Skip to article

Nutritia sanatoasa a copilului

Nutriția copiilor se bazează pe aceleași principii ca și nutritia pentru adulți. Toti avem nevoie de aceiasi nutrienti: carbohidrați, proteine, grăsimi, vitamine si minerale. Copiii, totuși, au nevoie de cantități diferite de nutrienți specifici la vârste diferite.

Cele mai recente orientări dietetice pentru copii se refera la o alimentatie variata si cat mai naturala. Voi dezvolta pe rand recomandarile pentru fiecare nutrient in parte dupa cum sunt prezentate si pe nutrisistem.ro.

Proteinele

Pentru a asigura necesarul zilnic de proteine copilului dumneavoastra, este de preferat sa alegeți carne de peste, fructe de mare, carne de pasăre, ouă, fasole, mazare, soia, ciuperci, nuci.

Carbohidratii

Sursele sanatoase de carbohidrati sunt: cerealele, legumele, fructele si lactatele.

Cereale

Alegeți produse din boabe întregi, limitati cerealele rafinate, cum ar fi pâinea albă, pastele și orezul. Folositi in alimentatia copilului mai multe feluri de cereale/pseudocereale, sau alte plante bogate in carbohidrati sanatosi, cum ar fi: meiul, ovazul, graul, quinoa, hrisca, amaranthul.

Fructe

Încurajați-vă copilul să mănânce o varietate de fructe proaspete, congelate sau uscate - nu suc de fructe.

Dacă totusi doriti sa-i dati copilului suc, e de preferat sa-l faceti in casa combinand legume si fructe, iar cantitatea sa fie limitata la 100-200ml in functie de varsta.

Rețineți că o jumătate de ceșca de fructe uscate contează ca o cană echivalentă cu fructe proaspete. Când sunt consumate în exces, fructele uscate pot creste considerabil cantitatea de calorii consumate intr-o zi.

Legume

Oferiti copilului o varietate de legume proaspete, conservate, congelate sau uscate.

Atunci când selectați legume conservate, căutați opțiuni care au un adaus redus de sodiu.

Este preferabil sa alegeti legume de sezon, produsepe planlocal, cat mai proaspete.

Lactate

Încurajați-vă copilul să mănânce și să bea produse lactate fără grăsimi sau cu conținut scăzut de grăsimi, precum: lapte, iaurt, brânză sau băuturi din soia fortificate.

Grasimi

Surse de grasimi sanatoase, sunt uleiurile vegetale, fructele oleaginoase si pestele.

Eliminati din alimentatia copilului: mezelurile, bauturile carbogazoase, dulciurile concentrate, in general toate alimentele cu continut mare de sare, zahar si grasimi.

Limitați grăsimile trans prin evitarea alimentelor care conțin ulei parțial hidrogenat (marganina)

Dacă aveți întrebări despre alimentația copiilor sau despre anumite tipuri de dieta, accesati : nutrisistem.ro

Articole recomandate

4 produse apicole mai putin cunoscute, cu beneficii fantastice pentru sanatate 4 produse apicole mai putin cunoscute, cu beneficii fantastice pentru sanatate
Mierea este doar cel mai popular produs apicol, insa beneficii importante pentru sanatate au si laptisorul de matca, propolisul sau pastura. Mai mult, proprietatile lor sunt potentate de combinatii cu alte ingrediente naturale. Iata ce propuneri are Vegis.ro, cel mai mare magazin online de produse
Tensiometrul: un prieten de nadejde! Tensiometrul: un prieten de nadejde!
M-am întrebat de multe ori ce s-ar fi întâmplat dacă aș fi uitat să îmi pun în bagaj tensiometrul? Probabil că nu m-aș fi simțit la fel de în siguranta, așa cum mă simt cand știu că el este alături de mine. Mă
Tipul de peste care distruge sanatatea. Mii de romani il consuma Tipul de peste care distruge sanatatea. Mii de romani il consuma
Unul dintre tipurile de peste pe care mii de romani il consuma frecvent este foarte nociv pentru sabatate.  Este vorba despre pestele pangasiusu, care provine din crescatorii si nu are nicio valoare nutritiva pentru organism. Acesta provine in general din ape murdare si este hranit cu saci de
Scapa de celulita de pe burta. Iata cum o elimini usor si sanatos Scapa de celulita de pe burta. Iata cum o elimini usor si sanatos
Daca vrei sa scapi de celulita de pe burta trebuie sa stii ca exista cateva trucuri care te pot ajuta sa o elimini sau cel putin sa ii atenuezi prezenta ei piele. Celulita de pe burta este una dintre cele mai dificile de eliminat, in special cea care se acumuleaza in zona stomacului si deasupra
Cum sa iti mentii sanatos sistemul digestiv. Iata ce trebuie sa faci ca sa ai nu ai probleme cu stomacul Cum sa iti mentii sanatos sistemul digestiv. Iata ce trebuie sa faci ca sa ai nu ai probleme cu stomacul
Sanatatea sistemului digestiv este foarte importanta pentru functionarea normala a intregului organism. Modul in care intestinele afecteaza diferite aspecte ale  sanatatii, inclusiv sistemul imunitar si echilibrarea hormonilor, este important sa il mentinem intr-o starea buna de sanatate. Iata
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda