Skip to article

8 alimente care te ajuta sa dormi

8 alimente care te ajuta sa dormi
Vrei sa dormi mai bine? Imbunatateste-ti dieta: unele alimente consumate inainte de ora de culcare te ajuta sa adormi mai repede si imbunatatesc calitatea somnului.

1. Ceai

Ceaiul de musetel te pune imediat in "sleep mode". Ceaiul verde contine teanina, un compus care promoveaza somnul, dar contine si cafeina, de aceea e bine ca inainte de culcare sa sorbi o varianta decofeinizata.

2. Migdale

Migdalele contin magneziu, care promoveaza atat somnul cat si relaxarea musculara. In plus, migdalele mai contin si proteine, care mentin un index glicemic stabil in timpul somnului, creand relaxare.

3. Banana

Mananca o banana inainte de culcare: ea este o sursa excelenta de magneziu si potasiu, elemente care ajuta la relaxarea muschilor stresati. Banana contine si triptofan, un aminoacid convertibil in serotonina si melatonina, cei doi hormoni de relaxare si organismului. Amesteca o banana cu un pahar cu lapte si Noapte buna!

4. Lactate

Iaurtul, laptele si branza contin triptofan, dar si calciu eficient in reducerea stresului si stabilizarea fibrelor nervoase. Asta inseamna ca iaurtul de seara te ajuta atat sa dormi, dar si sa nu te mai ingrijoreze vorbele sefului.

5. Fulgi de ovaz

Fulgii de ovaz contin calciu, magneziu, fosfor si potasiu - nutrienti benefici pentru somn. Dar ai grija cu zaharul continut uneori in fulgii de ovaz: el agita organismul!

6. Ou fiert tare

Daca adormi greu se poate sa fie din cauza ca la cina nu ai consumat proteine, ci carbohidrati simpli, precum prajiturile sau o bomboana. Acesti carbohidrati scad nivelul glicemic in timp ce dormi si te fac sa te trezesti in timpul nopti cu o foame nebuna. Mai bine consuma inainte cu 2 ore de culcare un ou fiert tare, putina branza, nuci sau o alta gustare bogata in proteine care te va ajuta atat sa adormi, cat si sa ai somn toata noaptea.

7. Cirese

Un pahar cu suc de cirese de ajuta sa adormi mai repede, spun cercetatorii. Ciresele stimuleaza productia de melatonina, hormonul somnului.

8. Cereale

Cerealele sunt benefice atat la micul dejun, cat si la cina, mai ales daca au continut redus de zahar si sunt integrale. Cerealele contin carbohidrati complecsi ce stimuleaza triptofanul in fluxul sangvin, inducand somnul.


Autor: Nuage

Articole recomandate

Tusea seaca: remedii naturale Tusea seaca: remedii naturale
Tusea este o actiune reflexa comuna care apare atunci cand mucusul se scurge in caile respiratorii. Conform unui studiu din 2015 publicat in Lung India, tusea poate fi un semn de avertizare pentru mai multe boli respiratorii si non-respiratorii si este unul dintre cele mai frecvente motive pentru
De ce sapunul distruge coronavirusul? De ce sapunul distruge coronavirusul?
Spalati-va pe maini, aceasta este fraza pe care o auzim neincetat in aceste zile, in plina pandemie de coronavirus. Potrivit specialistilor, principala arma de aparare contra infectiei cu coronavirus este spalatul pe maini cu apa si cu sapun. Acest gest banal este cea mai buna strategie de
De ce a 8-a zi este critica pentru pacientii cu coronavirus De ce a 8-a zi este critica pentru pacientii cu coronavirus
A opta zi de boala (de cand apar primele simptome) pare a fi una critica pentru pacientii cu coronavirus. Majoritatea se recupereaza si dupa cateva zile sunt externati, insa intre 15% si 20% dintre ei sufera o inflamatie puternica a plamanilor, iar starea lor se inrautateste si ajung la Terapie
Cum scazi febra rapid. Cea mai sigura metoda Cum scazi febra rapid. Cea mai sigura metoda
Febra este o reactie normala a corpului si arata ca organismul nostru lupta cu o infectie. Pentru a evita complicatiile, febra trebuie scazuta in cazul in care depaseste 39 de grade Celsius. Prof. dr. Adrian Streinu-Cercel, managerul Institutului de Boli Infectioase "Matei Bals" a dezvaluit care
Eucaliptul: beneficii pentru aparatul respirator Eucaliptul: beneficii pentru aparatul respirator
Eucaliptul este o planta medicinala recomandata in cazul bolilor care afecteaza tractul respirator, cum ar fi gripa, astmul sau racelile. Exista mai mult de 700 de specii din acest copac, originar din Australia si Tasmania, care este distribuit in toate partile lumii. Datorita capacitatii sale mari