Skip to article

Du-te la culcare mai devreme! Iata si de ce!

In ultimul timp am senzatia ca nu imi mai ajunge somnul, iar din secunda in care reusesc sa adorm si pana cand ma trezesc dimineata mi se pare ca timpul a stat in loc.

La fel de obosita, cu aceleasi cearcane in jurul ochilor, cu aceleasi dureri musculare, pe care le puneam pe seama efortului depus peste zi.

In general sunt un om de noapte. Ma concentrez mai usor dupa orele amiezii iar dimineata sunt foarte somnoroasa daca sunt obligata sa fiu in picioare la ore prea matinale.

Asa ca mi se parea firesc sa ma duc la culcare mereu dupa ora 24, iar cele cateva tentative de a ma baga in pat la ora 22 se finalizasera fara un rezultat satisfacator.

Insa organismul nostru se pare ca incearca sa ne traga semnale de alarma atunci cand tindem sa calcam pe langa carare, asa ca am decis sa imi schimb radical obiceiurile in ceea ce priveste eforul depus si orele de odihna.

La inceput mi-a fost cumplit de greu. Am incercat sa imi impun sa adorm, sa incerc sa ma relaxez si sa imi scutur mintea de gandurile de peste zi. Minutele se transformau incet-incet in ore, iar somnul isi facea aparitia tot dupa miezul noptii. Insa nu m-am lasat.

Iar acum ma pot lauda ca in sfarsit incep sa vad rezultate. Ma simt mai odihnita, mai calma, muschii incep sa lucreze in favoarea mea iar cearcanele isi mai fac aparitia doar dupa vreo seara nebuna de stat la taifas cu prietenii.

Cum am reusit? Cu multa vointa si cu zeci de pagini de sfaturi ale specialistilor citite. Ceea ce am aflat m-a uimit si m-a determinat sa va impartasec cateva din beneficiile odihnei la ore rezonabile.

Respecta cele 7 ore de odihna
Se tot pune accentul pe cele 7 ore de odihna obligatorii, insa niciodata nu am luat in seama intervalul orar in care ar trebui sa fie acestea. Mi se parea arhisuficient sa dorm de la ora 01 la 07 si consideram numai mofturi sfaturile primite. Insa mai tarziu am inteles de ce.

Intre orele 22 si 24 se acumuleaza o cantitate imensa de energie in organism, necesara efortului pe care urmeaza sa il depunem a doua zi. Foarte multi dintre noi alegem sa petrecem aceste doua ore risipind energia prezenta in organism, iar a doua zi ne simtit fara vlaga. De aceea se pune atat de mult accentul pe cele doua ore de somn acumulate inainte de miezul noptii.

Este foarte important cum ne trezim dimineata.
Poate parea amuzant, insa am face bine daca am lua exemplul vietatilor din jurul nostru atunci cand vine vorba de obiceiurile si reactiile la somn. De multe ori consideram lenese acele animale al caror prim gest dupa ce se trezesc este sa se intinda, insa studiile medicale au demonstrat ca intre ele si noi, cei din urma gresesc.

Acorda-ti cateva clipe de relaxare inainte de a incepe orice activitate, la orele diminetii. Intinde-te, permitand muschilor sa isi invioreze fibrele iar inimii sa pompeze oxigen in ei.

Multi dintre noi ne trezim dimineata "cu sufletul la gura", cu senzatia acuta ca daca "pierdem" cateva minute de relaxare nu vom fi capabili sa rezolvam toate treburile de peste zi. Total gresit. Savureaza linistea diminetii, te va ajuta sa-ti pui in ordine gandurile si sa-ti ordonezi prioritatile de peste zi.

Du-te la culcare mai devreme! Iata si de ce!

Articole recomandate

Managementul furiei. Trei pasi SIMPLI ca sa scapi de furie! Managementul furiei. Trei pasi SIMPLI ca sa scapi de furie!
Furia este un sentiment care, pana la un punct, poate fi mobilizator si construtiv. Ne poate ambitiona si antrena in rezolvarea cu succes a unor lucruri importante. Cand depaseste aceasta limita, devine un factor autodistructiv. Putine sunt persoanele care nu au experimentat-o in acest fel, macar o
3 lucruri la care sa renunti pentru o viata sanatoasa 3 lucruri la care sa renunti pentru o viata sanatoasa
Cand vorbim despre cum obtinem o viata sanatoasa, ne gandim la obiceiuri negative la care trebuie sa renuntam. Si gandul ne duce la fumat, la consumul de alcool sau prajeli. Insa nu sunt singurele obiceiuri care dauneaza. Iata 3 lucruri la care sa renunti pentru o viata sanatoasa    
Cafeaua: 5 beneficii pentru sanatate demonstrate de stiinta Cafeaua: 5 beneficii pentru sanatate demonstrate de stiinta
Pe langa faptul ca ne ajuta sa ne energizam dimineata, cafeaua are si proprietati vasoconstrictoare, ameliorand astfel durerile de cap, combate inflamatia si suprasolicitarea musculara.  Astăzi, cafeaua este a doua cea mai consumată băutură naturală din lume, în
O femeie, in coma din cauza unei creme de fata pe care o folosea de ani de zile O femeie, in coma din cauza unei creme de fata pe care o folosea de ani de zile
O femeie din California a intrat in coma din cauza unei creme pentru fata pe care o folosea de ani buni pentru a scapa de riduri.  Femeia, in varsta de 47 de ani, a ajuns la spital cu amorteala in maini si picioare, dificultati de vorbire si de mers, din cauza cremei pentru fata pe care o
Infectiile fungice: Cum sa le detectezi, previi, tratezi Infectiile fungice: Cum sa le detectezi, previi, tratezi
Infectiile fungice pot fi foarte sacaitoare, insa in rare cazuri pot avea repercusiuni serioase. Infectiile cu fungi sunt contagioase, dar nu afecteaza decat suprafata pielii si sunt usor de tratat. Iata care sunt principalele infectii fungice si ce ai de facut pentru a te proteja. Principalele
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda