Skip to article

Sfaturi de la nutritionisti: Ce mancam sanatos in timpul postului

Sfaturi de la nutritionisti: Ce mancam sanatos in timpul postului
Postul tinut din motive religioase sau altele reprezinta o perioada in care corpul se poate purifica - curatandu-se de toxine.

"In ceea ce priveste alimentatia, avem marele avantaj ca pietele s-au umplut deja cu verdeturi diverse specifice primaverii, din care ne putem pregati zilnic salate mari, ciorbe, ghiveci de legume, nectaruri verzi etc. Asadar, verdeturile primaverii ar trebui sa fie baza meniului nostru zilnic in post. Acestea nu numai ca detoxifica organismul incarcat de toxine de la mancarurile grele din timpul iernii, dar au un aport urias de clorofila care curata sangele, antioxidanti, minerale si vitamine. Si mai sunt si satioase datorita fibrelor pe care le contin in cantitate mare", spune nutritionistul Oana Tirpan.

Ce mancam cand tinem dieta: 4 salate sanatoase, cu verdeturi de primavara

Alte alimente care trebuie consumate zilnic sunt leguminoasele (fasole, mazare, naut, linte), pentru aportul lor de proteine. Acestea se pot consuma ca atare, cu legume sau, si mai bine, in combinatie cu cereale integrale (orez, paste, hrisca, quinoa, fulgi de ovaz si secara, paine integrala).

Combinatia dintre leguminoase si cereale este una reusita nutritional, pentru ca impreuna formeaza proteine complete, ceea ce este de mare folos atunci cand nu se consuma produse de origine animala.

Samburele de avocado, mai sanatos decat fructul. Descopera beneficiile lui!

Nu in ultimul rand, pe lista trebuie sa se afle oleaginoasele (nuci, migdale, seminte de susan, de floarea soarelui, de canepa), pentru aportul lor de grasimi sanatoase, iar unele dintre acestea pot fi transformate in lapte delicios care sa il inlocuiasca pe cel animal, servit dimineata cu fulgi integrali de cereale, cateva fructe uscate si cateva nuci (sau migdale, seminte, samburi cruzi).

Alte surse de grasimi bune mai sunt avocado si nuca de cocos. Din avocado se poate face foarte simplu celebrul guacamole, se poate adauga in salate, iar uleiul (untul) de cocos poate fi uns pe paine in loc de untul animal la micul dejun, cu dulceata fara adaos de zahar.

Retete cu avocado, sanatoase si foarte usor de preparat

In timpul postului trebuie consumate cat mai multe legume si fructe si intr-o proportie mai mare crude decat gatite.

Ca inlocuitor al branzeturilor, se recomanda tofu, din soia nemodificata genetic si neafumat, dar nu prea des, de 2-3 ori pe saptamana. In schimb, nutritionistii nu recomanda laptele de soia, din cauza ca, nefiind fermentat, contine niste substante toxice pentru organismul uman.

Pentru cei care poftesc ceva dulce, exista pe piata o varietate de prajituri vegane (fara ou, unt, lapte). Acestea se pot prepara foarte rapid si usor si in casa, dupa retete din cartile de bucate pentru vegetarieni sau vegani.

VIDEO: Cum sa faci o crema de ciocolata fara foc, lapte si zahar. Un desert rapid, sanatos si gustos!

Pestele, recomandat in anumite zile, trebuie preparat mai degraba la cuptor, pe grill sau fiert, dar si cel din conserva este bun. Pestele pangasius ar trebui evitat si este de preferat, pe cat se poate, pestele salbatic, nu cel din acvacultura. Pestele trebuie consumat pentru aportul de grasimi sanatoase omega 3 si proteinele necesare.

Specialistii recomanda evitarea margarinei, a produselor procesate din soia (in afara de tofu), a pateului vegetal, produselor de patiserie, brutarie si cofetarie.

"Mizati cat mai mult pe combinatii cat mai simple intre legume, verdeturi, fructe, cereale integrale, leguminoase, oleaginoase si peste (cand este cazul). Luati-va carti de bucate cu preparate de post si veti descoperi o lume noua de gusturi si arome, simpla si hranitoare. Daca veti manca cat mai diversificat, din toate alimentele de mai sus, va veti acoperi toate nevoile de vitamine, minerale, fibre, proteine, glucide, lipide si antioxidanti, veti elimina din toxine, veti avea energie si chef de viata. Un post usor si gustos!", mai spune nutritionistul Oana Tirpan.

Sursa: Mediafax

Articole recomandate

Dieta 5:2: Cum te ajuta postul sa slabesti, fara sa te infometezi! Dieta 5:2: Cum te ajuta postul sa slabesti, fara sa te infometezi!
Un nou studiu a demonstrat faptul ca o dieta bazata pe post si infometare timp de doua zile pe saptamana stimuleaza longevitatea. Dieta 5:2 este solutia ideala pentru a slabi usor, fara frustrari, iar cele 48 ore de regim strict au ca rezultat, dupa 3 luni de dieta, pierderea a 4 kilograme.
Postul Pastelui: 4 fructe cu efect detoxifiant. Bucura-te de beneficiile lor! Postul Pastelui: 4 fructe cu efect detoxifiant. Bucura-te de beneficiile lor!
Vrei sa alungi kilogramele acumulate in timpul iernii si sa intampini primavara plina de energie? Postul poate fi un lucru benefic pentru organismul tau, insa doar in cazul in care consumi alimente cat mai putin prelucrate, cereale integrale, legume, fructe proaspete, nuci, seminte si multe
Retete pentru Postul Pastelui: Top 5 deserturi pe placul tuturor. Incearca-le! Retete pentru Postul Pastelui: Top 5 deserturi pe placul tuturor. Incearca-le!
Daca vrei sa tii post, nu inseamna ca nu te poti bucura de micile placeri vinovate. Rasfata-te cu un desert pregatit de tine, fara lapte si oua, dar incredibil de gustos.Iata cateva retete de prajituri de post, delicioase si usor de pregatit! Incearca-le! Gogosi de post Aceste gogosi de post vor fi
Retete pentru Postul Pastelui: Preparate rapide si gustoase, pentru micul dejun Retete pentru Postul Pastelui: Preparate rapide si gustoase, pentru micul dejun
Micul dejun in Post poate fi o provocare, mai ales daca vrei sa mananci sanatos. Daca nu ai prea multe idei de Post pentru prima masa a zilei, iti prezentam cateva retete hranitoare si care se prepara rapid.Asa ca, renunta la covrigi, margarina si la pateurile vegetale din comert si bucara-te de
Retete pentru Postul Pastelui: Bucate delicioase si usor de preparat Retete pentru Postul Pastelui: Bucate delicioase si usor de preparat
Postul Pastelui este pentru fiecare dintre noi un prilej de a ne purifica atat spiritual, cat si fizic. Daca ai ales sa postesti, iti venim in ajutor cu cateva preparate delicioase:Salata de spanac cu bulgur si fructe uscate O salata plina de vitamine in care dulceata fructelor uscate se imbina