Sporturile de iarna si accidentarile. Masuri care reduc riscul de traumatisme sportive

Sporturile de iarna si accidentarile. Masuri care reduc riscul de traumatisme sportive
  calendar_month     photo_cameraFreepik    
Sporturile de iarnă sunt o activitate recreativă foarte populară în sezonul rece, dar nelipsite de riscul de accidentări. Schiatul, snowboarding-ul și alte sporturi de iarnă pot cauza accidentări severe, de la entorse și fracturi până la leziuni la nivelul capului. Cu toate acestea, există câteva măsuri de prevenție pe care sportivii le pot lua în considerare pentru a reduce riscul de traumatisme sportive în timpul activităților de iarnă.

Întinderea mușchilor înainte și după sport

În condiții de temperaturi scăzute, mușchii devin mai tensionați, iar un mod excelent de a preveni riscul accidentărilor este prin menținerea flexibilității mușchilor. Cele mai frecvente accidentări întâlnite în sporturile de iarnă sunt entorsele, întinderile musculare sau ruptura ligament genunchi. Niște exerciții ușoare de întindere ajută la relaxarea mușchilor și la evitarea acestor leziuni. Sportivii sunt încurajați să le efectueze chiar înainte de a-și pune echipamentul, dar și după ce practică sporturile de iarnă pentru a relaxa mușchii tensionați din cauza frigului.

Purtarea echipamentului corespunzător

Purtarea echipamentului de protecție corespunzător, cum ar fi căștile sau protecțiile pentru încheietura mâinii, este esențială pentru reducerea riscului de traumatisme sportive în sporturile de iarnă. Echipamentul adecvat ajută la protecția capului, încheieturilor și altor zone vulnerabile ale corpului împotriva accidentărilor grave. Echipamentul trebuie să funcționeze corect, să se potrivească corpului sportivilor și să nu provoace disconfort. Un echipament corespunzător protejează articulațiile și oasele în timpul căderilor sau accidentelor, cum ar în cazul de menisc rupt.

Învață regulile și tehnicile sportului

Regulile sporturilor de iarnă sunt concepute pentru ca sportivii să își desfășoare activitatea într-un mod sigur și să evite situațiile periculoase. Tehnicile corecte ajută la controlul echipamentelor sportive, cum ar fi schiurile, placa de snowboard sau patinele, reducând astfel riscul de căderi și accidentări. Sportivii trebuie să știe cum să reacționeze în situații de urgență pentru a minimiza daunele potențiale. Întotdeauna apelați la un profesionist, dacă sunteți începător sau dacă suferiți și de alte afecțiuni, cum ar fi artroza genunchi (gonartroza).

Cunoaște-ți limitele

În sporturile de iarnă, în special în schi și snowboarding, unii sportivi pot încerca tehnici sau trasee mai dificile decât nivelul actual de pregătire. Acest lucru poate crește semnificativ riscul de accidente și leziuni.



Pentru a evita accidentările, este important ca fiecare pacient să se rezume la nivelul actual de pregătire, să respecte traseele indicate și să ia în considerare cursuri de instruire sau antrenament suplimentar dacă doresc să își îmbunătățească abilitățile sportive. De asemenea, este indicat a nu practica singur sporturile de iarnă, pentru a fi supravegheat în caz de urgență.

Hidratarea

Chiar și în temperaturile scăzute, corpul poate deveni deshidratat, fapt ce duce la dificultăți de concentrare și coordonare, oboseală și la creșterea riscului de accidentări. Sportivii trebuie să se mențină hidratați constant, indiferent de condițiile meteo.

Bibliografie:

- healthmatters.nyp.org, https://healthmatters.nyp.org/winter-sports-safety-how-to-prevent-injuries-while-enjoying-outdoor-activities/, accesat la 04.12.2023;
- www.chop.edu,https://www.chop.edu/news/health-tip/perfect-10-winter-sports-safety-tips, accesat la 04.12.2023;
- orthoinfo.aaos.org, https://orthoinfo.aaos.org/en/staying-healthy/winter-sports-injury-prevention/, accesat la 04.12.2023.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Din Dragoste
  • person

    "una palabra, no dice nada...y al mismo tiempo, lo esconde todo..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right