Skip to article

Tinerete fara batranete mentala

Tinerete fara batranete mentala
Oricine renunta sa invete este batran, chiar daca are 20 sau 80 de ani. Oricine continua sa invete ramane tanar. Cel mai important lucru in viata este sa-ti pastrezi propria minte tanara.
- Henry Ford


Creierul are nevoie, ca si restul corpului de exercitii regulate de mentinere a unui tonus corespunzator.

Cu trecerea timpului este indicat sa ne supunem creierul unui permanent proces de energizare prin intermediul antrenamentelor verbale, vizuale, jocuri logice, calcule aritmetice mentale, invatarea unei limbi straine si nu numai.

Iata cateva tipsuri pentru mentinerea tonusului mental la un nivel inalt:

1.Hidratarea corespunzatoare: deoarece creierul contine in proportie de 80% apa

2.Folosirea creierului cu preponderenta dimineata, atunci cand este cel mai activ

3.Alimente medicament pentru buna functionare a creierului:
•Ciocolata - contine cofeina ce stimuleaza memoria
•Fructe: mere, cirese, caise, coacaze, ananas, curmale, stafide, banane, citrice, avocado.
•Legume: spanac, fasole, morcovi, soia, cereale, fasole, porumb, cartofi, linte, broccoli.
•Untura de peste tip Omega 3.
•Vinul rosu in cantitati moderate.
•Vitamine antioxidante.
•Multivitamine.

4.Fitness-ul mental - invatarea permanenta de lucruri noi, gimnastica mintii prin simple calcule matematice, rebuss, teste, etc.

5.Exercitiile de relaxare pentru combaterea stressului in combinatie cu gimnastica respiratorie adecvata si implicarea in diverse activitati artistice (pictura, scris, invatarea unui instrument muzical)care autoeduca frumosul din fiecare.

6.Practicarea diferitelor tipuri de Yoga: Raja Yoga sau Yoga Regala, pentru ca se stie ca yoghinii descriu mintea ca fiind doar un instrument in slujba constiintei noastre. In mediile de afaceri moderne un dicton de inspiratie yoghina circula in forta in ultimii ani: mintea este un servitor minunat dar un stapan teribil.

7.Evitarea izolarii sociale - care poate duce la imbatranirea prematura a creierului datorita stresului cu care se confrunta individul izolat.

8.Practicarea regulata a unui sport - se stie ca legatura intre sanatatea mintii si exercitiul fizic este puternica prin eliberarea substantelor chimice din creier spre o mai buna functionare a acestuia.

9.Practicarea exercitiilor fizice care implica si tehnici de respiratie speciala, relaxare, coordonare a echilibrului, conservarii energiei gen: Pilates, Tai Chi, QiGong.

Din punct de vedere medical, imbatranirea incepe la 20 de ani, dar efectele sale devin evidente la o varsta medie sau inaintata. Dar un lucru este cert: acest proces poate fi incetinit prin propriul nostru mod de viata si prin continua autodisciplina a mintii, spiritului si trupului.

Articole recomandate

Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou
Oamenii de stiinta din Germania au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou. Paralizia acestora animale a fost cauzata de leziuni ale coloanei vertebrale.  Cercetatorii nemti au reusit sa restabileasca o legatura neuronala care era pana acum considerata ireparabila. Tratamentul s-a
Cum sa te bucuri de un somn odihnitor Cum sa te bucuri de un somn odihnitor
Un somn bun in timpul noptii este la fel de important ca exercitiile fizice regulate si o dieta sanatoasa. Studiile au aratat ca o calitate slaba a somnului are efecte negative imediate asupra hormonilor si functiilor cerebrale. Mai mult decat atat, poate fi cauza cresterii in greutate si a
Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și
Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire
Un nou studiu publicat in revista medicală si realizat de savantii chinezi arata ca pacientii cu COVID-19 prezintă cel puțin un simptom activ la șase luni după ce ce s-au îmbolnăvit. Cele mai frecvente simptome care persistă este oboseala sau slăbiciunea
Au aparut primele cazuri de gripa in Romania Au aparut primele cazuri de gripa in Romania
In saptamana 28 decembrie - 3 ianuarie au fost confirmate in tara 15 cazuri de gripa, a anuntat, vineri, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile. Anul trecut in aceeasi perioada erau 500 de cazuri de grippa.La nivel național, numărul total de cazuri