Skip to article

Du-te la culcare mai devreme! Iata si de ce!

In ultimul timp am senzatia ca nu imi mai ajunge somnul, iar din secunda in care reusesc sa adorm si pana cand ma trezesc dimineata mi se pare ca timpul a stat in loc.

La fel de obosita, cu aceleasi cearcane in jurul ochilor, cu aceleasi dureri musculare, pe care le puneam pe seama efortului depus peste zi.

In general sunt un om de noapte. Ma concentrez mai usor dupa orele amiezii iar dimineata sunt foarte somnoroasa daca sunt obligata sa fiu in picioare la ore prea matinale.

Asa ca mi se parea firesc sa ma duc la culcare mereu dupa ora 24, iar cele cateva tentative de a ma baga in pat la ora 22 se finalizasera fara un rezultat satisfacator.

Insa organismul nostru se pare ca incearca sa ne traga semnale de alarma atunci cand tindem sa calcam pe langa carare, asa ca am decis sa imi schimb radical obiceiurile in ceea ce priveste eforul depus si orele de odihna.

La inceput mi-a fost cumplit de greu. Am incercat sa imi impun sa adorm, sa incerc sa ma relaxez si sa imi scutur mintea de gandurile de peste zi. Minutele se transformau incet-incet in ore, iar somnul isi facea aparitia tot dupa miezul noptii. Insa nu m-am lasat.

Iar acum ma pot lauda ca in sfarsit incep sa vad rezultate. Ma simt mai odihnita, mai calma, muschii incep sa lucreze in favoarea mea iar cearcanele isi mai fac aparitia doar dupa vreo seara nebuna de stat la taifas cu prietenii.

Cum am reusit? Cu multa vointa si cu zeci de pagini de sfaturi ale specialistilor citite. Ceea ce am aflat m-a uimit si m-a determinat sa va impartasec cateva din beneficiile odihnei la ore rezonabile.

Respecta cele 7 ore de odihna
Se tot pune accentul pe cele 7 ore de odihna obligatorii, insa niciodata nu am luat in seama intervalul orar in care ar trebui sa fie acestea. Mi se parea arhisuficient sa dorm de la ora 01 la 07 si consideram numai mofturi sfaturile primite. Insa mai tarziu am inteles de ce.

Intre orele 22 si 24 se acumuleaza o cantitate imensa de energie in organism, necesara efortului pe care urmeaza sa il depunem a doua zi. Foarte multi dintre noi alegem sa petrecem aceste doua ore risipind energia prezenta in organism, iar a doua zi ne simtit fara vlaga. De aceea se pune atat de mult accentul pe cele doua ore de somn acumulate inainte de miezul noptii.

Este foarte important cum ne trezim dimineata.
Poate parea amuzant, insa am face bine daca am lua exemplul vietatilor din jurul nostru atunci cand vine vorba de obiceiurile si reactiile la somn. De multe ori consideram lenese acele animale al caror prim gest dupa ce se trezesc este sa se intinda, insa studiile medicale au demonstrat ca intre ele si noi, cei din urma gresesc.

Acorda-ti cateva clipe de relaxare inainte de a incepe orice activitate, la orele diminetii. Intinde-te, permitand muschilor sa isi invioreze fibrele iar inimii sa pompeze oxigen in ei.

Multi dintre noi ne trezim dimineata "cu sufletul la gura", cu senzatia acuta ca daca "pierdem" cateva minute de relaxare nu vom fi capabili sa rezolvam toate treburile de peste zi. Total gresit. Savureaza linistea diminetii, te va ajuta sa-ti pui in ordine gandurile si sa-ti ordonezi prioritatile de peste zi.

Du-te la culcare mai devreme! Iata si de ce!

Articole recomandate

Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza
10 metode de contraceptie. Argumente pro si contra 10 metode de contraceptie. Argumente pro si contra
Cand vine vorba de multitudinea de metode de contraceptie, poti fi foarte confuza. Care sunt pilulele contraceptive potrivite pentru tine? Care este cea mai eficace metoda de contraceptie?  Multe intrebari cu multe variante de raspuns?  Iata cateva dintre cele mai des utilizate metode de
Tot ce trebuie sa stii despre homeopatie Tot ce trebuie sa stii despre homeopatie
Homeopatia reprezinta o alternativa la sistemul traditional existent, care presupune tratarea unui individ cu substante diluate provenite din plante, minerale sau animale. In functie de simptomel specifice si starea generala a corpului, homeopatia identifica cel mai potrivit remediu pentru fiecare