Skip to article

Alimente si arome antistres

Alimente si arome antistres
Aromele din jurul tau si alimentele pe care le consumi te pot ajuta sa faci fata mai usor situatiilor stresante.

Zona creierului care proceseaza mirosurile este foarte asemanatoare cu cea care se ocupa de emotii si amintiri. Astfel, atunci cand mirosi ceva care iti face placere, ai tendinta sa respiri mai profund. In acest fel tensiunea arteriala si rata cardiaca se micsoreaza, ceea ce duce la relaxarea intregului organism.

Si anumite alimente te vor ajuta sa te relaxezi. Ciocolata este cel mai potrivit aliment pentru situatiile stresante.


Iata mai jos aromele si alimentele care te vor ajuta in momentele stresante:

Aroma de mar pentru dureri de cap

Daca iti place mirosul merelor verzi, acestea te pot ajuta in ameliorarea durerilor de cap. Merele sunt eficiente si pentru persoanele care sufera de migrene cronice. Dupa inhalare, durerea se amelioreaza si apare si o stare de bine.

Ceai pentru o stare mentala buna

Consumul de ceai negru , verde sau rosu este indicat pentru o stare de bine. Ajuta insa si memoria si functiile cognitive. Cercetatorii sunt de parere ca teanina, un aminoacid prezent in ceai, imbunatateste atentia si concentrarea.

Pentru a beneficia de toate proprietatile ceaiului, este indicat sa consumi intre 5 si 6 cesti de ceai pe zi.

Lavanda pentru anxietate

Aroma de lavanda este extrem de utila pentru persoanele care sufera de anxietate si depresie. Poate fi folosita in perioadele stresante. Poti folosi lavanda si inainte de o programare la medicul stomatolog, pentru a scapa de frica.

Nuca de cocos pentru stres

Atunci cand esti stresata, aroma unei nuci de cocos te va ajuta sa treci peste acest episod. Mirosul de nuca de cocos echilibreaza bataile inimii si reduce tensiunea arteriala.

De asemenea, persoanele intra in contact cu mirosul de cocos se recupereaza mai repede dupa o perioada stresanta.

Cercetatorii sunt de parerea ca mirosirea une arome placute, precum nuca de cocos, stimuleaza vigilenta si rezistenta la stres.

Menta pentru mancatul in exces

Aroma de menta ajuta la amelioarea seznatiei de foame si controleaza poftele alimentare. Menta este utila si pentru eliminarea mirosurilor neplacute.

Chiar daca este indicat sa folosesti planta proaspata, guma, apa sau bomboanele cu menta au efecte similare.

Ciocolata pentru stres

Consumul de ciocolata neagra reduce nivelul de cortizol din organism, un hormon al stresului. Ciocolata neagra este benefica in special pentru persoanele care sufera de anxietate.

Este insa indicat sa consumi ciocolata neagra in cantitati mici. Contine multe calorii, ceea ce poate duce la acumulare de kilograme in plus. Kilogramele in plus reprezinta o cauza a stresului.

Carbohidrati pentru stare de bine

Consumul de carbohidrati stimuleaza productia de serotonina, un hormon eliberat de creier care induce starea de bine.

Un studiu recent a aratat ca persoanele care au o dieta bazata pe carbohidrati naturali erau mai fericite decat cei care aveau o dieta saraca in carbohidrati.

Incearca sa incluzi in dieta ta carbohidrati benefici pentru organismul uman precum cerealele integrale, care contin numeroase fibre si nutrienti.

Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

ANPC: Atentie la ciresele toxice! Pot afecta ficatul si rinichii ANPC: Atentie la ciresele toxice! Pot afecta ficatul si rinichii
Ciresele sunt vedetele acestui sezon. Preturile lor sunt destul de piperate, asadar trebuie sa acordam o mare atentie atunci cand le cumparam. ANPC avertizeaza ca pe piata se comercializeaza cirese toxice, care ne pot afecta sanatatea. Pe piata din Romania au ajuns cirese din Turcia tratate cu
Infectia urinara: 4 remedii naturale cu efect rapid Infectia urinara: 4 remedii naturale cu efect rapid
Remediile naturale sunt o optiune buna pentru a completa tratamentul medical al infectiei urinare si recuperarea rapida. Acestea ajuta la consolidarea sistemului imunitar si la cresterea productiei de urina, eliminand bacteriile care provoaca infectia. Cu toate acestea, aceste remedii la domiciliu
5 gene periculoase pe care le putem mosteni de la parinti 5 gene periculoase pe care le putem mosteni de la parinti
Parintii transmit copiilor genele lor. Aproape toate trasaturile noastre fizice si psihice sunt transmise prin gene de la parinti. Nu intotdeauna mostenim insa doar gene bune. Din pacate, parintii ne pot lasa mostenire si gene periculoase, care pot duce la boli grave sau afectiuni psihice. Gena
Helicobacter pylori: dieta care atenueaza durerile Helicobacter pylori: dieta care atenueaza durerile
Helicobacter pylori (H. pylori) este un tip de bacterii. Acesti germeni pot intra in corpul tau si pot trai in tractul digestiv. Dupa multi ani, ele pot provoca afectiuni, numite ulcere, in mucoasa stomacului sau in partea superioara a intestinului subtire. La unele persoane, o infectie poate duce
Apa calda pe stomacul gol: 5 minuni pe care le face pentru organism Apa calda pe stomacul gol: 5 minuni pe care le face pentru organism
Diminetile tuturor ar trebui sa inceapa in fiecare dimineata cu un pahar cu apa calda pe stomacul gol. Asadar, adio cafea! Apa calda bauta dimineata poate face minuni pentru sanatate. Consumata in mod regulat apa calda poate aduce beneficii uriase organismului, ofera energie corpului si reduce