Skip to article

Astenia de toamna: 3 vitamine care imbunatatesc starea de spirit

Astenia de toamna: 3 vitamine care imbunatatesc starea de spirit
Astenia de toamna este unul dintre motivele pentru care nu ne bucuram deloc la instalarea anotimpului de tranzitie. Pe masura ce zilele devin mai scurte, sistemul tau imunitar devine mai fragil, inducandu-ti o stare de apatie si oboseala la nivelul organismului.

Insomnia, depresia, dificultatea de concentrare si fluctuatiile de apetit sunt toate consecintele asteniei de toamna.


Iata ce vitamine iti pot imbunatati starea de spirit in aceasta situatie.


In mod obisnuit, simptomele asteniei de toamna apar odata cu trecerea brusca la temperaturi mai scazute si la o durata mai scurta a zilei. Imediat ce observi ca starea ta de spirit se modifica simtitor, apeleaza la vitaminele care iti mentin zambetul pe buze!

Calciu + Magneziu

In cazul in care ai devenit mai irascibila, esti anxioasa, nervoasa, nelinistita si nu te mai poti odihni corespunzator, apeleaza cu incredere la un supliment alimentar cu calciu si magneziu, cele mai puternice tranchilizante oferite de mama natura. Acestea au un efect imediat de calmare a sistemului nervos si combat chiar si migrenele, cand ele apar pe fond de stres.

Magneziul relaxeaza muschii, iar calciul este numit si mineralul "anti-stres", care mai si domoleste simptomele PMS-ului si reduce presiunea arteriala. Cele doua substante combinate trateaza starile de insomnie. Nu depasi doza de 1200 de miligrame de Calciu si 600 de miligrame de Magneziu pe zi, luate in 2-3 transe, pentru o absorbtie completa la nivel intestinal.

Complexul de vitamine B

Complexul de vitamine B (printre care se numara vitaminele B6, B12, B5 si B9 - acidul folic) este esential pentru o tranzitie blanda de la vara la toamna. Poti prelua acesti nutrienti din suplimente alimentare sau din alimente precum semintele, galbenusul de ou, nucile, tonul, laptele, pestele si ficatul de pasare.

Este firesc sa te simti morocanoasa si dificil de multumit, atunci cand esti obosita si coplesita de ritmul alert al vietii. De aceea ai nevoie de acidul folic pentru energie, dar si pentru o stare de spirit pozitiva constanta. Un studiu candian a descoperit ca o doza de 400 de grame de acid folic pe zi iti poate creste randamentul energetic cu 15%. Restul vitaminelor complexului B te ajuta sa ai un somn odihnitor.

Fierul si cuprul

Fierul este un alt sedativ natural al sistemului nervos, inducandu-ti o senzatie de calmitate si control atunci cand esti cuprinsa de anxietate. In plus, fierul este un adjuvant pentru sistemul imunitar si previne anemia. Galbenusul de ou, cerealele integrale, ciupercile, radacina de patrunjel, smochinele, stafidele si caisele uscate, spanacul, urzicile, cartofii fierti in coaja, migdalele si celelalte fructe cu coaja lemnoasa sunt surse importante de fier.

Pentru o dispozitie mai buna si un somn mai odihnitor, suplimenteaza-ti doza zilnica de cupru: 2 miligrame ale acestui mineral (maximum 10 mg), te poate ajuta sa dormi mai bine si sa iti refaci rezervele naturale de energie. Sursele naturale se cupru se gasesc in carne, cereale si fructe de mare.

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Ce simptome usoare de coronavirus pot fi tratate acasa! Explicatiile dr. Virgil Musta Ce simptome usoare de coronavirus pot fi tratate acasa! Explicatiile dr. Virgil Musta
Pacientii infectati cu coronavirus care sunt asimptomatici sau prezinta forme usoare de COVID-19 vor fi monitorizati si tratati de medicii de familie. Medicul Virgil Musta, de la Spitalul Victor Babes din Timisoara, a explicat, pentru Digi24, ce inseamna simptome usoare si cand trebuie sa mearga
Cinci greseli de evitat cand porti masca de protectie Cinci greseli de evitat cand porti masca de protectie
Pandemia COVID-19 ne-a schimbat vietile radical si se pare ca lucrurile nu vor reveni prea curand la normalitatea pe care o stiam. Numarul de cazuri este in continua crestere de saptamani bune, iar nevoia de a preveni infectarea cu noul coronavirus impune ca orice tinuta sa fie "accesorizata" cu
Dr. Virgil Musta: Cum tratezi acasa o forma usoara de COVID-19 Dr. Virgil Musta: Cum tratezi acasa o forma usoara de COVID-19
Medicul Virgil Musta a dezvaluit cum poate fi tratata o forma usoara de COVID-19 acasa. Doctorul recomanda persoanelor infectate cu coronavirus, care sufera de o forma usoara, sa isi intareasca in primul rand imunitatea prin alimentatie si cu suplimente alimentare.  „Evident, nu se
Pacienti vindecati de Covid-19 - intre stigmatizare si disperare Pacienti vindecati de Covid-19 - intre stigmatizare si disperare
Ozonoterapia este o posibila solutie pentru noua categorie de pacienti Daca despre infectia cu Covid-19 auzim noutati la fiecare buletin de stiri, despre efectele secundare ale bolii (sau ale tratamentului), se vorbeste mult mai putin. Sau chiar deloc. De asemenea, miile de infectati zilnic sunt
Obiceiul sanatos care te poate feri de infectia cu coronavirus Obiceiul sanatos care te poate feri de infectia cu coronavirus
Cancelarul german Angela Merkel a recomandat de curand o masura simpla de protectie impotriva infectiei cu coronavirus, la indemana oricui: aerisirea frecventa a incaperilor.  Silviu Gurlui, profesor la Facultatea de Fizică din Iaşi, a explicat la Digi24 de ce această