Skip to article

Top 10 hoti ai somnului

Top 10 hoti ai somnului
Nu lasa acesti factori sa-ti fure somnul! Foloseste strategiile noastre pentru a dobandi tot somnul de care ai nevoie!

Lipsa somnului constituie un risc medical serios, insa putini oameni sunt constienti de acest lucru. Ar trebui sa-i acorzi somnului acelasi respect ca si dietei. Studiile au relevat legatura dintre somnul de calitate proasta si obezitate, boli cardiovasculare, hipertensiune si diabet. Iata deci care sunt cei mai insidiosi hoti de somn!

1. Gandesti prea mult

Oamenii nu-si controleaza foarte bine gandurile, de aceea uneori ti se poate parea greu sa nu te mai gandesti la proiectul de la serviciu, la examenul de a doua zi sau la discutia aprinsa pe care au avut-o mai devreme. Daca esti agitata, muta-te in alta camera si lasa lumina inchisa, si vei vedea ca somnul va aparea imediat.

2. In weekend-uri iti schimbi programul

In weekend ai tendinta sa stai noaptea pana tarziu, si apoi sa dormi a doua zi pana la pranz? Nu te mira atunci daca luni vei arata ca un zombie! Pentru a rezolva aceasta problema, incearca sa nu dormi mai mult de o ora in plus fata de programul normal. Pentru a recupera, atipeste o jumatate de ora dupa-amiaza si va fi de ajuns.

3. Sotul tau sforaie

Zgomotul sforaitului poate ajunge chiar si la o intensitate de 90 decibeli (cat un mixer). Chiar daca poti sa adormi, sforaitul te va trezi sigur in timpul somnului REM, care este cea mai odihnitoare faza a somnului. Cere-i partenerului tau sa doarma pe o parte, nu pe spate, sau pune-ti dopuri in urechi.

4. Ai un dezechilibru hormonal

Nivelul fluctuant de estrogen sau progesteron iti pot sabota somnul, mai ales in perioada ce precede menopauza. Aceste dezechilibre se manifesta prin treziri nocturne si crampe, inainte sa incepi sa ai bufeuri de caldura. Ca sa le eviti, fa o baie calda inainte de culcare si ia un analgezic sau antispastic.

5. Iti chioraie matele

Culcatul cu burta goala interfereaza cu mecanismul somnului, iar studiile evidentiaza faptul ca oamenii care incearca sa slabeasca se trezesc frecvent in timpul noptii. Specialistii ne sfatuiesc sa mancam inainte de culcare un pic de branza sau un ou fiert tare.

6. Dormitorul este dezordonat

Dezordinea provoaca stres vizual, care are efecte negative asupra somnului. Atunci cand dormitorul este aranjat pentru somn, creierul tau va asocia camera doar cu somnul si odihna. De asemenea, tine-ti calculatorul in alta camera, deoarece display-ul luminos al monitorului va stopa producerea de melatonina, hormonul responsabil pentru somn.

7. Camera ta straluceste pe intuneric

Lumina de pe strada, de la ceasurile cu alarma si DVD playere te poate tine treaza. Chiar si o luminita mica poate ajunge la retina si te poate trezi. Asa ca inchide toate ferestrele, trage draperiile si pune-ti o masca in dreptrul ochilor.

8. Auzi un zgomot sacaietor

Unii oameni au auzul atat de fin si somnul atat de usor incat aud orice zgomot (televizorul, vecinii, traficul, picatura de la baie). Daca nu poti inlatura sursa zgomotului, fa ca zgomotul din camera ta sa fie mai tare, sa-l astupe pe celalalt si sa fie constant, adica neintrerupt. De exemplu, poti sa dai drumul la un ventilator.

9. Ai alergie la acarieni

Daca imparti patul cu milioane de mini-animale si esti alergica la acestea, ar trebui sa ai mai multa grija la igiena. Curata patul si asternuturile in fiecare saptamana, cumpara-ti o saltea noua odata la 10 ani si aeriseste camera.

10. Ai lasat catelul in dormitor

Stim ca-ti iubesti cainele, insa stapanii de animale declara adesea ca sunt deranjati in somn de prietenii lor. Fa ceva si tine-ti animalutul in alta parte pe timp de noapte!


Autor: Nuage

Articole recomandate

Simptomele coronavirusului pe zile. Cum se manifesta boala zi de zi Simptomele coronavirusului pe zile. Cum se manifesta boala zi de zi
Simptomele coronavirusului apar in medie la 5 zile de la contractarea virusului.  Principalele simptome sunt febra, tuse seaca, probleme de respiratie. Potrivit studiilor realizate, persoanele care au contractat virusul dar nu asimptomatice timp 12 zile este putin probabil sa mai prezinte
Cum se pot degrada in trei zile plamanii in infectia cu coronavirus Cum se pot degrada in trei zile plamanii in infectia cu coronavirus
Un medic pneumolog din Spania a postat pe pagina sa de Twitter cum se degradeaza plamanii pacientilor cu coronavirus in numai trei zile.  Plamanii din imagini sunt ai unui tanar in varsta de 28 de ani cu o forma grava de Covid-19.  "Pentru cei care cred că sunt nemuritori și
Hantavirus, un nou virus in China Hantavirus, un nou virus in China
Hantavirus este un nou virus care provoaca alerta in China. Dupa ce a fost epicentrul raspandirii epidemiei de coronavirus in lumea intreaga, China se confrunta cu o noua panica: hantavirusul. Este vorba despre un virus care a ucis luni o persoana, starnind teama ca acesta poate fi un nou patogen
Simptomele coronavirusului incep lent si se agraveaza rapid, spun medicii Simptomele coronavirusului incep lent si se agraveaza rapid, spun medicii
Pe masura ce noul coronavirus se raspandeste, medicii pot vedea mult mai clar cum se manifesta aceasta boala si cum reactioneaza organismul dupa infectarea cu SARS CoV-2. Cercetarile medicilor au aratat ca pacientii infectati cu coronavirus prezinta mai intai simptome usoare, cum ar fi o tuse
Coronavirusul rezista 17 zile pe suprafete Coronavirusul rezista 17 zile pe suprafete
Coronavirusul poate supravietui pe o suprafata timp de 17 zile, a anuntat Centrul pentru Prevenirea si Controlul Bolilor din SUA (CDC), dupa ce in cadrul unui studiu recent au fost gasite urme ale coronavirusului in cabinele de pe vasul de croaziera Diamond Princess la mai mult de doua saptamani