Skip to article

14 combinatii de alimente care te mentin sanatoasa

14 combinatii de alimente care te mentin sanatoasa
Sanatatea ta este influentata in mare parte de ceea ce mananci si ce bei, iar combinatiile alimentare joaca un rol important pentru organism. Carnea de porc, de exemplu, nu este nesanatoasa atunci cand o consumi cu moderatie. Ea devine nesanatoasa in momentul in care o combini cu un alt aliment de acelasi tip, sa spunem o portie de cartofi prajiti.

In cazul combinatiilor sanatoase, beneficiile alimentelor se dubleaza si te ajuta sa iti protejezi organismul de eventuale afectiuni.

Iata 14 astfel de combinatii sanatoase de alimente.

1. Ardei gras rosu si fasole neagra

Combinatia de ardei gras rosu si fasole neagra te ajuta sa iti intaresti sistemul imunitar, datorita vitaminelor si mineralelor din cele doua alimente: fier si vitamina C.

2. Ceai verde si piper negru

Cateva boabe de piper negru adaugate in ceaiul verde te ajuta sa arzi mai multe calorii decat daca ai bea ceai simplu.

3. Salata verde si avocado

Pentru a-ti proteja pielea de efectele nocive ale ultravioletelor, ai nevoie de carotenoide. Acesti compusi se gasesc in salata verde, dar pentru o absorbtie mai buna in organism, ai nevoie si de grasimi mononesaturate. Aceste grasimi sanatoase se gasesc din plin in avocado.

4. Broccoli si rosii

Combinate, cele doua legume reduc riscul de cancer mai mult decat daca ar fi consumate separat, spun nutritionistii.

5. Ceai verde si lamaie

Ceaiul verde contine catehine, antioxidanti minunati pentru sanatate. Organismul uman nu poate absorbi decat 20% din totalul acestor antioxidanti. Lamaia, adaugata in ceaiul verde, ajuta organismul sa asimileze pana la 80% din catehine.

6. Oua si mango

Desi pare ciudata la prima vedere, combinatia de ou si mango te ajuta sa ai o piele frumoasa si tanara. Proteinele din oua cresc productia de colagen, iar vitamina C din mango te fereste de radicalii liberi.

7. Caise si migdale

Aceasta combinatie de alimente contribuie la scaderea colesterolului rau si mentine sanatatea inimii.

8. Iaurt si afine

Vrei un organism mai puternic? Atunci presara o mana de afine in iaurt. Muschii se refac mai repede datorita substantelor din cele doua alimente, iar tu vei avea o energie debordanta.

9. Fulgi de ovaz si capsuni

Iata o combinatie de alimente care te ajuta sa-ti protejezi inima de boli, datorita compusilor responsabili pentru scaderea colesterolului rau.

10. Ceapa si usturoi

Combinatia de ceapa si usturoi te ajuta sa ai un sistem imunitar imbatabil si reduce riscul de cancer.

11. Paine integrala si scortisoara

Pentru a fi energica intreaga zi, mananca la micul dejun doua felii de paine integrala unse cu miere si inmiresmate cu un praf de scortisoara.

12. Rosii si ulei de masline

Rosiile contin licopen, un fitonutrient care contribuie la reducerea riscului de cancer la san, de boli cardiace sau boli ale plamanilor. Datorita proprietatilor sale, uleiul de masline accelereaza procesul de absorbtie a licopenului in organism.

13. Tarate de grau si iaurt

Iaurtul contine probiotice estentiale pentru sanatatea tractului digestiv. Taratele de grau contin prebiotice, adica fibre alimentare care maresc efectele benefice ale probioticelor.

14. Kale si radicchio

Combinatia de kale si radicchio te ajuta sa ai oase mai puternice si sa asimilezi mai mult calciu in organism. Kale este o leguma bogata in calciu, dar organismul uman asimileaza doar o mica parte din acest mineral esential. Aici intervine radicchio. Aceasta legume contina inulina, o fibra alimentara solubila care mareste rata de absorbtie a calciului in organism.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp
Numarul cazurilor imbolnavirilor de gripa sezoniera a scazut la nivel global anul acesta cu 98% fata de aceeasi perioada din 2019. Scaderea s-ar datora izolarii si masurilor de protectie, potrivit specialistilor de la  Institutul de Sănătate publică din Anglia, care au realizat
Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic
Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat pe pagina sa de socializare Facebook ce inseamna un consum mare de sare, dar si despre importanta acestui ingredient pentru sanatate.  De asemenea, nutritionistul a explicat de ce simtim nevoia de dulce si cum putem sa evitam aceasta senzatie. 
Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D
80% din persoanele cu COVID-19 au prezentat o lipsa de vitamina D in organism, potrivit unui studiu publicat în Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. Cercetarea a fost efectuata pe 216 pacienti, iar 80% dintre acestia au prezentat o deficienta de vitamina D, marea majoritate au
Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19 Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19
Pacientii infectati cu coronavirus pot manifesta o forma mai putin cunoscuta a acestei boli, care arata "parsivitatea" acestui virus, a atentionat medicul ATI Radu Ţincu, de la Spitalul Floreasca din Capitală. Doctorul a explicat ca bolnavii de COVID pot avea o  saturaţie
Accent Prime - laserul care "ucide" in timp record orice tip de celulita! Accent Prime - laserul care "ucide" in timp record orice tip de celulita!
Folosind puterea tehnologiilor combinate, Accent Prime este o platformă non-invazivă, de ultimă generație, care oferă tratamente personalizate pentru conturarea feței și a corpului, strângerea pielii, reducerea celulitei, întinerirea pielii prin