Skip to article

De ce ne cade parul primavara

A venit primavara, a venit caldura, ne-a revenit buna dispozitie si cheful sa ne infrumusetam. Insa ceva ne umbreste bucuria: multele fire de par care par sa nu se mai opresca din cazut, in ultimul timp.

Caderea parului, in limite rezonabile, este absolut normala. Fiecare persoana pierde in medie, zilnic, intre 30 si 80 de fire de par. Fire care se regenereaza in perioada imediat urmatoare, astfel ca podoaba noastra capilara ramane intacta.

Insa ce se intampla cand firele cazute depasesc cu mult pe acela al celor care cresc, iar peria se umple de par la fiecare periaj?

Medicii au stabilit o serie de factori determinanti ai caderii masive de par care apare de regula primavara, imediat ce da caldura. Iata care ar fi acestea:

Seboreea hormonala
Afectiune dermatologica caracterizata prin dereglarea functiei glandelor sebacee de la nivelul scalpului, seboreea afecteaza mult mai mult femeile decat barbatii, avand o legatura directa cu marirea cantitatii de hormoni feminini secretati de catre organism primavara, odata cu temperaturile crescute de afara.

Scalpul se ingrasa foarte repede, iar daca parul nu este spalat zilnic, incepe sa cada masiv. In comert exista o serie intreaga de sampoane special concepute pentru acest tip de afectiune, avand functie reglatoare a sebumului si de intarire a radacinii firului de par.

Utilizarea in exces a produselor de coafare
Odata cu vremea calda dispar caciulile, palariutele sau sepcile din timpul iernii si parul este scos la iveala. La fel cum este si coafat, vopsit, permanentat.

Insa un par slabit in urma unei ierni in care a fost foarte mult timp lipsit de vitamine, lumina si protectie, este un par care va incepe sa cada la primele semne de agresiune. Fii blanda cu parul tau daca vrei sa il supui unui proces chimic la inceput de primavara. Opteaza pentru un nuantator, cel putin pentru o luna, timp in care ii vei oferi un tratament de regenerare si fortificare.

Folosirea agresiva a accesoriilor pentru par
Ne plac bentitele pentru par. La fel si elasticele colorate sau clemele cu dinti care fixeaza coafura. Insa poate ar fi cazul sa le lasam putin deoparte acum, la inceput de primavara, cand radacina firului de par este slabita. Sau macar sa le folosim dupa ce i-am oferit parului si scalpului un tratament cu keratina, o masca cu ulei de ricin sau macar o cura de vitamine.

Articole recomandate

5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020 5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020
Între deadline-uri strânse la serviciu și ședințe cu părinții, încercarea de a găti sănătos pentru familie și toate celelalte sarcini pe care ni le asumăm ca femei, uităm adesea de noi și de sănătatea noastră.
Cum se transmite, de fapt, coronavirusul Cum se transmite, de fapt, coronavirusul
Presedintele Societatii Romane de Microbiologie, Alexandru Rafila, a facut noi precizari despre modul in care se transmite coronavirusul.  Noul coronavirus nu se transmite prin atingere, ci prin intermediul secreţiilor respiratorii, precizând că nu există niciun fel de
Ce nu stiai despre impantul dentar Ce nu stiai despre impantul dentar
Multi se sperie cand aud ca au nevoie de un implant dentar. Din cauza procedurii, ce pare complicata si dureroasa, dar si a costurilor. Medicii stomatologi spun insa ca este cea mai buna varianta pentru a avea o dantura impecabila, dar mai ales complet functionala. Cateva mituri spulberate vizavi
Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de