Skip to article

Du-te la culcare mai devreme! Iata si de ce!

Du-te la culcare mai devreme! Iata si de ce!
In ultimul timp am senzatia ca nu imi mai ajunge somnul, iar din secunda in care reusesc sa adorm si pana cand ma trezesc dimineata mi se pare ca timpul a stat in loc.

La fel de obosita, cu aceleasi cearcane in jurul ochilor, cu aceleasi dureri musculare, pe care le puneam pe seama efortului depus peste zi.

In general sunt un om de noapte. Ma concentrez mai usor dupa orele amiezii iar dimineata sunt foarte somnoroasa daca sunt obligata sa fiu in picioare la ore prea matinale.

Asa ca mi se parea firesc sa ma duc la culcare mereu dupa ora 24, iar cele cateva tentative de a ma baga in pat la ora 22 se finalizasera fara un rezultat satisfacator.

Insa organismul nostru se pare ca incearca sa ne traga semnale de alarma atunci cand tindem sa calcam pe langa carare, asa ca am decis sa imi schimb radical obiceiurile in ceea ce priveste eforul depus si orele de odihna.

La inceput mi-a fost cumplit de greu. Am incercat sa imi impun sa adorm, sa incerc sa ma relaxez si sa imi scutur mintea de gandurile de peste zi. Minutele se transformau incet-incet in ore, iar somnul isi facea aparitia tot dupa miezul noptii. Insa nu m-am lasat.

Iar acum ma pot lauda ca in sfarsit incep sa vad rezultate. Ma simt mai odihnita, mai calma, muschii incep sa lucreze in favoarea mea iar cearcanele isi mai fac aparitia doar dupa vreo seara nebuna de stat la taifas cu prietenii.

Cum am reusit? Cu multa vointa si cu zeci de pagini de sfaturi ale specialistilor citite. Ceea ce am aflat m-a uimit si m-a determinat sa va impartasec cateva din beneficiile odihnei la ore rezonabile.

Respecta cele 7 ore de odihna
Se tot pune accentul pe cele 7 ore de odihna obligatorii, insa niciodata nu am luat in seama intervalul orar in care ar trebui sa fie acestea. Mi se parea arhisuficient sa dorm de la ora 01 la 07 si consideram numai mofturi sfaturile primite. Insa mai tarziu am inteles de ce.

Intre orele 22 si 24 se acumuleaza o cantitate imensa de energie in organism, necesara efortului pe care urmeaza sa il depunem a doua zi. Foarte multi dintre noi alegem sa petrecem aceste doua ore risipind energia prezenta in organism, iar a doua zi ne simtit fara vlaga. De aceea se pune atat de mult accentul pe cele doua ore de somn acumulate inainte de miezul noptii.

Este foarte important cum ne trezim dimineata.
Poate parea amuzant, insa am face bine daca am lua exemplul vietatilor din jurul nostru atunci cand vine vorba de obiceiurile si reactiile la somn. De multe ori consideram lenese acele animale al caror prim gest dupa ce se trezesc este sa se intinda, insa studiile medicale au demonstrat ca intre ele si noi, cei din urma gresesc.

Acorda-ti cateva clipe de relaxare inainte de a incepe orice activitate, la orele diminetii. Intinde-te, permitand muschilor sa isi invioreze fibrele iar inimii sa pompeze oxigen in ei.

Multi dintre noi ne trezim dimineata "cu sufletul la gura", cu senzatia acuta ca daca "pierdem" cateva minute de relaxare nu vom fi capabili sa rezolvam toate treburile de peste zi. Total gresit. Savureaza linistea diminetii, te va ajuta sa-ti pui in ordine gandurile si sa-ti ordonezi prioritatile de peste zi.

Du-te la culcare mai devreme! Iata si de ce!

Articole recomandate

Busuiocul: ce beneficii are pentru sanatate si contraindicatii Busuiocul: ce beneficii are pentru sanatate si contraindicatii
Busuiocul este o planta medicinala cunoscuta si sub numele de Alhabega, Alfabega, Basilic, iarba regala si este folosit ca un remediu excelent pentru afte, tuse si dureri in gat. Denumirea stiintifica pentru busuioc este Ocimum basilicum L. Busuiocul este un arbust care poate atinge 60 cm pana la 1
5 lucruri intelese gresit despre somnul de dupa-amiaza 5 lucruri intelese gresit despre somnul de dupa-amiaza
Tot mai multe studii sustin ideea ca un pui de somn dupa amiaza aduce o multime de beneficii organismului. Cu toate acestea, sunt si oameni care se indoiesc de evidentele oferite de oamenii de stiinta legate de un somn scurt dupa amiaza. Poate si pentru ca exista o multime de mituri gresite despre
Gestul banal care te poate feri de coronavirus Gestul banal care te poate feri de coronavirus
Cercetatorii vin cu noi informatii despre raspandirea infectiei cu coronavirus. Potrivit ultimei descoperiri, zonele in care zgomotul este reudus in spatiile inchise sunt mai sigure in ceea ce priveste posibilitatea infectarii cu noul coronavirus.  Scăderea volumului vocii contribuie la
Cum dezinfectezi corect telefonul mobil Cum dezinfectezi corect telefonul mobil
Telefonul mobil este unul dintre obiectele pe care le folosim foarte mult pe parcursul zilei. Cercetarile realizate pana acum au demonstrat ca pe acest gadget se strang foarte multe bacterii, de aceea este foarte important sa il dezinfectam corect, de mai multe ori pe zi.  In plus, potrivit
Leguma care absoarbe toate toxinele din corp Leguma care absoarbe toate toxinele din corp
Varza este una dintre cele mai sanatoase legume! Este supranumita chiar leguma aspirator de toxine, de aceea este recomandat sa o introduci in meniul tau cat mai des. Te poate ajuta sa slabesti in mod natural si sanatos, dar absoarbe si toate toxinele din organism. Are multe beneficii pentru