Skip to article

Distinge stresul bun de stresul nociv!

Esti depasita de evenimente? Poate ar trebui sa schimbi felul in care reactionezi la stres. Iata cum poti sa diferentiezi stresul pozitiv de cel care te paralizeaza!

Ce este stresul?

Un endocrinolog canadian, Dr. Hans Selye, primul medic care a vorbit despre stres, l-a definit ca "raspunsul nespecific al corpului la o agresiune". Pe termen lung, aceste reactii fizice la stresul mental au o presiune enorma asupra sistemului imunitar, inimii si creierului.

Nu cantitatea de stres este cea care iti afecteaza sanatatea, ci felul de a reactiona in fata situatiilor stresante. In mod paradoxal, reactiile la stres pot avea efecte pozitive asupra imunitatii pe termen scurt. Stresul pozitiv este un factor stimulator. Iata 6 situatii in care stresul poate fi gestionat in doua feluri diferite:

1. Infruntarea unui eveniment

Stresul bun: infruntarea evenimentului excitant fara panica.
Stresul rau: intretinerea, fata de necunoscut, a unui sentiment de teama, ingrijorare si anxietate.

2. Programul foarte ocupat

Stresul bun: o agenda plina, care face totusi loc si activitatilor satisfacatoare, care ofera bucurie.
Stresul rau: o agenda plina de obligatii care nu prezinta satisfactii si pe care n-ai dori sa le indeplinesti daca ai avea de ales.

3. Multe responsabilitati

Stresul bun: iti asumi multe responsabilitati - ca parinte, membru al comitetului de parinti etc. - dar n-ai vrea sa renunti la niciuna dintre ele.
Stresul rau: ai sentimentul ca tot ceea ce faci e lipsit de importanta, nu are nicio valoare.

4. Atingi un obiectiv

Stresul bun: muncesti asiduu pentru a atinge un obiectiv despre care ai convingerea ca-ti va face viata mai usoara.
Stresul rau: nu mai ai niciun control asupra evenimentelor si nu mai reusesti sa vezi lumina de la capatul tunelului.

5. Faci fata unei provocari

Stresul bun: iti concentrezi toata energia si atentia asupra provocarii.
Stresul rau: ai chef sa te ascunzi sub plapuma decat sa infrunti o noua zi.

6. Esti obosita

Stresul bun: cand vine seara, oboseala acumulata peste zi te ajuta sa ai un somn bun.
Stresul rau: dormi prost, ai dureri de spate sau ti-e greata.

Autor: Nuage

Articole recomandate

5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020 5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020
Între deadline-uri strânse la serviciu și ședințe cu părinții, încercarea de a găti sănătos pentru familie și toate celelalte sarcini pe care ni le asumăm ca femei, uităm adesea de noi și de sănătatea noastră.
Cum se transmite, de fapt, coronavirusul Cum se transmite, de fapt, coronavirusul
Presedintele Societatii Romane de Microbiologie, Alexandru Rafila, a facut noi precizari despre modul in care se transmite coronavirusul.  Noul coronavirus nu se transmite prin atingere, ci prin intermediul secreţiilor respiratorii, precizând că nu există niciun fel de
Ce nu stiai despre impantul dentar Ce nu stiai despre impantul dentar
Multi se sperie cand aud ca au nevoie de un implant dentar. Din cauza procedurii, ce pare complicata si dureroasa, dar si a costurilor. Medicii stomatologi spun insa ca este cea mai buna varianta pentru a avea o dantura impecabila, dar mai ales complet functionala. Cateva mituri spulberate vizavi
Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de