Skip to article

Acizii grasi omega 3 - beneficii si surse

Grasimile nesaturate Omega 3 sunt din ce in ce mai cunoscute pentru rolul lor eficient in prevenirea bolilor de inima.
Sunt foarte importante in dezvoltarea creierului si recent s-a descoperit ca imbunatateste functia cognitiva la persoanele in varsta. In plus, ajuta la tratarea artritelor reumatice si a altor boli autoimune.

Multi producatori de alimente incearca acum sa adauge aceste grasimi sanatoase in paine, oua, iaurt, cereale sau maioneza.

Surse de Omega 3


Acizii grasi omega 3 - beneficii si surse

Sunt doua surse diferite de grasimi Omega 3 ? pestele si plantele. Carnea de somon si hering este bogata in Omega 3 ? acid eicosapentenoic (EPA) si acid docosahexenoic (DHA). Aceste grasimi ajuta la reducerea aritmiei, a hipertensiunii si a cheagurilor de sange (cauza care duce la atacuri de cord). De asemenea, au rol in scaderea grasimilor din sange.

Se recomanda pentru a avea o inima sanatoasa ca cel putin doua mese pe saptamana sa contina peste, iar pentru cei care au deja o boala de inima este indicat sa consume un numar mai mare de portii.

Din septembrie 2004, alimentele care contin EPA si DHA au fost recunoscute oficial ca avand legatura cu cu reducerea riscului imbolnavirii de inima.

Plantele sunt o sursa de altfel de grasimi Omega 3, numite acid alfa-linolenic (ALA). Alimentele cele mai bogate in ALA sunt nucile, semintele de in si rapita.


Recomandari

Acizii grasi omega 3 - beneficii si surse

Nu exista o doza zilnica recomanda pentru Omega 3. Dar chiar si 500 mg de acid eicosapentenoic si acid docosahexenoic (proveniti din peste) sau 1,500 mg de acid alfa-linolenic (continut de plante) pot aduce beneficii importante sanatatii.

Exista nelinisti in ceea ce priveste calitatea pestelui pentru ca este posibil ca acesta sa provina din ape contaminte cu mercur si alte chimicale. Portia de peste ar trebui sa se limiteze la o medie de 300 g pe sapatamana. Femeile insarcinate si copiii trebuie sa evite sa manance rechin, peste spada sau macrou din cauza cantitatii ridicate de mercur. Este recomandat sa se limiteze la aproximativ 150 g pe saptamana de peste precum ton, creveti, somon.

Este recomandat pentru persoanele care au o boala de inima sa ia suplimente de ulei de peste. Doza indicata este de 1 gram pe zi de Omega 3 acumulat din peste sau suplimente. Si in cazul unui nivel ridicat de grasimi in sange este recomandat sa se ia 2-4 grame pe zi.


Acizii grasi omega 3 - beneficii si surse

Alimente ce contin EPA + DHA

Peste: (100g gatit) / cantitate
Hering: 2000 mg
Somon: 1800 ? 2100 mg
Macrou: 1200 mg
Sardine: 1000 ? 1400 mg
Ton: 900 mg
Pastrav: 900-1200 mg

Alimente ce contin ALA

Ulei din seminte de in, o lingurita: 7200 mg
Nuci, 30 g: 2600 mg
Ulei de nuci, o lingurita: 1400 mg
Fasole: 300 mg
Tofu, o ceasca: 230 mg

Articole recomandate

Alimente benefice pentru pancreas. Il mentin sanatos Alimente benefice pentru pancreas. Il mentin sanatos
Pancreasul este o parte importantă a sistemului nostru digestiv. Nu numai că reglează și neutralizează alimentele acide ajunse in stomac, dar enzimele secretate de pancreas ajută si la digestia carbohidraților, a proteinelor și a lipidelor. Un pancreas
8 semne clare care arata ca ai probleme cu tiroida. Sunt simptome banale 8 semne clare care arata ca ai probleme cu tiroida. Sunt simptome banale
Tiroida, o glandă în formă de fluture, situată în partea din față a gâtului, sub marul lui Adam. Este o glandă mică, dar foarte importantă, care eliberează hormoni care au un impact enorm asupra metabolismului, printre alte procese.  
Automedicatia, extrem de periculoasa. Un banal paracetamol te poate costa viata Automedicatia, extrem de periculoasa. Un banal paracetamol te poate costa viata
Un banal paracetamol, administrat in exces si fara a tine cont de alte afectiuni ale pacientului ar putea avea consecinte grave, avertizeaza medicii. 73% din romanii isi administreaza singuri medicamente pentru durere, arata un sondaj recent efectuat de Docbook. Aproape un sfert dintre români
Fara nervi in zilele cu probleme Fara nervi in zilele cu probleme
Te enervezi din orice si treci usor de la o stare la alta. Ti se intampla in fiecare luna, inainte de venirea menstruatiei. Stai linistita, nu esti singura. Peste 85% dintre noi, femeile, trebuie sa facem fata tulburarilor fizice si emotionale din perioada ciclului menstrual. Aceasta perioada este
Exista viata (sexuala) dupa menopauza? Exista viata (sexuala) dupa menopauza?
Menopauza este o etapa fireasca in viata noastra, a femeilor, care ne face sa ne confruntam cu o serie de probleme ce ne afecteaza activitatile de zi cu zi. Despre unele dintre ele, precum bufeurile, transpiratiile nocturne, starile de nervozitate si de anxietate, ne este mai usor sa vorbim si,
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda