Skip to article

Evita depresia de sarbatori!

Evita depresia de sarbatori!
Asteptarile nerealiste, chletuielile majore si ale evenimente care au loc in timpul sarbatorilor de iarna sunt tot atatia factori care pot duce la depresie. Insa, cu putina organizare si cu ajutorul prietenilor, poti evita aceste momente dificile.

Iata ce poti face:


Organizeaza-te

Inainte de sarbatorile de iarna incearca sa iti organizezi timpul in asa fel incat sa ai timp si pentru propria persoana. Planuieste din timp cumparaturile pentru masa de sarbatori sau pentru cadouri, dar si pentru curatenia generala de acasa.

Intre aceste activitati, incearca sa gasesti putin timp si pentru tine. Fa o baie fierbinte si parfumate, asculta muzica relaxanta, citeste o carte sau vizioneaza un film.

Evita conflictele in familie

In perioada sarbatorilor de iarna exista numeroase modalitati prin care sa iti pastrezi calmul la intalnirile cu membrii familiei. Daca stii ca vor avea loc conflicte, pregateste din timp raspunsuri neutre, precum "Hai sa discutam altadata despre acest lucru" sau "Inteleg ca te simti asa".

Paraseste apoi incaperea si ofera-te sa ajuti la bucatarie sau sa stai cu cei mici. Incearca sa te calmezi si sa nu creezi momente tensionate. De asemenea, este bine sa vorbesti si cu o persoana care te intelege si te sprijina.

Renunta la cautarea perfectiunii

Persoanele care sufera de depresie in mod frecvent sunt si cele mai sensibile in timpul sarbatorilor. Incearca ca in aceste momente sa faci o lista cu lucrurile care te fac cu adevarat sa te simti fericita.

Incearca sa gasesti lucrurile simple care fac ca viata ta sa fie frumoasa. Vei descoperi ca ai multe motive pentru care sa te bucuri.

Odihneste-te

Activitatile din timpul sarbatorilor de iarna pot afecta foarte usor programul tau de somn. Studiile arata ca exista o legatura stransa intre lipsa somnului si depresie. Este astfel foarte important sa ai grija de tine si sa te odihnesti suficient.

Incearca sa te trezesti si sa te culci la ore fixe, in fiecare zi. Inainte de somn evita consumul de alimente grele sau activitatile fizice extenunate. Fa din dormitor un loc linistit, stinge toate luminile si aeriseste-l bine.

Cere ajutor

Nu este o rusine sa ceri ajutorul membrilor familiei sau prietenilor atunci cand simti ca nu faci fata pregatirilor si stresului din timpul sarbatorilor de Craciun.

Acestia te vor ajuta sa discuti deschis si te vor incuraja.

Fa miscare

In timpul sarbatorilor de iarna, sportul este principala activitate la care renunti. Specialistii ne indeamna insa sa nu renuntam la acest obicei sanatos, care ne ajuta sa luptam impotriva stresului si depresiei.

Sportul este si modalitatea perfecta de a scapa de caloriile consumate la masa de sarbatori. O scurta plimbare prin parc, de doar 15 minute te va ajuta sa te simti mai bine si sa consumi mai putine alimente.

Petrece mai mult timp in aer liber

Daca esti in permanenta obosita si nervoasa, aceste simptome pot fi cauzate si de lipsa expunerii la razele soarelui.

Incearca sa petreci mai mult timp in aer liber, sa faci plimbari mai lungi prin parc, iar la birou sa stai cat mai aproape de o fereastra.

Consuma alcool si alimente cu moderatie

Excesul de alimente si alcool in perioada sarbatorilor de iarna poate deveni o traditie la fel de importanta ca si despachetatul cadourilor. Astfel, medicii recomanda mai multa moderatie.

Cantitatile mari de alimente grase, sarate sau dulci pot avea un efect devastator asupra sanatatii, iar alcoolul poate intensifica starea de depresie.


Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

Cum pregatesti pielea inainte de expunerea la soare. 3 pasi pe care trebuie sa ii urmezi Cum pregatesti pielea inainte de expunerea la soare. 3 pasi pe care trebuie sa ii urmezi
Vara își intră în drepturi, deja ne pregătim costumele de baie pentru plajă! Poate te pregătești pentru prima ta vacanță alături de micuțul tău, poate aveți deja la activ mai multe vacanțe împreună, dar oricum ar
Cum poti ameliora durerile articulare in mod eficient Cum poti ameliora durerile articulare in mod eficient
Durerile articulare sunt printre cele mai comune si mai frecvente probleme medicale. Localizata la membrele superioare sau inferioare, dar si la coloana vertebrala, acest tip de suferinta are, de cele mai multe ori, drept cauza procesele degenerative osteoarticulare complexe. Tratamentele
Cand si cum sa faci teste de sarcina Cand si cum sa faci teste de sarcina
Când încercăm să avem un copil, putem fi adesea grăbite sau nerăbdătoare să știm dacă suntem gravide și avem tendința de a face testul de sarcină în avans, astfel încât testul poate duce la rezultate negative. Testul de
Cand va fi necesara a treia doza de vaccin. Valeriu Gheorghita a venit cu noi detalii Cand va fi necesara a treia doza de vaccin. Valeriu Gheorghita a venit cu noi detalii
Valeriu Gheorghita, coordonatorul campaniei de vaccinare anti-covid in Romania, a venit cu noi detalii despre conditiile in care va fi necesara o a treia doza de vaccin.  Medicul a precizat ca o decizie în ceea ce privește administrarea celei de-a treia doză de vaccin anti-COVID
Rosiile tuguiate un pericol pentru sanatate. Iata de ce Rosiile tuguiate un pericol pentru sanatate. Iata de ce
Rosiile tuguiate pot fi periculoase pentru sanatate, avertizeaza specialistii in horticultura. Desi unii fermieri spun ca acel mot este o caracteristica a unui soi bulgaresc de rosii, specialistii avertizează că acesta poate indica forţarea coacerii cu diverse chimicale. ”Sunt