Skip to article

Stresul - benefic doar in doze mici

Stresul - benefic doar in doze mici
Stresul este modalitatea naturala a organismului de a raspunde la situatiile care apar in viata noastra, fie ca sunt pozitive, fie ca sunt negative.

Stresul ne protejeaza si ne da o stare de alerta care apara organismul de diverse pericole din mediul inconjurator.


Stresul mareste concentrarea atunci cand esti implicat intr-un proiect major, trebuie sa dai un examen sau cand trebuie sa tii un discurs in fata mai multor persoane. Stresul este benefic, insa trebuie bine dozat pentru a nu ne face rau.



Vietile noastre sunt atat de aglomerate incat stresul este considerat normal. In timp insa stresul pune stapanire pe starea noastra mentala, emotionala si fizica.

Stresul prelungit poate determina:

hipertensiune
afectiuni cardiovasculare
infarct miocardic
cancer
imunitate scazuta
probleme stomacale
functionarea deficitara a creierului.

Stresul duce la probleme mentale serioase precum depresia sau anxietatea. Stresul nu poate fi eliminat in totatlitate, insa exista modalitati prin care sa ameliorezi impactul acestuia asupra sanatatii.

Cat de stresata esti?

Modul in care reactionezi la stres poate afecta capacitatile tale profesionale si sociale. Stresul poate duce la probleme de sanatate serioase.

Iata care sunt simptomele stresului:

oboseala
dureri de cap
lipsa concentrarii
dificultatea de a lua decizii
incapacitatea de a controla mania
consum excesiv de alcool, cofeina, tigari si droguri.

Semne ca esti stresata

Semne emotionale: iritabilitate depresie izolare sentimentul de singuratate.

Semne mentale: lipsa puterii de concentrare judecata precara concentrarea pe lucrurile negative.

Semne de comportament: neglijarea responsabilitatilor mancat excesiv insomnie consum excesiv de tutun, alcool rosul ungiilor.

Semne fizice: raceala gripa constipatie diaree ameteala greata palpitatii angina pectorala scaderea libidoului.

Alte semne ale stresului sunt durerile de gat, umar, spate, articulatii, oboseala si oscilatii in greutate.

Cand sa mergi la medic

Aceste simptome pot fi semnul altor afectiuni medicale, mult ma grave. Este astfel important sa mergi la medic pentru a investiga care sunt cauzele starii tale proaste. Daca stresul este cauza, trebuie sa iei anumite masuri pentru a-l evita si a face fata mai usor situatiilor stresante.

Pentru inceput, trebuie sa identifici cauzele strestului. Gandeste-te bine la ultimele evenimente din viata ta. Ai trecut printr-o despartire, printr-un divort, ai pierdut pe cineva drag sau ai avut probleme financiare?

Ti-ai pierdut slujba, ai probleme la serviciu sau in familie? Toate aceste evenimente pot influenta starea ta de bine. Urmatorul pas pe care trebuie sa il faci este mai greu si necesita curaj. Trebuie sa fii in primul rand onesta cu tine. Afla daca cauza stresului esti chiar tu.

Gandeste-te daca esti o persoana perfectionista, nesigura pe sine sau ai asteptati nerealiste de la viata. Asuma-ti responsabilitatea pentru actiunile tale si pentru modul in care iti gestionezi viata.

Dupa ce indentifici factorii de stres, incearca sa asociezi si reactii la acesti factori. Mananci prea mult sau prea putin pentru a uita? Consumi alcool in exces, fumezi, esti nervoasa, plangi sau nu dormi.

Toate acestea sunt moduri in care reactionezi la stres. Incearca sa gasesti modalitati de cooperare cu stresul, care sa nu iti afecteze sanatatea si starea psihica.

Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

Persoanele sedentare prezinta un risc mai mare de a face o forma grava de Covid Persoanele sedentare prezinta un risc mai mare de a face o forma grava de Covid
Persoanele sedentare prezinta un risc mai mare de a suferi de o forma grava de Covid. Potrivit unui studiu realizat recent de oamenii de stiinta din SUA si publicat in Jurnalul britanic de Medicină Sportivă, sedentarismul duce in peste 90% dintre cazuri la forme grave ale infectiei cu
Lentilele progresive: solutia 3 in 1 pentru o vedere clara la trei distante Lentilele progresive: solutia 3 in 1 pentru o vedere clara la trei distante
Dupa varsta de 40 de ani, nu ne lasa doar spatele si respiratia, ci si vederea la aproape. Nu e vorba aici de vicii de refractie, cum sunt miopia sau hipermetropia - rezultatele unor predispozitii genetice sau ale expunerii ochilor, in mod inadecvat, la un bombardament de stimuli pentru care n-au
Mihaela Bilic recomanda "10 fructe si legume pe care NU merita sa le cumparam BIO" Mihaela Bilic recomanda "10 fructe si legume pe care NU merita sa le cumparam BIO"
Potrivit statisticilor, tot mai multi romani au devenit mai atenti la alimentatie. Sunt dornici sa cumpere produse BIO, pentru a-si proteja sanatatea, insa foarte multi comercianti au exploatat aceasta tendinta, iar produsele bio ajunse la raft au preturi foarte mari.  Nutritionistul Mihaela
Sunt vaccinurile anti COVID-19 experimentale? Sunt vaccinurile anti COVID-19 experimentale?
Reprezentantii Ministerului Sanatatii au oferit cateva explicatii despre vaccinurile anti-Covid in ceea ce priveste studiile clinice care au fost facute inainte ca acestea sa fie aprobate.  "Sunt vaccinurile anti COVID-19 experimentale?Nu. Înainte să fie autorizate, vaccinurile au
Recuperare respiratorie post-COVID online Recuperare respiratorie post-COVID online
Persoanele care au avut COVID pot face recuperare online cu ajutorul medicilor de la Spitalul Victor Babes din Timisoara. Exercitiile sunt simple si pot fi facute acasa. Medicii spun ca acestea ajuta la imbunatatirea capacitatii respiratorii in cazul pacientilor care au avut forme medii si severe