Skip to article

Alimentatia antistres. Ce trebuie sa mananci cand esti obosita si agitata

Alimentatia antistres. Ce trebuie sa mananci cand esti obosita si agitata Alimentatia anti-stres
Cand lucrurile nu merg asa cum ne-am dori, cand avem prea multe sarcini, iar grijile cotidiene sunt prea mari si prea multe, corpul nostru reactioneaza rapid: suntem mereu obositi, simtim frustrare, avem palpitatii si dureri de cap. Nu ne odihnim, nu ne mai putem concentra, iar starea generala este una foarte proasta.

Nu uita: esti ceea ce mananci! Corpul tau trebuie sa lupte cu stresul si cu oboseala, deci trebuie sa te hranesti sanatos. De aceea, ai nevoie de alimente care te ajuta in lupta contra stresului zilnic.

Laptele

Bineinteles ca laptele este primul pe lista noastra, fiind cel mai cunoscut aliment ce lupta cu stresul si oboseala. Laptele este bogat in antioxidanti, dar si in vitaminele B1 si B2, calciu si triptofan.

Triptofanul este un aminoacid ce induce somnul, reduce sensibilitatea la durere, usureaza durerile de cap si actioneaza ca un antidepresiv natural. Incepe-ti ziua cu un pahar cu lapte si vei gandi mai clar, apoi termina-ti ziua tot cu un pahar cu lapte si te vei simti usoara ca un fulg, iar somnul va fi mai dulce. Oricand te simti stresata, bea o cana cu lapte cald.

Nucile si semintele

Atunci cand treci printr-o perioada stresanta, consuma seminte crude: nuci, canepa, dovleac, floarea-soarelui, susan. Le poti folosi in salate, in supe sau dimineata, alaturi de cerealele integrale. De asemenea, uleiurile de seminte, presate la rece, furnizeaza organismului substantele nutritive de care are nevoie.

Fulgi de ovaz si cereale integrale

Carbohidratii "obliga" creierul sa produca mai multa serotonina (hormonul care raspunde de starea de bine, de calm, de liniste din organismul nostru). Iar organismul nostru isi poate lua acesti carbohidrati din cereale integrale, paine neagra, paste integrale sau fulgi de ovaz.

Portocalele

Portocalele sunt in topul listei de fructe, in primul rand pentru continutul ridicat de vitamina C. Studiile au demonstrat ca aceasta vitamina este esentiala in reducerea nivelului hormonilor de stres si, in acelasi timp, ajuta la intarirea sistemului imunitar.

Afinele

Afinele contin cantitati mari de vitamina C si de antioxidanti, fiind astfel oponenti redutabili ai stresului. Vitamina C este benefica pentru calmarea sistemului nervos.

Stiai ca afinele sunt numite si "insulina verde" pentru diabetici? Aceste fructe reprezinta un ajutor real pentru scaderea nivelului de glucoza din sange.

Broccoli

Nu ocoli in supermarket aceasta leguma ce nu face, intr-adevar, parte din traditia noastra, insa asta nu inseamna ca nu este foarte sanatoasa. Broccoli contine complexul de vitamine B, printre care si acidul folic (sau vitamina B9). De aceea, el are o influenta benefica asupra sentimentelor de panica si stres.

In plus, acidul folic este implicat in procesul de intarire al unghiilor si parului. In absenta sa, parul creste mai greu, iar unghiile se exfoliaza.

Articole recomandate

Cum iti afecteaza stresul zilnic tenul? Sterge semnele de oboseala de pe chipul tau! Cum iti afecteaza stresul zilnic tenul? Sterge semnele de oboseala de pe chipul tau!
Esti stresata? Obosita? Ti se citeste pe chip, si asta nu e doar o vorba. Stresul si anxietatea se vad pe pielea ta insa cu putina grija poti avea un ten frumos chiar daca treci printr-o perioada dificila. Iata 5 semne ale pielii stresate si tot atatea sfaturi pentru combaterea lor:1. Ochii
De ce e sanatos sa bem must: protejeaza inima, alunga stresul, previne ingrasarea De ce e sanatos sa bem must: protejeaza inima, alunga stresul, previne ingrasarea
Mustul este bautura delicioasa din struguri care ne face sa constientizam ca vara a trecut si ca toamna s-a instalat comod in calendar. Este considerat o adevarata ambrozie pentru trup si suflet, intrucat pe langa gustul delicios de savuros si usor intepator, mustul atrage o multime de beneficii
Invata sa identifici si sa gestionezi situatiile de stres Invata sa identifici si sa gestionezi situatiile de stres
Stresul este adesea un factor pe care nu il poti elimina complet din viata ta. Insa, chiar daca te trezesti frecvent in situatii stresante, nu inseamna ca este cazul sa le permiti sa iti distruga sanatatea si starea de bine. Ce-i de facut, asadar? Iata cateva idei pentru o buna gestionare a
Yoga: cele mai bune pozitii pentru a combate stresul Yoga: cele mai bune pozitii pentru a combate stresul
Foarte multe persoane sufera de anxietate, stres sau depresie iar de cele mai multe ori solutia cea mai simpla este sa apeleze la un tratament medicamentos.Cu toate ca tratamentele care se afla pe piata la ora actuala sunt destul de eficiente pentru tratarea acestor probleme, numeroase studii au
Autosugestia in tratarea stresului Autosugestia in tratarea stresului
In viata de zi cu zi apar multe situatii stresante, uneori nejustificate. Frica, lipsa increderii in propria persoana si indoielile ne impiedica sa raspundem acestor situatii si sa implementam strategiile adecvate. Sfaturi anti-stres de la specialistii din intreaga lumeAutosugestia este una din
Sfaturi anti-stres de la specialistii din intreaga lume Sfaturi anti-stres de la specialistii din intreaga lume
Stresul...ce frumos ar fi daca nu ar exista, nu-i asa? Indiferent ca te coplesesc problemele financiare, cele legate de sarcinile de la birou sau de proiectele de la scoala, aproape ca nu exista zi fara sa ai dureri de cap sau insomnii.Remediul antistres pentru Cristina Rus: asculta muzica