Skip to article

Stresul la serviciu

Stresul la serviciu
Simptomele stresului la serviciu "Ma surpind petrecand mai putin timp muncind si mai mult timp incercand sa evit munca" "Seviciul meu a devenit plictisitor, obositor si chiar o problema de rutina" "La serviciu nu ma simt la locul meu si mi se pare ca sunt lipsit de puterea de a face schimbari" Cat de mult te regasesti in afirmatiile de mai sus? Ele sunt simptome ale epuizarii nervoase provocate de munca pe care o depui. Stresul la serviciu este responsabil pentru epuizarea ta nervoasa. Daca le traiesti pe propria piele, iti recomand calduros sa citesti in continuare acest articol, pentru a afla mai multe despre cauzele si metodele de eliminare ale stresului la locul de munca. Iar daca esti foarte multumit de slujba ta, tot ti-ar prinde bine sa citesti mai departe, ca sa stii cum sa eviti sau sa reduci un posibil astfel de stres. Factorii responsabili pentru stresul la locul de munca Sa incepem cu principalii factori responsabili pentru stresul la serviciu. Acestia sunt urmatorii: lipsa de organizare a timpului conflictele cu superiorii sau cu colegii sentimentul ca esti coplesit de munca prea multe sau prea putine responsabilitati incapacitatea de a-ti folosi calitatile plictiseala lipsa de colaborare a sefilor lipsa de calificare pentru indeplinirea unei anumite sarcini Epuizarea nervoasa Un lucru e cert (si sper ca esti de acord cu mine): nu exista slujba perfecta. Orice cariera ti-ai alege, orice serviciu ai avea, intotdeauna va trebui sa-ti modifici asteptarile in momentul contactului cu realitatea. In locul ocupatiei incitante, pline de recompense, la care te asteptai, ajungi sa ai parte, de fapt, de o munca adeseori plictisitoare, nesuferita, chiar lipsita de sens. Iar cand nu iti adaptezi asteptarile la realitate, incepi sa suferi, dupa un timp, de stresul "asteptarilor neimplinite", urmat de accentuarea sentimentelor negative fata de munca. Iata cum ajungi la clasicul "sindrom al epuizarii nervoase". Daca te intrebi ce este, mai precis, epuizarea nervoasa, voi incerca sa te lamuresc: e vorba de un proces pe parcursul caruia o persoana care era candva productiva si dedicata muncii sale, isi pierde treptat orice interes legat de slujba sau de profesia sa. Sa nu confunzi epuizarea cu stresul. Ea rezulta mai degraba din expunerea prelungita la conditii stressante de munca. Pe scurt, exista 4 faze ale epuizarii nervoase: Marile sperante si idealismul - cand simti entuziasm fata de munca, te implici intens si ai impliniri Pesimism si dezamagire timpurie legate de munca - incepi sa obosesti, sa fii frustrat, iti scade moralul, apare plictiseala si un usor stres Retragere si izolare - incepi sa eviti contactul cu colegii, simti furie, negativism, iti e greu sa te concentrezi, esti foarte obosit fizic si psihic Detasare si pierderea oricarui interes fata de munca - te subestimezi, lipsesti de la seviciu, devii cinic, nu mai comunici cu cei din jur si te simti foarte stresat fizic si emotional Cum poti elimina epuizarea nervoasa? Daca n-ai ajuns in cea de-a patra faza a epuizarii nervoase, exista metode de a-ti schimba comportamentul si starea interioara. Iata-le pe cele mai eficiente: Exprima-ti sentimentele - evita izolarea, comunicand cu colegii despre ceea ce simti. Schimbul de idei poate reduce stresul si chiar te poate face sa vezi lucrurile dintr-o alta perspectiva. Programeaza-ti timpul astfel incat sa te poti relaxa - in pauzele de pranz sau de cafea, fa ceva ce nu are nici o legatura cu serviciul. Invata sa spui NU - refuza acele sarcini suplimentare care trezesc in tine manie sau ostilitate. Te vei simti, astfel, mai stapan pe situatie si mai multumit de tine. Ai libertatea de a alege ce responsabilitati iti asumi. Perfectioneaza-te - participa la cursuri si la seminarii de perfectionare, care te vor tine la curent cu noutatile din domeniul tau. In felul acesta, te vei simti tot mai competent si nu-i asa ca increderea in tine te elibereaza de stres? Lupta pentru succes - largeste-ti orizonturile, cauta provocari noi, asuma-ti riscuri si vei tine departe de tine epuizarea nervoasa. Invata sa te relaxezi - fa-ti timp zilnic pentru a dobandi starea de echilibru si relaxare fizica. Practica exercitii de relaxare si vei vedea ca poti infrunta mai usor situatiile stresante.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!