Skip to article

Evita depresia de sarbatori!

Asteptarile nerealiste, chletuielile majore si ale evenimente care au loc in timpul sarbatorilor de iarna sunt tot atatia factori care pot duce la depresie. Insa, cu putina organizare si cu ajutorul prietenilor, poti evita aceste momente dificile.

Iata ce poti face:


Organizeaza-te

Inainte de sarbatorile de iarna incearca sa iti organizezi timpul in asa fel incat sa ai timp si pentru propria persoana. Planuieste din timp cumparaturile pentru masa de sarbatori sau pentru cadouri, dar si pentru curatenia generala de acasa.

Intre aceste activitati, incearca sa gasesti putin timp si pentru tine. Fa o baie fierbinte si parfumate, asculta muzica relaxanta, citeste o carte sau vizioneaza un film.

Evita conflictele in familie

In perioada sarbatorilor de iarna exista numeroase modalitati prin care sa iti pastrezi calmul la intalnirile cu membrii familiei. Daca stii ca vor avea loc conflicte, pregateste din timp raspunsuri neutre, precum "Hai sa discutam altadata despre acest lucru" sau "Inteleg ca te simti asa".

Paraseste apoi incaperea si ofera-te sa ajuti la bucatarie sau sa stai cu cei mici. Incearca sa te calmezi si sa nu creezi momente tensionate. De asemenea, este bine sa vorbesti si cu o persoana care te intelege si te sprijina.

Renunta la cautarea perfectiunii

Persoanele care sufera de depresie in mod frecvent sunt si cele mai sensibile in timpul sarbatorilor. Incearca ca in aceste momente sa faci o lista cu lucrurile care te fac cu adevarat sa te simti fericita.

Incearca sa gasesti lucrurile simple care fac ca viata ta sa fie frumoasa. Vei descoperi ca ai multe motive pentru care sa te bucuri.

Odihneste-te

Activitatile din timpul sarbatorilor de iarna pot afecta foarte usor programul tau de somn. Studiile arata ca exista o legatura stransa intre lipsa somnului si depresie. Este astfel foarte important sa ai grija de tine si sa te odihnesti suficient.

Incearca sa te trezesti si sa te culci la ore fixe, in fiecare zi. Inainte de somn evita consumul de alimente grele sau activitatile fizice extenunate. Fa din dormitor un loc linistit, stinge toate luminile si aeriseste-l bine.

Cere ajutor

Nu este o rusine sa ceri ajutorul membrilor familiei sau prietenilor atunci cand simti ca nu faci fata pregatirilor si stresului din timpul sarbatorilor de Craciun.

Acestia te vor ajuta sa discuti deschis si te vor incuraja.

Fa miscare

In timpul sarbatorilor de iarna, sportul este principala activitate la care renunti. Specialistii ne indeamna insa sa nu renuntam la acest obicei sanatos, care ne ajuta sa luptam impotriva stresului si depresiei.

Sportul este si modalitatea perfecta de a scapa de caloriile consumate la masa de sarbatori. O scurta plimbare prin parc, de doar 15 minute te va ajuta sa te simti mai bine si sa consumi mai putine alimente.

Petrece mai mult timp in aer liber

Daca esti in permanenta obosita si nervoasa, aceste simptome pot fi cauzate si de lipsa expunerii la razele soarelui.

Incearca sa petreci mai mult timp in aer liber, sa faci plimbari mai lungi prin parc, iar la birou sa stai cat mai aproape de o fereastra.

Consuma alcool si alimente cu moderatie

Excesul de alimente si alcool in perioada sarbatorilor de iarna poate deveni o traditie la fel de importanta ca si despachetatul cadourilor. Astfel, medicii recomanda mai multa moderatie.

Cantitatile mari de alimente grase, sarate sau dulci pot avea un efect devastator asupra sanatatii, iar alcoolul poate intensifica starea de depresie.


Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza