Skip to article

Nutritia sanatoasa a copilului

Nutriția copiilor se bazează pe aceleași principii ca și nutritia pentru adulți. Toti avem nevoie de aceiasi nutrienti: carbohidrați, proteine, grăsimi, vitamine si minerale. Copiii, totuși, au nevoie de cantități diferite de nutrienți specifici la vârste diferite.

Cele mai recente orientări dietetice pentru copii se refera la o alimentatie variata si cat mai naturala. Voi dezvolta pe rand recomandarile pentru fiecare nutrient in parte dupa cum sunt prezentate si pe nutrisistem.ro.

Proteinele

Pentru a asigura necesarul zilnic de proteine copilului dumneavoastra, este de preferat sa alegeți carne de peste, fructe de mare, carne de pasăre, ouă, fasole, mazare, soia, ciuperci, nuci.

Carbohidratii

Sursele sanatoase de carbohidrati sunt: cerealele, legumele, fructele si lactatele.

Cereale

Alegeți produse din boabe întregi, limitati cerealele rafinate, cum ar fi pâinea albă, pastele și orezul. Folositi in alimentatia copilului mai multe feluri de cereale/pseudocereale, sau alte plante bogate in carbohidrati sanatosi, cum ar fi: meiul, ovazul, graul, quinoa, hrisca, amaranthul.

Fructe

Încurajați-vă copilul să mănânce o varietate de fructe proaspete, congelate sau uscate - nu suc de fructe.

Dacă totusi doriti sa-i dati copilului suc, e de preferat sa-l faceti in casa combinand legume si fructe, iar cantitatea sa fie limitata la 100-200ml in functie de varsta.

Rețineți că o jumătate de ceșca de fructe uscate contează ca o cană echivalentă cu fructe proaspete. Când sunt consumate în exces, fructele uscate pot creste considerabil cantitatea de calorii consumate intr-o zi.

Legume

Oferiti copilului o varietate de legume proaspete, conservate, congelate sau uscate.

Atunci când selectați legume conservate, căutați opțiuni care au un adaus redus de sodiu.

Este preferabil sa alegeti legume de sezon, produsepe planlocal, cat mai proaspete.

Lactate

Încurajați-vă copilul să mănânce și să bea produse lactate fără grăsimi sau cu conținut scăzut de grăsimi, precum: lapte, iaurt, brânză sau băuturi din soia fortificate.

Grasimi

Surse de grasimi sanatoase, sunt uleiurile vegetale, fructele oleaginoase si pestele.

Eliminati din alimentatia copilului: mezelurile, bauturile carbogazoase, dulciurile concentrate, in general toate alimentele cu continut mare de sare, zahar si grasimi.

Limitați grăsimile trans prin evitarea alimentelor care conțin ulei parțial hidrogenat (marganina)

Dacă aveți întrebări despre alimentația copiilor sau despre anumite tipuri de dieta, accesati : nutrisistem.ro

Articole recomandate

Poti intretine relatii sexuale cand ai candida? Iata adevarul Poti intretine relatii sexuale cand ai candida? Iata adevarul
Candidoza vaginala reprezinta o infectie fungica care apare ca urmare a unei cresteri semnificative a ciupercilor in vagin. In mod normal, in vagin se regaseste o asociere echilibrata de bacterii si ciuperci. In momentul in care se produce insa un dezechilibru in organism, acestea se pot inmulti si
Cum corectezi pielea lasata de pe brate Cum corectezi pielea lasata de pe brate
Pe langa o alimentatie sanatoasa, flaciditatea poate fi combatuta cu ajutorul activitatii fizice. Muschii tonifiati schimba total aspectul corpului si te intineresec.   Lasarea pielii, in special in zona bratelor, se datoreaza lipsei de exercitii fizice, cresterii in greutate, sarcinii,
Durerea de stomac: Cand ar trebui sa te trimita direct la medic! Durerea de stomac: Cand ar trebui sa te trimita direct la medic!
Balonarea, arsurile, refluxul sau flatulenta pot fi manifestari comune si fara consecinte, produse de multe ori de o schimbare a obiceiurilor alimentare sau din cauza unor medicamente. In unele situatii insa, aceste simptome pot ascunde o boala grava si ar trebui sa te prezinti cat mai repede la
Cum scapi de pietrele la rinichi in mod natural Cum scapi de pietrele la rinichi in mod natural
Pietrele la rinichi, afectiune cunoscuta medical sub denumirea de litiaza renala, se formeaza in urma acumularii de saruri si minerale la nivelul rinichilor. Marimea lor variaza de la dimensiunea unui cristal de zahar pana la cea a unei mingi de ping-pong. Statisticienii au stabilit faptul ca
Risc mare de leucemie: Mii de romani mananca aceste produse zilnic Risc mare de leucemie: Mii de romani mananca aceste produse zilnic
Mezelurile sunt cele mai toxice alimente. Consumul acestora creste riscul de aparitie a leucemiei cu pana la 74%. Vinovati pentru aparitia cancerului sunt nitritii si nitrozaminele din carnea procesata. Un studiu efectuat de oamenii de stiinta din Taiwan a scos la iveala aceste date socante.
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda