Skip to article

7 moduri in care iti protejezi memoria

Ti se intampla sa uiti nume sau unde ti-ai pus cheile? E normal sa fii uituca atunci cand ai prea multe pe cap!

Dar chiar daca mai ai mult pana la varsta a treia, studiile arata ca pierderea memoriei incepe dupa 20 ani. Iata ce metode poti aplica pentru a-ti pastra o minte ascutita cat mai multa vreme!

1. Mananca paine prajita la micul dejun

Carbohidratii sunt prietenii memoriei. Potrivit unui studiu, persoanele care elimina carbohidratii din dieta lor stau mai prost cu memoria decat cei care ii includ. Neuronii se hranesc cu carbohidrati, care sunt transformati de organism in glucoza. Alege carbohidratii complecsi, de exemplu painea integrala, care se digera mai greu si iti confera un nivel stabil de glucoza in sange.

2. Kickboxing inainte de a merge la serviciu

Sportul mareste fluxul de sange spre creier, aducandu-i acestuia mai mult oxigen si glucoza de care are nevoie. De fapt, s-a demonstrat ca memoria functioneaza cu 20% mai repede dupa ce faci o activitate fizica intensa.

3. Schimba-ti fontul la calculator

Obisnuiesti sa lucrezi cu Times New Roman? Incearca un font diferit, care sa fie un pic mai greu de descifrat si sa-ti puna capul la lucru.

4. Navigheaza pe net in pauza de pranz

Petrece o ora pe zi investigand online un subiect de care esti interesata. De exemplu, poti cauta destinatii pentru urmatoarea ta vacanta. Acest lucru stimuleaza o zona a lobului frontal care controleaza memoria pe termen scurt. Circuitele neuronale implicate in procesul de luare a deciziilor, viziunea in spatiu si capacitatile verbale devin foarte active cand dai un search pe internet. Dar conteaza ca atunci cand cauti, sa fii concentrata, deci Facebook-ul nu se pune!

5. Ocheste-ti locul de parcare

Uiti mereu unde ti-ai parcat masina? Fa acest exercitiu: da-te jos din masina, observa unde ai parcat, apoi misca-ti ochii dintr-o parte in alta vreo 30 secunde, stand pe loc. Practicarea acestei miscari oculare simple imbunatateste memoria cu 10%, spun cercetatorii.

6. Bea un pic de alcool la cina

Daca marii bautori au probleme cu memoria, cei care beau cu moderatie, un pahar la cina, au o minte ascutita, spun studiile! Cercetatorii cred ca proprietatile antiinflamatorii ale alcoolului in cantitati moderate protejeaza creierul.

7. Foloseste ata dentara inainte de culcare

Ata dentara are grija de zambetul tau, dar face miracole si pentru mintea ta! Cand nu folosesti ata dentara, gingiile se inflameaza, iar bacteriile patrund mai usor in sange. Odata ajunse aici, bacteriile provoaca inflamatii in organism, inclusiv in creier, ceea ce poate duce la disfunctii cognitive.

Autor: Nuage

Articole recomandate

5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020 5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020
Între deadline-uri strânse la serviciu și ședințe cu părinții, încercarea de a găti sănătos pentru familie și toate celelalte sarcini pe care ni le asumăm ca femei, uităm adesea de noi și de sănătatea noastră.
Cum se transmite, de fapt, coronavirusul Cum se transmite, de fapt, coronavirusul
Presedintele Societatii Romane de Microbiologie, Alexandru Rafila, a facut noi precizari despre modul in care se transmite coronavirusul.  Noul coronavirus nu se transmite prin atingere, ci prin intermediul secreţiilor respiratorii, precizând că nu există niciun fel de
Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si