Skip to article

Depresie - un nou tratament cu omega-3

Un roman din cinci sufera de depresie, iar tratamentele contra acestei boli nu sunt intotdeauna eficace. De aceea se fac mereu studii pentru a gasi solutii alternative. Acizii grasi omega-3 si-au dovedit recent efectele pozitive asupra unor pacienti depresivi, spun cercetatorii canadieni.

Omega-3 ca tratament in depresie?

Dupa 4 ani de studii clinice, oamenii de stiinta canadieni si-au prezentat concluziile asupra efectelor acizilor omega-3 in tratamentul depresiei. Iar rezultatele sunt promitatoare!

Acest studiu numit "Omega-3D" a aratat ca un consum de omega-3 sub forma de suplimente alimentare are efecte pozitive asupra pacientilor depresivi care nu sufera si de anxietate.

Profesorul Francois Lesperance este la conducerea acestui proiect de anvergura. In 2005, seful departamentului de psihiatrie de la spitalul CHU Montreal a lansat un studiu clinic de mare amploare asupra legaturii intre omega-3 si depresie. El a studiat 432 pacienti suferind de depresie majora din 8 centre spitalicesti canadiene de psihiatrie, intre octombrie 2005 si ianuarie 2009.

Insa chiar daca rezultatele sunt pozitive, mai ramane inca o chestiune de rezolvat: cifrele nu sunt semnificative din punct de vedere statistic deoarece suplimentele alimentare de omega-3 au avut efecte doar asupra persoanelor depresive, dar nu si anxioase. Din pacate, aproximativ 50% dintre depresivi sufera si de anxietate!

Profesorul Lesperance explica: "Nu se poate concluziona ca studiul este eficace asupra majoritatii pacientilor. Studiul demonstreaza insa ca la cei care sufera de depresie majora, acizii omega-3 sunt foarte bine tolerati."

Care sunt alimentele ce contin omega-3?

Omega-3 sunt acizi grasi polinesaturati. Considerati ca molecule esentiale, ei sunt produsi de organism doar in cantitati infime, aportul alimentar fiind deci indispensabil.

Principalele surse de omega-3 sunt algele, crustaceele si pestele gras (somon, hering, macrou, ansoa, sardine).

Aceste molecule esentiale sunt prezente si in unele uleiuri alimentare precum: uleiul de rapita, nuci, in, germeni de grau, soia, canepa.

Ei se gasesc de asemenea si in suplimentele alimentare ce pot fi procurate din farmacii.

Acizii omega-3 si-au dovedit deja importanta

Studiile asupra psihicului au demonstrat, inca din anii `90, ca acizii omega-3 influenteaza alchimia creierului si favorizeaza transmisia neurotransmitatorilor asociati cu echilibrul emotional si cu emotiile pozitive.

Alte studii au demonstrat efectele benefice ale acestor acizi grasi asupra sanatatii: reduc riscul de accident vascular si de boli inflamatorii.


Autor: Nuage

Articole recomandate

Ulei de canepa. Beneficii, utilizari si contraindicatii Ulei de canepa. Beneficii, utilizari si contraindicatii
Din ce in ce mai des se vorbeste despre ulei de canepa si despre beneficiile lui pentru sanatate. Canepa este un super-aliment. Ea contine fitonutrienti si grasimi sanatoase care aduc multiple beneficii functionarii organismului. Ulei de canepa beneficii 1. Piele frumoasa Extras din canepa, uleiul
Studiu: De ce este bine sa combini uleiul de masline cu sare Studiu: De ce este bine sa combini uleiul de masline cu sare
Uleiul de măsline extra virgin, combinat cu sare, ajută la ameliorarea durerilor provocate de migrene, indigestie si artrita, potrivit unui studiu publicat in revista stiintifica Nature.  Astfel, potrivit cercetatorilor, uleiul de masline este cel mai buna analgezic pentru aceste
Vitaminele de care au nevoie femeile dupa varsta de 30 de ani Vitaminele de care au nevoie femeile dupa varsta de 30 de ani
În toate etapele vieții noastre, avem nevoie de vitamine pentru a furniza substanțe nutritive organismului nostru. Atunci când o femeie atinge vârsta de 30 de ani, corpul ei se schimbă si are noi nevoi. De aceea, femeile ar trebui sa consume niste vitamine specifice
10 greseli cu prezervativul pe care sa nu le faci 10 greseli cu prezervativul pe care sa nu le faci
Prezervativul ramane cea mai buna protectie impotriva bolilor cu transmitere sexuala si a HIV. Studiile au demonstrat ca folosirea prezervativului reduce riscul de infectie cu HIV cu 80-93%. Insa pentru a fi sigur ca pastrezi riscul scazut de infectie este important nu doar sa folosesti
Substantele chimice din creier care te fac fericit. Afla cum sa le activezi Substantele chimice din creier care te fac fericit. Afla cum sa le activezi
Cand ne intrebam ce ne face fericiti, in gand ne vin circumstante, posesiuni sau oamenii pe care ii iubim. In realitate, fericirea este o experienta chimica. Patru mari neurochimicale, hormoni si neurotransmitatori sunt responsabili de crearea senzatiilor si emotiilor pe care le asociem cu
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda