Skip to article

Schimbari mici pentru o alimentatie mai sanatoasa. Trebuie sa incerci!

Schimbari mici pentru o alimentatie mai sanatoasa. Trebuie sa incerci! Alimentatie sanatoasa
Expertii in diete afirma ca cea mai buna modalitate de a respecta o alimentatie sanatoasa o perioada lunga de timp este sa faci pasi mici.

De ce sa faci mici schimbari in alimentatie

Schimbarile mici pe care le faci in alimentatie nu reprezinta o dieta, ci un stil de viata pe care ti-l poti insusi cu usurinta. In acest fel, mentii un echilibru intre mineralele, vitamintele si ceilalti nutrienti de care ai nevoie.

Alimentatie sanatoasa: 7 alimente mai periculoase decat painea alba

Apoi, dieteticienii sunt de parere ca adoptarea unei alimentatii sanatoase nu este o schimbare facuta peste noapte. Un astfel de scop ar fi nerealist. Fa pasi mici, usor de acceptat.

O alimentatie mai sanatoasa iti confera energie si te ajuta sa faci fata stresului mai bine. In plus, diminuezi riscul afectiunilor si implicit ai o viata mai fericita, cu mai putine afectiuni si bani dati la doctor.

Iata in continuare 5 schimbari simple cu efecte benefice asupra sanatatii organismului.

1. Legumele si zarzavaturile

Legumele si verdeturile stau la baza sanatatii organismului pe termen lung, si de aceea ele trebuie sa fie o prezenta permanenta in dieta ta zilnica.

"Incearca o noua leguma sau o noua reteta cu legume in fiecare saptamana" afirma Georgia Kostas, director de nutritie la o clinica din Dallas. Diversitatea mancarurilor pe baza de legume este cheia unei alimentatii sanatoase. O noua leguma, o noua reteta sau un alt mod de preparare decat cel folosit de obicei sunt lucruri simple pe care le poti face.

2. Redu cantitatile de mancare

Foloseste farfurii mai mici si vei manca atat cat sa te saturi. Multi oameni nu identifica momentul de satietate si continua sa manance pana golesc farfuria.

O alta posibilitate este sa tai felul principal in jumatate si sa dublezi cantitatea de legume consumate zilnic. In acest fel, vei putea pierde din greutate. "Cand iti umpli farfuria, jumatate ar trebui sa fie cu legume" spune Lisa Drayer, editor managerial la o publicatie despre diete si slabit. Aceasta mica schimbare in farfurie aduce un aport mai mare de fibre in organism si te ajuta sa te saturi cu putine calorii.

3. Mananca propria ta mancare

Mancarea comandata la firmele de catering sau cea din restaurante poate sa includa portii exagerat de mari, exces de sare, ingrediente bogate in calorii etc. De exemplu, un dressing pentru salata poate avea 300 de calorii. Consumata des, o salata de la restaurant te va face sa te ingrasi. Gateste acasa si iti vei tine sub control silueta.

Secrete de alimentatie pentru sani sanatosi

Daca bei zilnic cafea, foloseste lapte degresat in loc de lapte obisnuit sau frisca. Diferenta intre cele doua poate fi de pana la 50 de calorii per ceasca. Intr-un an, inseamna 2.2 kg luate in plus sau evitate.

4. Opteaza pentru variatie in alimentatie

O alimentatie diversificata asigura nutrientii de care organismul are nevoie si iti da o senzatie de satisfactie. De exemplu, cand cumperi fructe, uita de merele sau bananele pe care le ceri de obicei si incearca si alte fructe, ignorate pana acum.

5. Simplifica modul de a privi alimentatia sanatoasa

Nu te mai concentra asupra numarului de calorii din fiecare mancare deoarece te poate descuraja in timp. In loc de acest lucru, alege alimentele dupa culoare, prospetime si varietate. In acest fel, vei opta pentru alimente mai sanatoase fara sa te stresezi, dimpotriva.

Autor: Elisa Costache

Articole recomandate

Alimentatie BIO pentru copilasi inca din primul an de viata Alimentatie BIO pentru copilasi inca din primul an de viata
Alimentatia BIO este un subiect tot mai prezent in viata cotidiana, mai ales in contextul in care fiecare dintre noi intelege si chiar simte pregnant cum alimentatia ne influenteaza in mod direct starea de sanatate. Iar atunci cand in familie apare un nou membru, preocuparea pentru alimentatia
Boli de alimentatie: 8 vedete suspectate ca sunt anorexice Boli de alimentatie: 8 vedete suspectate ca sunt anorexice
Bolile de alimentatie sunt intalnite tot mai des in randul vedetelor, supuse unor presiuni constante de a arata cat mai bine. Iata 8 vedete suspectate ca sunt anorexice, de la Bianca Dragusanu la Angelina Jolie.Citeste si Anorexia - cauze si simptomeAutor: Iulia AnghelBianca DragusanuProblemele de
5 semne care iti arata ca suferi de o tulburare de alimentatie 5 semne care iti arata ca suferi de o tulburare de alimentatie
Tulburarile de alimentatie sunt boli grave, care trebuie descoperite la timp si tratate corespunzator.De cele mai multe ori, persoanele care sufera de tulburari de alimentatie nu recunosc ca li se intampla ceva anormal, dimpotriva, se opun ajutorului venit din partea parintilor sau a medicilor.Cel
Reguli de alimentatie pentru femeile de 30 de ani Reguli de alimentatie pentru femeile de 30 de ani
Pe masura ce femeile se apropie si ajung la varsta de 30 de ani, corpul lor au un alt tip de nevoi in ceea ce priveste dieta alimentara. Daca pana la varsta de 30 de ani iti era permis sa consumi tot felul de alimente (grasimi, dulciuri, junk-food), de acum este recomandata limitarea pana la zero a
Alimentatie: 5 idei gresite mostenite de la parinti Alimentatie: 5 idei gresite mostenite de la parinti
Dificulatatea cu care iti mentii greutatea se poate datora unor idei gresite despre alimentatie, mostenite de la parinti si asumate ca adevaruri universale. De cate ori nu te-ai simtit vinovata pentru ca ai mancat ceva intre mese, urmarita fiind de interdictiile mamei tale de a consuma gustari
Importanta potasiului in alimentatie Importanta potasiului in alimentatie
Potasiul este un mineral pe care organismul il primeste in mod normal din alimentele consumate. Acest mineral mentine sanatatea inimii si asigura un echilibru al lichidelor in organism. Ce efecte are, insa, potasiul in alimentatie?Rolul potasiului in organismPotasiul este un electrolit, alaturi de