Skip to article

Alimente care imbunatatesc memoria. Ce trebuie sa mananci, daca vrei sa nu mai uiti!

Alimente care imbunatatesc memoria. Ce trebuie sa mananci, daca vrei sa nu mai uiti! Alimente care imbunatatesc memoria
Uiti lucruri, esti neatenta si nu te poti concentra? Atunci creierul tau este obosit si nu mai poate functiona la parametrii normali. Pentru a remedia situatia nu sari peste micul dejun, consuma fructe si legume proaspete.

Dieta joaca un rol crucial in sanatatea creierului, care are nevoie de anumiti nutrienti pentru a functiona in mod optim. Unele alimente sunt benefice pentru stimularea creierului si pentru prevenirea afectiunilor legate de inaintarea in varsta.

Nu sari peste micul dejun

Persoanele care iau micul dejun sunt mult mai energice si au rezultate mai bune atat la scoala, cat si la serviciu. Pentru cele mai bune rezultate, incearca la micul dejun o combinatie de proteine, fibre si cereale integrale.

Poti incerca un bol de cereale integrale cu lapte si fructe de padure sau nuci.

Bea cafea

Cafeaua imbunatateste memoria, in special la persoanele in varsta. Aceasta licoare controleaza si nivelul de zahar din sange si reduce riscul de diabet. Dar nu consuma mai mult de doua cesti pe zi, daca vrei sa te bucuri de efectele benefice ale acestei bauturi.

Alege peste

Acizii grasi omega 3 care se gasesc in special in peste joaca un rol crucial in protejarea creierului de afectiunile cognitive. Acesti acizi imbunatatesc functionarea creierului prin producerea de molecule care maresc procesul de invatare si memorie al sinapselor.

De asemenea, acizii grasi omega 3 protejeaza conexiunile dintre neuroni. O dieta mediteraneeana, care contine numeroase surse de acizi grasi omega 3, reduce riscul de dementa.

Pentru a beneficia de puterea acestor acizi, incearca sa introduci in dieta peste, in special somon, nuci si kiwi.

Nu ocoli fructele de padure

Fructele de padure au un contint ridicat de antioxidanti care imbunatatesc memoria si previn imbatranirea prematura.

Foloseste ulei de masline

Consumul de grasimi nesaturate este eficient in imbunatatirea memoriei. Digestia acizilor oleici, care se gasesc in grasimile nesaturate, produce oleoiletanolamide, substante active care stimuleaza semnalele memoriei in partile creierului responsabile de evenimentele emotionale.

Uleiul de masline este astfel benefic pentru memorie. Mai poti incerca si uleiul de avocado.

Nu renunta la carne

Vitamina B12 si acidul folic sunt doua subtante care ajuta la intarirea memoriei. Acidul folic se gaseste in special in painea si cerealele integrale, dar in anumite fructe, legume, leguminoase si nuci.

Acidul folic ajuta la dezvoltarea celulelor stem, prin stimularea sistemului central nervos. Astfel, consumul de alimente bogate in acid folic previne declinul cognitiv asociat cu inaintarea in varsta.

Vitamina B12 se gaseste in produsele animale, in carnea de vita, pasare, peste, oua si lactate si este foarte importanta pentru functionarea nervilor.

Consuma spanac

Problemele de memorie pot fi prevenite si cu ajutorul unor alimente protective, care reduc riscul de declin cognitiv. Printre alimentele protective se numara spanacul, varza, broccoli, sfecla, ardeiul rosu si vinetele.

Aceste alimente contin vitamina C si antioxidanti care protejeaza organismul si celulele creierului de efectele nocive ale radicalilor liberi.

Fructele cu coaja inchisa la culoare, precum strugurii sau prunele, contin de asemenea cantitati mari de antioxidanti.

Asadar, aceste alimente protejeaza creierului si imbunatatesc memoria, stimuland procesele cognitive.


Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

5 alimente anti-imbatranire 5 alimente anti-imbatranire
Imbatranirea este un proces natural pe care nu il poti impiedica, insa trebuie sa stii ca daca ai grija de tine, ii poti amana efectele. In primul rand, trebuie sa fii atenta la ceea ce mananci, deoarece produsele care ajung in organismul tau pot accelera sau, dimpotriva, pot incetini procesul de
Argumente pro si contra despre alimentele din dieta ta. Care sunt benefice pentru sanatate! Argumente pro si contra despre alimentele din dieta ta. Care sunt benefice pentru sanatate!
In ultimul timp, au aparut atat de multe studii despre alimente, incat am ajuns sa nu mai stim care sunt benefice si care nu pentru sanatatea noastra. Care sunt alimentele cu adevarat sanatoase si care sunt acelea pe care ar trebui sa le eliminam complet din dieta noastra zilnica?Ciocolata:
Afla care sunt cele mai bune 5 alimente pentru sanatatea creierului Afla care sunt cele mai bune 5 alimente pentru sanatatea creierului
Creierul este, asa cum deja stii, cel mai important organ al organismului. El controleaza majoritatea functiilor corpului, dar activitatea lui nu are o traiectorie liniara toata viata. Exista elemente care ii infuenteaza sanatatea, iar de aici se produc schimbari in lant: nu mai reusesti sa te
8 alimente pe care orice femeie ar trebui sa le consume. Ai grija de sanatatea ta! 8 alimente pe care orice femeie ar trebui sa le consume. Ai grija de sanatatea ta!
Alimentatia este esentiala atunci cand iti doresti sa adopti un stil de viata sanatos. Pe langa sport, o dieta echilibrata face minuni pentru corpul, dar si pentru tenul tau. O femeie are nevoie de nutrienti, vitamine si minerale pentru o sanatate de fier, dar si pentru o frumusete de invidiat.
Ce alimente sa mananci cand tii o dieta de toamna Ce alimente sa mananci cand tii o dieta de toamna
Toamna este unul dintre cele mai grozave anotimpuri pentru a urma o dieta! De ce? Foarte simplu: deoarece pietele abunda in fructe si legume delicioase, sarace in calorii si foarte hranitoare, de care te poti folosi pentru a scapa de nesuferitele kilograme in plus. Iata care sunt alimentele care
Dana Sota recomanda: 6 alimente care ne ingrijesc tenul. Tu le-ai inclus in dieta ta? Dana Sota recomanda: 6 alimente care ne ingrijesc tenul. Tu le-ai inclus in dieta ta?
Dana Sota este experta in beauty, iar cand spunem experta nu exageram. Dana a deschis primul centru de estetica faciala si corporala din Bucuresti, in anul 1999. A realizat emisiuni TV si a scris pentru mai multe reviste materiale de beauty. Ba mai mult, a scris si o carte pe aceasta tema: