Skip to article

3 alimente care te ajuta sa scapi rapid de tulburarile de anxietate

Studiile recente arata ca cel putin 25% din populatie sufera de anxietate, iar alte cateva procente sufera de tulburari de anxietate.

Ai banuieli sau stii sigur ca suferi si tu de tulburari de anxietate? Atunci este indicat sa incluzi in alimentatia ta 3 alimente-minune, care, prin ingredientele pe care le contin, pot contribui la inlaturarea starii tensionate.


La multe persoane, starea de anxietate se manifesta pe termen scurt prin transpiratie excesiva in palme, ameteala, muschi incordati si un usor tremurat, insa la alte persoane anxietatea se poate manifesta mai agresiv, printr-o stare permanenta de neliniste sau poate degenera chiar intr-o cadere nervoasa. Tulburarile de anxietate exprima nelinistea permanenta a unei persoane, precum si o frica inexplicabila de diverse lucruri.

Iata ce alimente te pot ajuta sa revii la o viata normala.

1. Bananele

Bananele se numara printre cele mai consumate fructe din lume. Sunt foarte satioase, ceea ce inseamna ca pot constitui o gustare sanatoasa in timpul zilei. Bananele sunt pline de vitamine si minerale si ar trebui consumate in fiecare zi. O banana contine vitaminele B6, B9, C, A, E si K. Riboflavina si niacina sunt alte ingrediente pe care banana ti le ofera si fara de care organismul tau nu ar putea functiona optim.

Bananele sunt deosebit de utile in tratarea tulburarilor de anxietate, intrucat contin magneziu si potasiu. Studiile arata ca persoanele care au carente de magneziu sunt predispuse sa fie cuprinse de tulburari de anxietate. Magneziul este un mineral care ajuta muchii sa se relaxeze, inclusiv muschii inimii. In timp, magneziul din banane va ameliora bataile inimii si va alunga starile de neliniste care te cuprind la orice pas.

2. Pestele

Tulburarile de anxietate pot fi combatute cu ajutorul pestelui gras. Studiile au demonstrat ca persoanele care au o alimentatie saraca in acizi grasi omega 3 si in vitamine din complexul B sunt predispuse sa manifeste tulburari de anxietate. Pestele gras (somon, ton, hering, sardine, somn, scrumbie) contine atat vitamine B, cat si acizi grasi esentiali omega 3.

Vitaminele din compexul B joaca un rol important pentru nervi si pot alunga stresul, starea permanenta de iritare, anxietatea si depresia. Nu trebuie sa faci abuz de peste gras, crezand ca astfel vei scapa mai repede de tulburarile de anxietate.

Aceasta stare se trateaza in timp. Vitaminele B din pestele gras te vor face sa fii mai optimista, mai energica si mai fericita, in timp ce acizii grasi esentiali omega 3 iti vor imbunatati sanatatea mentala.

3. Painea din cereale integrale

Cerealele integrale au un continut ridicat de fibre si pastreaza toti nutrientii din boabe. Cerealele integrale si produsele pe baza de cereale integrale sunt excelente pentru inima, pentru digestie, dar si pentru tulburarile de anxietate.

Ingredientul minune, care poate combate tulburarile anxioase, este acidul folic. Acesta este esential pentru functiile creierului si chiar a fost denumit "mancarea creierului". Un nivel scazut de acid folic duce la scaderea productiei de serotonina (hormonul fericirii) si astfel favorizeaza aparitia depresiei, a starilor de nervozitate, a anxietatii si a tulburarilor de anxietate.

Painea din cereale integrale este un aliment pe care ar trebui sa-l incluzi in meniul tau zilnic. Adunate in fiecare zi, dozele de acid folic vor aduce imbunatatiri remarcabile si te vor ajuta sa scapi de tulburarile de anxietate.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza