Skip to article

Somnul pierdut nu se poate recupera niciodata si mai si ingrasa. Iata ce spun cercetatorii

Sa ai un somn sanatos este din ce in ce mai greu. Tinand cont de viata agitata pe care o avem, este dificil sa reusesti sa dormi 8 ore in fiecare noapte. Plecam tarziu de la serviciu, iar cand ajungem acasa gasim noi treburi casnice de facut sau pur si simplu ramanem prinsi in fata televizorului pana mai tarziu. Pe scurt, mediul in care traim favorizeaza pierderea somnului.

A doua zi, trebuie sa ajungem devreme la serviciu si cu putin noroc ajungem sa dormim 6 ore pe noapte. Aceasta situatie este foarte comuna si foarte multe persoane spun isi spun ca vor recupera somnul in weekend. In realitate insa, aceasta lipsa de somn nu numai ca nu se recupereaza, dar are si consecinte asupra sanatatii.

Ce inseamna un somn sanatos?

Specialistii ne recomanda sa dormim intre 7 si 9 ore de somn pe zi. Este adevarat ca fiecare persoana are nevoi diferite, insa medici spun ca o persoana care doarme mai putin de 7 ore pe noapte poate intampina la un moment dat probleme de sanatate, deoarece organismul este afectat si nu poate recupera aceasta uzura.
Acestea fiind spuse, dacă mergeți la culcare în fiecare zi aproximativ 1 dimineața (conform barometrului CSI, este ceea ce 30% dintre spanioli fac) și te ridici la 6:30 dimineața, pierzi cel puțin o oră și media somnului pe zi.

Astfel, daca in fiecare seara mergi la 1 noaptea la somn, iar dimineata te trezesti la 6.30, pierzi cel purin o ora si jumatate din somn. Asta inseamna ca in 5 zile pierzi mai mult de 7 ore de somn, adica o noapte intreaga. Evident, ore pe care nu le vei compensa, chiar daca dormi cu 2 ore in plus in weekend.

Ce se intampla in corpul tau daca dormi putin?

Dr. Alejandro Guillén Riquelme, de la Catedra de Investigatii ale Somnului, de la Universitatea Granada-Grupo Lo Mónaco, a explicat ca atunci cand apare lispsa de somn, in corp au loc o serie de consecinte in lant.
Consecintele cele mai evidente sunt senzatia de oboseala, pierderea de energie, lipsa de concentrare si probleme de memorie. La acestea se adauga, starea de tristete sau apatia.

Somnul putin poate afecta productia de hormoni

În afară de repercusiunile anterioare, odihna insuficientă afectează ritmul circadian (ceasul intern) și, în consecință, producția corectă de hormoni pentru buna funcționare a organismului. Și acest dezechilibru hormonal se poate traduce într-o creștere a greutății.

De ce lipsa de somn ingrasa

Potrivit dr. Guillén Riquelme, somnul insuficient poate determina un dublu efect care sfârșește prin favorizarea obezitatii. In momentul in care apare starea de oboseala si apatia, devenim mai neglijenti in ceea ce priveste alimentatia. Mancam rapid si avem tendinta de a consuma mai multe calorii decat este necesar.
Totodata, pe fondul oboselii simtim nevoia de a consuma hrana mai bogata in grasimi si zaharuri.

Articole recomandate

5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020 5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020
Între deadline-uri strânse la serviciu și ședințe cu părinții, încercarea de a găti sănătos pentru familie și toate celelalte sarcini pe care ni le asumăm ca femei, uităm adesea de noi și de sănătatea noastră.
Cum se transmite, de fapt, coronavirusul Cum se transmite, de fapt, coronavirusul
Presedintele Societatii Romane de Microbiologie, Alexandru Rafila, a facut noi precizari despre modul in care se transmite coronavirusul.  Noul coronavirus nu se transmite prin atingere, ci prin intermediul secreţiilor respiratorii, precizând că nu există niciun fel de
Ce nu stiai despre impantul dentar Ce nu stiai despre impantul dentar
Multi se sperie cand aud ca au nevoie de un implant dentar. Din cauza procedurii, ce pare complicata si dureroasa, dar si a costurilor. Medicii stomatologi spun insa ca este cea mai buna varianta pentru a avea o dantura impecabila, dar mai ales complet functionala. Cateva mituri spulberate vizavi
Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de