Skip to article

Obiceiuri care te ajuta sa consumi mai putina sare

Obiceiuri care te ajuta sa consumi mai putina sare
Sarea rafinată este alcătuită din clor și sodiu, în proporție de 60% și, respectiv, 40%. Sodiul se găsește în mod natural în alimente, dar principala sursă de aport este, de obicei, sarea.

Cu toate acestea, în țările dezvoltate, consumul zilnic mediu de alimente este de 3-4 g de sare, la care se adaugă 4-8 g în timpul preparării preparatelor culinare, ajungând la aproximativ 10 g, iar în unele cazuri la mai mult de 20 g. Având în vedere că un astfel de consum ridicat de sodiu este inutil și potențial dăunător pentru sănătate, este prudent să se reducă consumul de sare.

Consumul moderat de sare, în cadrul unei diete echilibrate și însoțit de exerciții fizice regulate, se numără printre obiceiurile de viață sănătoase care contribuie la prevenirea hipertensiunii arteriale. Dintre alimentele de bază, pâinea și brânza sunt cele cu cel mai mare procent de sare. Iar dintre cele care sunt dispensabile din punct de vedere nutrițional, mezeluri, snacks-uri, măsline, nuci sărate, sosuri, cereale pentru micul dejun, conserve și mâncăruri gata preparate.

Puteți să reduceți sau să nu mai folosiți sarea atunci când gătiți, să optați pentru metode de gătit care potențează gustul mâncării (abur, cuptor, grătar...), să reduceți sau să renunțați la alimentele de prisos bogate în sare, să citiți etichetele și să alegeți produse fără sare sau cu conținut scăzut de sodiu etc.

Nu este ușor să reducem consumul de sare din cauza utilizării masive a acesteia, dar alegerea salatelor ca prim fel de mâncare și a fructelor de sezon la desert sunt două opțiuni bune.

De asemenea, puteți cere să nu se adauge sare la mâncărurile pregătite la fața locului, cum ar fi omletele sau carnea și peștele la grătar. De asemenea, puteți opta pentru pâine nesărată.

Ierburile aromatice sunt o alternativă excelentă (cimbru, oregano, rozmarin sau salvie). Usturoiul, ceapa, lămâia, pătrunjelul, uleiul de măsline virgin și condimentele precum chimenul, nucșoara, ghimbirul sau cuișoarele pot, de asemenea, să îmbogățească aroma naturală a alimentelor.


Articole recomandate

Tipuri de sterilet si recomandari Tipuri de sterilet si recomandari
Dispozitivul intrauterin sau steriletul reprezintă un dispozitiv de dimensiuni mici, ce are forma unui „T”. Este compus dintr-o tijă cu două brațe și va avea efect spermicid ce nu va permite implantarea unei sarcini. Înainte de a lua o decizie, e bine de
Persoanele cu acnee duc lipsa de omega-3. Ce au descoperit oamenii de stiinta Persoanele cu acnee duc lipsa de omega-3. Ce au descoperit oamenii de stiinta
Marea majoritate a pacienților cu acnee, care afectează în principal adolescenții și adulții tineri, au un nivel de acizi grași omega-3 mai mic decât cel recomandat. Un studiu european a evidențiat încă o dată importanța dietei
Cancerul mamar - de ce este important diagnosticul precoce Cancerul mamar - de ce este important diagnosticul precoce
Cancerul mamar a fost mereu cea mai temută boală de către femei. Adesea asociată cu pierderea sânului, această afecțiune oncologică gravă poate fi depistată astăzi în stadii de început, ceea ce diminuează efortul de a
Variola maimutei, boala care sperie acum Europa. Care sunt simptomele acestei infectii Variola maimutei, boala care sperie acum Europa. Care sunt simptomele acestei infectii
Variola maimutei este noua boala care sperie Europa. Cazurile s-au inmultit in ultima perioada, iar medicii sunt in alerta. Tari precum Marea Britanie, Spania si Portugalia au identificat aproximativ treizeci de cazuri suspecte sau confirmate de variola maimuţei, o boală rară în
Profilaxia dentara - pentru sanatatea ta orala Profilaxia dentara - pentru sanatatea ta orala
Profilaxia dentară se referă la toate metodele de îngrijire acordate dinților sau gingiilor pentru a preveni apariția unor boli specifice. Aceste îngrijiri se pot referi atât la măsurile luate acasă, de către pacient, cât și la