Skip to article

Distinge stresul bun de stresul nociv!

Distinge stresul bun de stresul nociv!
Esti depasita de evenimente? Poate ar trebui sa schimbi felul in care reactionezi la stres. Iata cum poti sa diferentiezi stresul pozitiv de cel care te paralizeaza!

Ce este stresul?

Un endocrinolog canadian, Dr. Hans Selye, primul medic care a vorbit despre stres, l-a definit ca "raspunsul nespecific al corpului la o agresiune". Pe termen lung, aceste reactii fizice la stresul mental au o presiune enorma asupra sistemului imunitar, inimii si creierului.

Nu cantitatea de stres este cea care iti afecteaza sanatatea, ci felul de a reactiona in fata situatiilor stresante. In mod paradoxal, reactiile la stres pot avea efecte pozitive asupra imunitatii pe termen scurt. Stresul pozitiv este un factor stimulator. Iata 6 situatii in care stresul poate fi gestionat in doua feluri diferite:

1. Infruntarea unui eveniment

Stresul bun: infruntarea evenimentului excitant fara panica.
Stresul rau: intretinerea, fata de necunoscut, a unui sentiment de teama, ingrijorare si anxietate.

2. Programul foarte ocupat

Stresul bun: o agenda plina, care face totusi loc si activitatilor satisfacatoare, care ofera bucurie.
Stresul rau: o agenda plina de obligatii care nu prezinta satisfactii si pe care n-ai dori sa le indeplinesti daca ai avea de ales.

3. Multe responsabilitati

Stresul bun: iti asumi multe responsabilitati - ca parinte, membru al comitetului de parinti etc. - dar n-ai vrea sa renunti la niciuna dintre ele.
Stresul rau: ai sentimentul ca tot ceea ce faci e lipsit de importanta, nu are nicio valoare.

4. Atingi un obiectiv

Stresul bun: muncesti asiduu pentru a atinge un obiectiv despre care ai convingerea ca-ti va face viata mai usoara.
Stresul rau: nu mai ai niciun control asupra evenimentelor si nu mai reusesti sa vezi lumina de la capatul tunelului.

5. Faci fata unei provocari

Stresul bun: iti concentrezi toata energia si atentia asupra provocarii.
Stresul rau: ai chef sa te ascunzi sub plapuma decat sa infrunti o noua zi.

6. Esti obosita

Stresul bun: cand vine seara, oboseala acumulata peste zi te ajuta sa ai un somn bun.
Stresul rau: dormi prost, ai dureri de spate sau ti-e greata.

Autor: Nuage

Articole recomandate

Cum sa ai o viata sanatoasa? 5 sfaturi de la specialisti Cum sa ai o viata sanatoasa? 5 sfaturi de la specialisti
In fiecare zi descoperim nou teluri pe care dorim sa le ducem la bun sfarsit. Iar accentul asupra lucrurilor simple precum alimentatia, odihna, timpul petrecut cu familia, lucruri atat de necesare pentru un stil de viata echilibrat, este in scadere. Astfel se naste stresul cotidian care ne indeamna
La ce este utila o pereche de saboti medicali? La ce este utila o pereche de saboti medicali?
Echipamentele de munca sunt diferite de la un domeniu la altul, aducand angajatului diverse beneficii sau reducand riscurile. In cazul domeniului de constructii, spre exemplu, pentru respectarea protectiei muncii, oamenii sunt nevoiti sa poarte caschete care sa ii protejeze de eventuale cazaturi de
De ce este mai convenabil sa cumperi dintr-o farmacie online? De ce este mai convenabil sa cumperi dintr-o farmacie online?
Nu poți spune că alegerea unui produs într-o farmacie este cel mai ușor lucru, cu excepția cazului în care știi deja ce vrei cu precizie. Prin urmare, în majoritatea cazurilor te bazezi pe vânzător. Dacă dorești să îți
Dental myths: de ce mituri vor specialistii sa te feresti Dental myths: de ce mituri vor specialistii sa te feresti
Într-o eră a informațiilor rapide, pe care le avem la îndemână în orice minut, ne considerăm norocoși: din câteva click-uri, putem obține milioane de rezultate. Însă suntem, de asemenea, predispuși căderii într-o
3 solutii eficiente pentru o dantura stralucitoare 3 solutii eficiente pentru o dantura stralucitoare
Pentru cei mai mulți dintre noi un zâmbet strălucitor înseamnă calea spre succes atât din punct de vedere social, cât și profesional. Un zâmbet alb și frumos este visul oricăruia dintre noi. Ei bine, în zilele noastre, există