Skip to article

Intre ce ore functioneaza cel mai bine organele corpului uman

Intre ce ore functioneaza cel mai bine organele corpului uman
Totul in jurul nostru se reteta ciclic: secundele, minutele, orele, zilele, anii, anotimpurile, somnul, respiratia, bataile inimii. Viata e formata  dintr-o intreaga gama de cicluri care creeaza o adevarata simfonie. Daca reusim sa mentinem un ritm corect in interiorul si in afara noastra, „concertul” pe care-l sustinem aici, pe Pamant, va fi unul lung si melodios. Dar, ca sa reusim asta, trebuie sa stim cum.

Un mecanism important este bioritmul zilnic al organelor noastre interne. Despre bioritmul corpului uman s-a scris destul de mult, dar despre cel al organelor interne, mult mai putin. Johanna Paungger si Thomas Poppe, in cartea Aus eigener Kraft, fac o descriere amanuntita a ritmului functiilor organelor noastre interne. Autorii afirma ca fiecare dintre organele corpului uman are o activitate maxima de 2 ore pe zi, dupa cum urmeaza:
– vezica biliara (23:00-1:00)
– ficatul (1:00-3:00)
– plamanii (3:00-5:00)
– intestinul gros (5:00-7:00)
– stomacul (7:00-9:00)

– splina si pancreasul (9:00-11:00)
– inima (11:00-13:00)
– intestinul subtire (13:00-15:00)
– vezica urinara (15:00-17:00)
– rinichii (17:00-19:00)
– circulatia sanguina (19:00-21:00)

Iata cum arata o zi din viata noastra.

Stomacul

E foarte important cum ne trezim dimineata. Daca am incerca sa observam cum se trezesc animalele dimineata, am constatat ca ele mai intai se intind, incepand fara graba noua zi. Sa luam exemplu de la animale si sa incercam sa ne trezim dimineata linistiti, acordandu-ne cateva clipe de relaxare inainte de orice activitate zilnica. Multi se trezesc dimineata cu sufletul la gura, cu teama ca nu au timp de a rezolva ceea ce si-au propus. Ar fi bine sa ne trezim putin mai devreme decat o facem de obicei pentru a simti linistea dinaintea zilei care abia incepe. Intre orele 7:00 si 9:00, functiile stomacului sunt la valoare maxima, deci trebuie sa luam micul dejun fara graba. Ar trebui sa tinem cont si de calitatea si cantitatea alimentelor pe care le consumam la aceasta masa.

Splina si pancreasul

In intervalul orar 9:00-11:00 lucreaza intens splina si pancreasul, stomacul odihnindu-se. In acest interval e recomandat sa nu consumam alimente greu digerabile. Pancreasul e cel care controleaza nivelul glicemiei. E de preferat sa nu mancam prea multe dulciuri pentru a nu forta functia pancreasului. Splina, „cimitirul trombocitelor”, daca nu functioneaza corect, poate perturba nivelul trombocitelor din
sange.

Citeste continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.

Articole recomandate

Ce trebuie sa faci dupa vaccinarea anti-Covid. Recomandarile specialistilor Ce trebuie sa faci dupa vaccinarea anti-Covid. Recomandarile specialistilor
Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor din Statele Unite (CDC) recomandă persoanelor care s-au vaccinat anti-Covid sa consulte medicul de familie in cazul in care resimt durere sau disconfort dupa imunizare.  De asemenea, in cazul in care apare durerea la locul injectarii,
Tratament naturist cu cel mai puternic produs antibacterian natural, mierea de Manuka de la www.ManukaShop.ro Tratament naturist cu cel mai puternic produs antibacterian natural, mierea de Manuka de la www.ManukaShop.ro
Aceasta miere de manuka (Manuka honey) este o miere raw , care contine o substanta completa naturala si extrem de benefica pentru sanatate respectiv methylglyoxal . Mierea de Manuka este produsa in Noua Zeelanda din arborele de Manuka, Leptospermum Scoparium. Compania Manuka Health este unul din
Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou
Oamenii de stiinta din Germania au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou. Paralizia acestora animale a fost cauzata de leziuni ale coloanei vertebrale.  Cercetatorii nemti au reusit sa restabileasca o legatura neuronala care era pana acum considerata ireparabila. Tratamentul s-a
Cum sa te bucuri de un somn odihnitor Cum sa te bucuri de un somn odihnitor
Un somn bun in timpul noptii este la fel de important ca exercitiile fizice regulate si o dieta sanatoasa. Studiile au aratat ca o calitate slaba a somnului are efecte negative imediate asupra hormonilor si functiilor cerebrale. Mai mult decat atat, poate fi cauza cresterii in greutate si a
Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și