Skip to article

5 seminte care scad nivelul colesterolului

Nivelul ridicat de colesterol `rau` (LDL) este o problema serioasa a omului modern. Cauzat de stres, dar mai ales de alimentatia deficitara, colesterolul LDL, prezent in cantitati prea mari in organism, mareste considerabil riscul de atac de cord.

Din fericire, exista metode simple si delicioase prin care poti scadea nivelul colesterolului "rau" - iata 5 tipuri de seminte care te ajuta sa ai o inima puternica si sanatoasa!

1. Semintele de psyllium

Psyllium sunt noile seminte-vedeta in regimurile de slabit si de detoxifiere a organismului. Pe langa efectele benefice pe care le au asupra sistemului gastrointestinal, semintele de psyllium, o planta din familia patlaginei, ajuta si la reducerea nivelului ridicat de colesterol "rau". O cantitate de 5-10 grame de seminte de psyllium, adaugata in dieta zilnica, contribuie eficient la scaderea nivelului de colesterol LDL din sange.

2. Semintele de schinduf

La fel de putin cunoscute in Romania ca semintele de psyllium sunt si semintele schinduf. Originare din Asia, unde sunt folosite atat in tratamentele naturiste, cat si la condimentarea mancarurilor, semintele de schinduf, consumate regulat, determina la randul lor scaderea nivelui de colesterol "rau", fara a-l influenta negativ pe cel "bun".

Semintele de schinduf pot fi consumate sub forma de ceai, prin adaugarea unei lingurite de seminte la 1 cana cu apa fierbinte. Se recomanda un consum de 1-3 cani pe zi de infuzie de seminte de schinduf.

3. Semintele de chia

Cu o bogata istorie, fiind cultivate si utilizate inca din perioada azteca (3500 i.e.n.), semintele de chia s-au dovedit un adaos pretios in alimentatia umana. Explicatia consta in faptul ca micutele seminte, bej sau negre, sunt ticsite cu substante nutritive, precum antioxidanti, fibre, vitamine, minerale, acizi grasi esentiali.

Acest cocktail de substante nutritive contribuie la scaderea colesterolului LDL, ofera energie si o stare de bine. Semintele de chia pot fi consumate cu iaurt, in supe ori salate.

4. Semintele de susan

Alte seminte care te ajuta sa scazi nivelul colesterolului "rau" din sange sunt cele de susan. Cu o aroma specifica, semintele de susan sunt folosite la preparea unui numar mare de produse culinare, insa pot fi consumate si ca atare, impreuna cu cereale, la micul dejun, spre exemplu.

Semintele de susan nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia ta si din alte considerente: pe langa un continut generos de grasimi mononesaturate, care au o influenta pozitiva asupra colesterolului "rau" din corp, semintele de susan sunt bogate si in calciu, fier, zinc si magneziu.

5. Semintele de floarea soarelui si de dovleac

Rontaieli preferate cand urmaresti un film bun sau un meci alaturi de jumatatea ta, semintele de floarea soarelui si cele de dovleac au o multime de beneficii pentru sanatate. Datorita continutului de grasimi sanatoase (acizi grasi polinesaturati si mononesaturati), aceste tipuri de seminte determina scaderea nivelului de colesterol "rau" din sange.

Inainte de a repezi la bolul cu seminte de floarea soarelui si de dovleac, retine ca organismul tau va avea de castigat strict de pe urma unui consum de astfel de seminte crude, nu prajite ori sarate.

Autor: D.S.

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza