Skip to article

Du-te la culcare mai devreme! Iata si de ce!

Du-te la culcare mai devreme! Iata si de ce!
In ultimul timp am senzatia ca nu imi mai ajunge somnul, iar din secunda in care reusesc sa adorm si pana cand ma trezesc dimineata mi se pare ca timpul a stat in loc.

La fel de obosita, cu aceleasi cearcane in jurul ochilor, cu aceleasi dureri musculare, pe care le puneam pe seama efortului depus peste zi.

In general sunt un om de noapte. Ma concentrez mai usor dupa orele amiezii iar dimineata sunt foarte somnoroasa daca sunt obligata sa fiu in picioare la ore prea matinale.

Asa ca mi se parea firesc sa ma duc la culcare mereu dupa ora 24, iar cele cateva tentative de a ma baga in pat la ora 22 se finalizasera fara un rezultat satisfacator.

Insa organismul nostru se pare ca incearca sa ne traga semnale de alarma atunci cand tindem sa calcam pe langa carare, asa ca am decis sa imi schimb radical obiceiurile in ceea ce priveste eforul depus si orele de odihna.

La inceput mi-a fost cumplit de greu. Am incercat sa imi impun sa adorm, sa incerc sa ma relaxez si sa imi scutur mintea de gandurile de peste zi. Minutele se transformau incet-incet in ore, iar somnul isi facea aparitia tot dupa miezul noptii. Insa nu m-am lasat.

Iar acum ma pot lauda ca in sfarsit incep sa vad rezultate. Ma simt mai odihnita, mai calma, muschii incep sa lucreze in favoarea mea iar cearcanele isi mai fac aparitia doar dupa vreo seara nebuna de stat la taifas cu prietenii.

Cum am reusit? Cu multa vointa si cu zeci de pagini de sfaturi ale specialistilor citite. Ceea ce am aflat m-a uimit si m-a determinat sa va impartasec cateva din beneficiile odihnei la ore rezonabile.

Respecta cele 7 ore de odihna
Se tot pune accentul pe cele 7 ore de odihna obligatorii, insa niciodata nu am luat in seama intervalul orar in care ar trebui sa fie acestea. Mi se parea arhisuficient sa dorm de la ora 01 la 07 si consideram numai mofturi sfaturile primite. Insa mai tarziu am inteles de ce.

Intre orele 22 si 24 se acumuleaza o cantitate imensa de energie in organism, necesara efortului pe care urmeaza sa il depunem a doua zi. Foarte multi dintre noi alegem sa petrecem aceste doua ore risipind energia prezenta in organism, iar a doua zi ne simtit fara vlaga. De aceea se pune atat de mult accentul pe cele doua ore de somn acumulate inainte de miezul noptii.

Este foarte important cum ne trezim dimineata.
Poate parea amuzant, insa am face bine daca am lua exemplul vietatilor din jurul nostru atunci cand vine vorba de obiceiurile si reactiile la somn. De multe ori consideram lenese acele animale al caror prim gest dupa ce se trezesc este sa se intinda, insa studiile medicale au demonstrat ca intre ele si noi, cei din urma gresesc.

Acorda-ti cateva clipe de relaxare inainte de a incepe orice activitate, la orele diminetii. Intinde-te, permitand muschilor sa isi invioreze fibrele iar inimii sa pompeze oxigen in ei.

Multi dintre noi ne trezim dimineata "cu sufletul la gura", cu senzatia acuta ca daca "pierdem" cateva minute de relaxare nu vom fi capabili sa rezolvam toate treburile de peste zi. Total gresit. Savureaza linistea diminetii, te va ajuta sa-ti pui in ordine gandurile si sa-ti ordonezi prioritatile de peste zi.

Du-te la culcare mai devreme! Iata si de ce!

Articole recomandate

Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și
Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire
Un nou studiu publicat in revista medicală si realizat de savantii chinezi arata ca pacientii cu COVID-19 prezintă cel puțin un simptom activ la șase luni după ce ce s-au îmbolnăvit. Cele mai frecvente simptome care persistă este oboseala sau slăbiciunea
Au aparut primele cazuri de gripa in Romania Au aparut primele cazuri de gripa in Romania
In saptamana 28 decembrie - 3 ianuarie au fost confirmate in tara 15 cazuri de gripa, a anuntat, vineri, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile. Anul trecut in aceeasi perioada erau 500 de cazuri de grippa.La nivel național, numărul total de cazuri
Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul
Dupa vaccinare exista posibilitatea infectarii cu noul coronavirus, sustin medicii epidemiologi. Imunizarea ajuta insa organismul sa lupte cu boala. Astfel, persoanele vaccinate vor suferi o forma mai usoara de Covid-19.  Vaccinul impotriva infectiei cu noul coronavirus ofera imunitate la un
Cum remediezi dereglarile de somn Cum remediezi dereglarile de somn
Un somn odihnitor este foarte important pentru starea de bine si de sanatate a fiecaruia dintre noi. Totusi ce putem face atunci cand nu ne putem bucura de efectele binefacatoare ale somnului? Exista numerosi factori care pot cauza dereglari ale somnului, printre care bolile cronice, precum