Skip to article

7 alimente contra stresului

7 alimente contra stresului
Stiai ca prin alimentatie poti regla unele dezechilibre corporale, printre care si stresul? Poti sa-ti calmezi nervii prin mancare! Iata 10 alimente pe care sa le savurezi atunci cand esti cu nervii la pamant.

Ciocolata neagra

Acest aliment adorat de multi este bogat in magneziu si in feniletilamina, un rpecursor de serotonina. Ea este delicioasa si perfecta pentru un plus de buna dispozitie. Opteaza pentru ciocolata cu un continut minim de 70% cacao.



Leguminoasele

Sunt bogate in vitamina B si magneziu, doi aliati de nadejde in lupta contra stresului. Asadar, fa-ti stoc de mazare, fasole si linte, si incearca sa le consumi de 2-3 ori pe saptamana in perioadele stresante.

Fructele uscate si nucile

Nucile, alunele, migdalele, caisele si stafidele sunt surse excelente de vitamine din familia B-urilor, dar si de magneziu si seleniu. Migdalele contin vitaminele B2 si E, iar stafidele au un continut ridicat de fier, calciu, magneziu, fosfor, potasiu, cupru si vitaminele B1 si B6.

Cerealele

Cerealele (musli, fulgi de ovaz etc) confera energie de durata si favorizeaza in organism producerea de serotonina, substanta cu proprietati calmante. Un bol cu cereale de dimineata iti asigura carburantul necesar pana la pranz.

Bananele

Banana este un super-aliment pentru sistemul nervos. Ea contine vitamina A, toate vitaminele B si o gramada de minerale, printre care fier, calciu, potasiu, cupru si magneziu. Se digera usor si este ideala pentru gustarea de dupa-amiaza.

Drojdia de bere

Drojdia de bere este ideala pentru combaterea oboselii, deprimarii, tulburarilor nervoase, problemelor dermatologice sau digestive, dar si contra bolilor infectioase. Ea este plina de vitamine, minerale si oligoelemente cu efecte antistres.

Acizii grasi omega-3

Acesti acizi sunt super-alimente, benefici atat pentru ochi cat si pentru creier. Consuma regulat peste gras precum somonul, tonul, sardina si heringul, dar si cat mai multe fructe de mare. Ele sunt pline de vitaminele B5, B9 si B12, toate eficace contra nervozitatii si oboselii.

Autor: Nuage

Articole recomandate

OMS, noi recomandari pentru bolnavii de COVID-19 OMS, noi recomandari pentru bolnavii de COVID-19
Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a emis o noua serie de recomandari pentru pacientii bolnavi de COVID-19, inclusiv pentru cei care se confrunta cu simptome persistente.  Expertii de la OMS recomandă utilizarea unor doze reduse de anticoagulante pentru
Ce trebuie sa faci dupa vaccinarea anti-Covid. Recomandarile specialistilor Ce trebuie sa faci dupa vaccinarea anti-Covid. Recomandarile specialistilor
Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor din Statele Unite (CDC) recomandă persoanelor care s-au vaccinat anti-Covid sa consulte medicul de familie in cazul in care resimt durere sau disconfort dupa imunizare.  De asemenea, in cazul in care apare durerea la locul injectarii,
Tratament naturist cu cel mai puternic produs antibacterian natural, mierea de Manuka de la www.ManukaShop.ro Tratament naturist cu cel mai puternic produs antibacterian natural, mierea de Manuka de la www.ManukaShop.ro
Aceasta miere de manuka (Manuka honey) este o miere raw , care contine o substanta completa naturala si extrem de benefica pentru sanatate respectiv methylglyoxal . Mierea de Manuka este produsa in Noua Zeelanda din arborele de Manuka, Leptospermum Scoparium. Compania Manuka Health este unul din
Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou
Oamenii de stiinta din Germania au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou. Paralizia acestora animale a fost cauzata de leziuni ale coloanei vertebrale.  Cercetatorii nemti au reusit sa restabileasca o legatura neuronala care era pana acum considerata ireparabila. Tratamentul s-a
Cum sa te bucuri de un somn odihnitor Cum sa te bucuri de un somn odihnitor
Un somn bun in timpul noptii este la fel de important ca exercitiile fizice regulate si o dieta sanatoasa. Studiile au aratat ca o calitate slaba a somnului are efecte negative imediate asupra hormonilor si functiilor cerebrale. Mai mult decat atat, poate fi cauza cresterii in greutate si a