Skip to article

Nutritia sanatoasa a copilului

Nutriția copiilor se bazează pe aceleași principii ca și nutritia pentru adulți. Toti avem nevoie de aceiasi nutrienti: carbohidrați, proteine, grăsimi, vitamine si minerale. Copiii, totuși, au nevoie de cantități diferite de nutrienți specifici la vârste diferite.

Cele mai recente orientări dietetice pentru copii se refera la o alimentatie variata si cat mai naturala. Voi dezvolta pe rand recomandarile pentru fiecare nutrient in parte dupa cum sunt prezentate si pe nutrisistem.ro.

Proteinele

Pentru a asigura necesarul zilnic de proteine copilului dumneavoastra, este de preferat sa alegeți carne de peste, fructe de mare, carne de pasăre, ouă, fasole, mazare, soia, ciuperci, nuci.

Carbohidratii

Sursele sanatoase de carbohidrati sunt: cerealele, legumele, fructele si lactatele.

Cereale

Alegeți produse din boabe întregi, limitati cerealele rafinate, cum ar fi pâinea albă, pastele și orezul. Folositi in alimentatia copilului mai multe feluri de cereale/pseudocereale, sau alte plante bogate in carbohidrati sanatosi, cum ar fi: meiul, ovazul, graul, quinoa, hrisca, amaranthul.

Fructe

Încurajați-vă copilul să mănânce o varietate de fructe proaspete, congelate sau uscate - nu suc de fructe.

Dacă totusi doriti sa-i dati copilului suc, e de preferat sa-l faceti in casa combinand legume si fructe, iar cantitatea sa fie limitata la 100-200ml in functie de varsta.

Rețineți că o jumătate de ceșca de fructe uscate contează ca o cană echivalentă cu fructe proaspete. Când sunt consumate în exces, fructele uscate pot creste considerabil cantitatea de calorii consumate intr-o zi.

Legume

Oferiti copilului o varietate de legume proaspete, conservate, congelate sau uscate.

Atunci când selectați legume conservate, căutați opțiuni care au un adaus redus de sodiu.

Este preferabil sa alegeti legume de sezon, produsepe planlocal, cat mai proaspete.

Lactate

Încurajați-vă copilul să mănânce și să bea produse lactate fără grăsimi sau cu conținut scăzut de grăsimi, precum: lapte, iaurt, brânză sau băuturi din soia fortificate.

Grasimi

Surse de grasimi sanatoase, sunt uleiurile vegetale, fructele oleaginoase si pestele.

Eliminati din alimentatia copilului: mezelurile, bauturile carbogazoase, dulciurile concentrate, in general toate alimentele cu continut mare de sare, zahar si grasimi.

Limitați grăsimile trans prin evitarea alimentelor care conțin ulei parțial hidrogenat (marganina)

Dacă aveți întrebări despre alimentația copiilor sau despre anumite tipuri de dieta, accesati : nutrisistem.ro


Articole recomandate

6 lucruri nestiute despre oua 6 lucruri nestiute despre oua
Micutele oua ascund mai multe secrete decat ti-ai putea inchipui. Si nu ne referim la intrebarea cine a fost mai intai: oul sau gaina? Iata 6 lucruri pe care, probabil, nu le stiai despre oua. 1. Ouale dezvolta creierul Galbenusurile sunt una dintre cele mai importante surse de vitamine din
5 lectii de sanatate pe care le putem invata de la greci 5 lectii de sanatate pe care le putem invata de la greci
Cuvantul dieta provine din Grecia Antica „diaita”, care inseamna „mod de viata”. In Grecia Antica, dieta avea legatura cu sanatatea infloritoare si nu cu slabirea radicala sau incercarea de a ajunge la o anumita conditie fizica. Gatitul si mancatul ar trebui sa fie percepute
Cum reparam avariile produse de soarele/solar in exces Cum reparam avariile produse de soarele/solar in exces
Ana Maria Cazan, Razboinica desemnata „Cea mai frumoasa fata de la Exatlon” este fericita ca a gasit leacul contra „avariilor” serioase produse de soarele dominican in numai cateva luni de expunere. Desi are putin peste 20 de ani, Ana Maria Cazan s-a intors din concurs cu
Simptomele herpesului genital pe care orice femeie trebuie sa le cunoasca Simptomele herpesului genital pe care orice femeie trebuie sa le cunoasca
Herpesul este una dintre cele mai frecvente boli cu transmitere sexuală si poate fi tratat. Este un virus care provoaca rani dureroase atat in zona genitala, cat si la nivelul gurii.  Herpesul este de fapt o colectie de opt virusi diferiti. Desi herpesul va ramane in corp pentru totdeauna
7 alimente care pot adauga ani vietii tale 7 alimente care pot adauga ani vietii tale
Cu cat acumulam mai multa informatie cu atat ne este mai clar ca longevitatea nu inseamna numai mostenire genetica. Sunt o multime de factori care influenteaza calitatea si cantitatea  anilor de viata, precum nutritia, sportul sau somnul. Atunci cand citim in studii despre legatura dintre
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda