Skip to article

Consumul de grasimi trans predispune la depresie

Persoanele care consuma o cantitate mare de grasimi trans sunt predispuse starilor depresive.

Aceasta este concluzia unui studiu realizat timp de 6 ani pe un esantion de 12.000 de persoane. La inceputul studiului, participantilor le-a fost oferit un chestionar de 136 de intrebari privind obiceiurile lor alimentare. Raspunsurile au fost utilizate in vederea determinarii tipului si cantitatii de grasimi consumate.

"Nu ne asteptam sa descoperim un trend atat de pronuntat" declara autorul studiului, Miguel Martinez-Gonzalez, director al Departamentului de Medicina Preventiva si Sanatate Publica din cadrul Universitatii Navarra - Pamplona, Spania. Cercetarea a fost initiata acum 10 ani, tinand cont de faptul ca la nivel mondial, aproximativ 151 de milioane de persoane sufera de una dintre cele mai raspandite afectiuni ale epocii moderne: depresia.

Studiul a relevat faptul ca majoritatea persoanelor care consuma grasimi rele, de tip trans, sunt cu 48% mai predispuse la dezvoltarea unei depresii, mai mult decat atat, fiind expuse riscurilor bolilor cardiovasculare, obezitatii si altor probleme de sanatate. In afara de acest aspect, cercetatorii au concluzionat ca includerea in alimentatie a uleiurilor vegetale -de in, de rapita, de masline, cu continut bogat in acizi esentiali, are un bun efect in imbunatatirea starii emotionale.

Grasimile esentiale asigura protectia sistemelor celor mai vulnerabile ale corpului deoarece mentin o temperatura constanta a acestora si se comporta asemenea unor depozite de energie. Pe langa faptul ca ajuta la asimilarea vitaminelor liposolubile A, D, E si K, acestea mai au o particularitate -imbunatatesc gustul produselor consumate.

Consumul grasimilor esentiale Omega 3 si Omega 6 (grasimi polinesaturate) aduce o varietate de beneficii organismului. Acestea sunt vitale dezvoltarii si reinnoirii celulelor, precum si unei activitati cerebrale normale. Mai mult decat atat, grasimile esentiale imbunatatesc sanatatea inimii deoarece reduc nivelul de colesterol si implicit riscurile de a suferi un infarct sau alte afectiuni cardiovasculare.

Pentru a optimiza aportul de grasimi esentiale ar trebui redus consumul produselor lactate integrale, cum ar fi branzeturile grase si carnea. Putem incerca, in schimb, sa folosim uleiul de rapita sau de floarea soarelui in asezonarea a cat mai multe preparate. Untul, de asemenea, bogat in colesterol, este recomandat sa fie inlocuit cu margarina tartinabila, deoarece aceasta este realizata din uleiuri vegetale si 20 de grame ne pot oferi exact cantitatea de grasimi esentiale de care avem nevoie zilnic.

Nutritionistii recomanda ca 30% din alimentele consumate zilnic sa contina nutrienti din clasa lipidelor. Grasimile trans (care se regasesc in dulciurile procesate) si grasimile saturate (cele din carnea grasa de porc, din unt si smantana ) este mai bine sa le evitam.

In schimb, este bine sa consumam grasimi vegetale (uleiuri de masline, de in, de rapita, de floarea soarelui, margarinele de noua generatie). Astfel protejam sanatatea inimii noastre, evitam aparitia depresiei si a altor boli precum diabetul.

Articole recomandate

100 de alimente sanatoase pentru buna functionare a organismului 100 de alimente sanatoase pentru buna functionare a organismului
Pentru a fi sanatos trebuie sa consumi si alimente sanatoase. Pe langa stilul de viata activ si lipsa exceselor de orice fel, o dieta bazata pe alimente sanatoase contribuie din plin la buna functionare a organismului, la pastrarea tonusului bun si la mentinerea sanatatii fizice si psihice. Iata o
10 secrete despre capuse pe care trebuie sa le stii! Afla cum sa eviti sa fii muscat 10 secrete despre capuse pe care trebuie sa le stii! Afla cum sa eviti sa fii muscat
Incepe vacanta, s-a incalzit afara, iar iesireile in natura vor fi din ce in ce mai dese. Numai ca petrecerile in iarba verde se pot sfarsi mai putin placut daca ne ies in cale neplacutele capuse. Daca ti se intampla sa fii muscat de o capusa, trebuie sa ajungi imediat la medic pentru ca aceasta sa
Cum sa-ti vopsesti parul singura Cum sa-ti vopsesti parul singura
Daca ai foarte mult par alb nu vrei sa cheltui foarte multi bani pentru a te vopsi la coafor, poti incerca sa-ti vopsesti parul singura. Iata cum sa-ti vopsesti parul singura! Intai de toate, asigura-te ca ai tot ce-ti trebuie: vopsea la nuanta care trebuie (nu uita sa te asiguri ca numerele de pe
11 reguli alimentare ca sa reduci inflamatiile din corp 11 reguli alimentare ca sa reduci inflamatiile din corp
Daca scopul tau este sa ai o alimentatie care sa-ti mentina sanatatea pe termen lung, atunci reducerea inflamatiei este cruciala. Inflamatia in corp poate cauza ori contribui in cazul multor afectiuni inclusiv osteoartrita, artrita reumatoida, boli ale inimii, Alzheimer, Parkinson si chiar cancer.
Ce sa faci cand te doare burta. 7 trucuri rapide Ce sa faci cand te doare burta. 7 trucuri rapide
Ce sa faci cand te doare burta. Durerile de burta pot fi foarte inconfortabile. Daca te prind si intr-un moment in care ai nevoie de liniste, te-au dat complet peste cap. De aceea ai nevoie de cateva trucuri foarte rapide. Iata ce sa faci cand te doare burta. 1. Mergi la baie In momentele in care
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda