Skip to article

Stresul la serviciu

Simptomele stresului la serviciu "Ma surpind petrecand mai putin timp muncind si mai mult timp incercand sa evit munca" "Seviciul meu a devenit plictisitor, obositor si chiar o problema de rutina" "La serviciu nu ma simt la locul meu si mi se pare ca sunt lipsit de puterea de a face schimbari" Cat de mult te regasesti in afirmatiile de mai sus? Ele sunt simptome ale epuizarii nervoase provocate de munca pe care o depui. Stresul la serviciu este responsabil pentru epuizarea ta nervoasa. Daca le traiesti pe propria piele, iti recomand calduros sa citesti in continuare acest articol, pentru a afla mai multe despre cauzele si metodele de eliminare ale stresului la locul de munca. Iar daca esti foarte multumit de slujba ta, tot ti-ar prinde bine sa citesti mai departe, ca sa stii cum sa eviti sau sa reduci un posibil astfel de stres. Factorii responsabili pentru stresul la locul de munca Sa incepem cu principalii factori responsabili pentru stresul la serviciu. Acestia sunt urmatorii: lipsa de organizare a timpului conflictele cu superiorii sau cu colegii sentimentul ca esti coplesit de munca prea multe sau prea putine responsabilitati incapacitatea de a-ti folosi calitatile plictiseala lipsa de colaborare a sefilor lipsa de calificare pentru indeplinirea unei anumite sarcini Epuizarea nervoasa Un lucru e cert (si sper ca esti de acord cu mine): nu exista slujba perfecta. Orice cariera ti-ai alege, orice serviciu ai avea, intotdeauna va trebui sa-ti modifici asteptarile in momentul contactului cu realitatea. In locul ocupatiei incitante, pline de recompense, la care te asteptai, ajungi sa ai parte, de fapt, de o munca adeseori plictisitoare, nesuferita, chiar lipsita de sens. Iar cand nu iti adaptezi asteptarile la realitate, incepi sa suferi, dupa un timp, de stresul "asteptarilor neimplinite", urmat de accentuarea sentimentelor negative fata de munca. Iata cum ajungi la clasicul "sindrom al epuizarii nervoase". Daca te intrebi ce este, mai precis, epuizarea nervoasa, voi incerca sa te lamuresc: e vorba de un proces pe parcursul caruia o persoana care era candva productiva si dedicata muncii sale, isi pierde treptat orice interes legat de slujba sau de profesia sa. Sa nu confunzi epuizarea cu stresul. Ea rezulta mai degraba din expunerea prelungita la conditii stressante de munca. Pe scurt, exista 4 faze ale epuizarii nervoase: Marile sperante si idealismul - cand simti entuziasm fata de munca, te implici intens si ai impliniri Pesimism si dezamagire timpurie legate de munca - incepi sa obosesti, sa fii frustrat, iti scade moralul, apare plictiseala si un usor stres Retragere si izolare - incepi sa eviti contactul cu colegii, simti furie, negativism, iti e greu sa te concentrezi, esti foarte obosit fizic si psihic Detasare si pierderea oricarui interes fata de munca - te subestimezi, lipsesti de la seviciu, devii cinic, nu mai comunici cu cei din jur si te simti foarte stresat fizic si emotional Cum poti elimina epuizarea nervoasa? Daca n-ai ajuns in cea de-a patra faza a epuizarii nervoase, exista metode de a-ti schimba comportamentul si starea interioara. Iata-le pe cele mai eficiente: Exprima-ti sentimentele - evita izolarea, comunicand cu colegii despre ceea ce simti. Schimbul de idei poate reduce stresul si chiar te poate face sa vezi lucrurile dintr-o alta perspectiva. Programeaza-ti timpul astfel incat sa te poti relaxa - in pauzele de pranz sau de cafea, fa ceva ce nu are nici o legatura cu serviciul. Invata sa spui NU - refuza acele sarcini suplimentare care trezesc in tine manie sau ostilitate. Te vei simti, astfel, mai stapan pe situatie si mai multumit de tine. Ai libertatea de a alege ce responsabilitati iti asumi. Perfectioneaza-te - participa la cursuri si la seminarii de perfectionare, care te vor tine la curent cu noutatile din domeniul tau. In felul acesta, te vei simti tot mai competent si nu-i asa ca increderea in tine te elibereaza de stres? Lupta pentru succes - largeste-ti orizonturile, cauta provocari noi, asuma-ti riscuri si vei tine departe de tine epuizarea nervoasa. Invata sa te relaxezi - fa-ti timp zilnic pentru a dobandi starea de echilibru si relaxare fizica. Practica exercitii de relaxare si vei vedea ca poti infrunta mai usor situatiile stresante.

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza