Skip to article

3 alimente care te ajuta sa scapi rapid de tulburarile de anxietate

Studiile recente arata ca cel putin 25% din populatie sufera de anxietate, iar alte cateva procente sufera de tulburari de anxietate.

Ai banuieli sau stii sigur ca suferi si tu de tulburari de anxietate? Atunci este indicat sa incluzi in alimentatia ta 3 alimente-minune, care, prin ingredientele pe care le contin, pot contribui la inlaturarea starii tensionate.


La multe persoane, starea de anxietate se manifesta pe termen scurt prin transpiratie excesiva in palme, ameteala, muschi incordati si un usor tremurat, insa la alte persoane anxietatea se poate manifesta mai agresiv, printr-o stare permanenta de neliniste sau poate degenera chiar intr-o cadere nervoasa. Tulburarile de anxietate exprima nelinistea permanenta a unei persoane, precum si o frica inexplicabila de diverse lucruri.

Iata ce alimente te pot ajuta sa revii la o viata normala.

1. Bananele

Bananele se numara printre cele mai consumate fructe din lume. Sunt foarte satioase, ceea ce inseamna ca pot constitui o gustare sanatoasa in timpul zilei. Bananele sunt pline de vitamine si minerale si ar trebui consumate in fiecare zi. O banana contine vitaminele B6, B9, C, A, E si K. Riboflavina si niacina sunt alte ingrediente pe care banana ti le ofera si fara de care organismul tau nu ar putea functiona optim.

Bananele sunt deosebit de utile in tratarea tulburarilor de anxietate, intrucat contin magneziu si potasiu. Studiile arata ca persoanele care au carente de magneziu sunt predispuse sa fie cuprinse de tulburari de anxietate. Magneziul este un mineral care ajuta muchii sa se relaxeze, inclusiv muschii inimii. In timp, magneziul din banane va ameliora bataile inimii si va alunga starile de neliniste care te cuprind la orice pas.

2. Pestele

Tulburarile de anxietate pot fi combatute cu ajutorul pestelui gras. Studiile au demonstrat ca persoanele care au o alimentatie saraca in acizi grasi omega 3 si in vitamine din complexul B sunt predispuse sa manifeste tulburari de anxietate. Pestele gras (somon, ton, hering, sardine, somn, scrumbie) contine atat vitamine B, cat si acizi grasi esentiali omega 3.

Vitaminele din compexul B joaca un rol important pentru nervi si pot alunga stresul, starea permanenta de iritare, anxietatea si depresia. Nu trebuie sa faci abuz de peste gras, crezand ca astfel vei scapa mai repede de tulburarile de anxietate.

Aceasta stare se trateaza in timp. Vitaminele B din pestele gras te vor face sa fii mai optimista, mai energica si mai fericita, in timp ce acizii grasi esentiali omega 3 iti vor imbunatati sanatatea mentala.

3. Painea din cereale integrale

Cerealele integrale au un continut ridicat de fibre si pastreaza toti nutrientii din boabe. Cerealele integrale si produsele pe baza de cereale integrale sunt excelente pentru inima, pentru digestie, dar si pentru tulburarile de anxietate.

Ingredientul minune, care poate combate tulburarile anxioase, este acidul folic. Acesta este esential pentru functiile creierului si chiar a fost denumit "mancarea creierului". Un nivel scazut de acid folic duce la scaderea productiei de serotonina (hormonul fericirii) si astfel favorizeaza aparitia depresiei, a starilor de nervozitate, a anxietatii si a tulburarilor de anxietate.

Painea din cereale integrale este un aliment pe care ar trebui sa-l incluzi in meniul tau zilnic. Adunate in fiecare zi, dozele de acid folic vor aduce imbunatatiri remarcabile si te vor ajuta sa scapi de tulburarile de anxietate.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Intre ce ore functioneaza cel mai bine organele corpului uman Intre ce ore functioneaza cel mai bine organele corpului uman
Totul in jurul nostru se reteta ciclic: secundele, minutele, orele, zilele, anii, anotimpurile, somnul, respiratia, bataile inimii. Viata e formata  dintr-o intreaga gama de cicluri care creeaza o adevarata simfonie. Daca reusim sa mentinem un ritm corect in interiorul si in afara noastra,
ZMEURUL - un aliat al femeii de la pubertate la menopauza ZMEURUL - un aliat al femeii de la pubertate la menopauza
Probleme la nivelul aparatului genital feminin pot să apară încă de la pubertate, care poate fi precoce sau întârziată. Ulterior în viața femeii, frecvent apar tulburările de ciclu menstrual, iar sindromul premenstrual este deseori dificil de
Cum ne ingrijim sanatatea cu migdale si suc de aloe vera? Cum ne ingrijim sanatatea cu migdale si suc de aloe vera?
Întreținerea sănătății ar trebui să facă parte din obiceiurile noastre zilnice, deoarece poate fi considerată singura bogăție a noastră. De cele mai multe ori ne gândim la starea sănătății doar atunci când se
Laptisorul de matca - sursa remediilor pentru sanatate Laptisorul de matca - sursa remediilor pentru sanatate
In cunostintele majoritatii oamenilor, produsele apicole benefice se rezuma aproximativ la mierea de albine si propolis. Stupul de albine are parte de organizare, astfel in cadrul unei colonii de albine mierea reprezinta doar produsul muncii zilnice. Pe langa miere si propolis ce este utilizat cu
12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta! 12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta!
Creierul uman este distrus de aceste obiceiuri! Fara sa-ti dai seama, anumite lucruri pe care le faci zilnic iti erodeaza creierul si capacitatea lui de a functiona la cote optime. Astfel, iti reduci capacitatile cognitive si, odata cu avansarea in varsta, pot aparea tulburari degenerative. Iata 12
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda