bucură-te de momentele de relaxare din timpul liber.


Recomandari