Skip to article

Beneficiile consumului de ceai verde

Ceaiul verde este o alternativa sanatoasa la sucurile carbogazoase, reusind sa combine beneficiile apei pure cu placerea gustului.

In ziua de azi cercetarile stiintifice atesta proprietatile deosebite ale ceaiului verde, fara conservanti, fara coloranti, cu antioxidanti. Ceaiului verde ii sunt recunoscute calitatile antioxidante si s-a descoperit ca polifenolii ce ii contine sunt antioxidanti de 20 de ori mai puternici decat vitamina E.

Uleiurile esentiale confera ceaiului verde gustul si aroma specifica si ajuta la scaderea nivelului colesterolului din sange.


Cofeina din ceaiul verde actioneaza ca stimulent usor si, spre deosebire de cofeina din cafea, care isi face efectul imediat, se elibereaza mai incet in organism, dar tocmai acest efect mai lent constituie un avantaj intrucat starea de bine, de revitalizare pe care o induce in organism se va prelungi cu mult fata de cea data de cafea.

De asemenea, acest tip de cofeina ajuta la activarea metabolismului si a sistemului digestiv si contribuie la purificarea organismului de toxine. Tot astfel, stimuleaza circulatia si previne afectiunile cardio-vasculare. in cazul cancerului la plamani, colon, al sistemului digestiv, al pielii, la san sau de prostata, antioxidantii din ceaiul verde par a reduce dimensiunile si ocurenta unor astfel de tumori sau previn dezvoltarea lor. Cercetarile au aratat ca polifenolii din ceaiul verde contribuie la reducerea absorbtiei grasimii in sange si prin urmare, la scaderea colesterolului, conducand astfel la reducerea greutatii corporale.

Beneficiile consumului de ceai verde

Beneficiile consumului de ceai verde



Potrivit unui studiu prezentat la intalnirea anuala a Asociatiei Dietetice Americane (ADA) din octombrie 2005, ceaiul verde contine mai multi antioxidanti flavonoizi, in special catehina, decat orice alt aliment sau bautura. Acest tip de antioxidanti joaca un rol important mai ales in mentinerea sanatatii inimii.

In cadrul prezentarii "Beneficiile flavonoizilor pentru sanatate", doctorul Douglas Balentine a demonstrat ca antioxidantii flavonoizi din ceaiul verde sau negru au numeroase beneficii asupra sanatatii inimii.

Beneficiile consumului de ceai verde



Ceaiul verde cald, consumat fara adaos de lapte sau zahar, este extrem de benefic pentru sanatate pentru ca nu contine grasimi, reprezentand o sursa foarte buna de antioxidanti flavonoizi. Studii recente arata ca persoanele care consuma mai mult ceai verde fara lapte sau fara orice fel de indulcitor, ca parte a unui stil de viata sanatos, vor fi mai putin predispuse la infarct sau la alte boli cardiovasculare.

Prin continutul de L-teanina, ceaiul verde ajuta la imbunatatirea tonusului psihic, creand o stare generala de bine care se va reflecta in indeplinirea cu succes a provocarilor cotidiene.

Prepararea unui ceai perfect

Ingrediente esentiale
Cald sau rece, ceaiul verde este bautura ideala. Pentru a savura o cana perfecta de ceai verde, aveti nevoie de doua ingrediente 100% naturale: apa si frunze de ceai verde. In acest sens, este important sa respectati urmatorii pasi: folositi apa rece de la cele mai pure surse, care sa contina suficient oxigen. Fierbeti apa moderat la microunde sau la ibric in asa fel incat sa nu indepartati oxigenul si mai ales, nu refierbeti apa pentru a doua cana de ceai. Magia incepe imediat dupa ce ati turnat apa calda pe frunzele sau plicul de ceai verde. Pentru a permite eliberarea completa a antioxidantilor flavonoizi, lasati ceaiul verde la infuzat aproximativ trei minute.

In mod traditional, ceaiul verde este consumat fara adaos de zahar sau lapte, pentru a-i savura gustul bogat.

Pastrare
Datorita faptului ca ceaiul verde este un produs 100% agricol, pliculetele de ceai verde ar trebui stocate in cutii etanse pentru a nu fi afectate de lumina, caldura sau umezeala. De asemenea, ceaiul verde absoarbe foarte repede mirosurile, de aceea este indicat sa nu fie pastrat in frigider sau in apropierea altor tipuri de alimente.

Articole recomandate

5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020 5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020
Între deadline-uri strânse la serviciu și ședințe cu părinții, încercarea de a găti sănătos pentru familie și toate celelalte sarcini pe care ni le asumăm ca femei, uităm adesea de noi și de sănătatea noastră.
Cum se transmite, de fapt, coronavirusul Cum se transmite, de fapt, coronavirusul
Presedintele Societatii Romane de Microbiologie, Alexandru Rafila, a facut noi precizari despre modul in care se transmite coronavirusul.  Noul coronavirus nu se transmite prin atingere, ci prin intermediul secreţiilor respiratorii, precizând că nu există niciun fel de
Ce nu stiai despre impantul dentar Ce nu stiai despre impantul dentar
Multi se sperie cand aud ca au nevoie de un implant dentar. Din cauza procedurii, ce pare complicata si dureroasa, dar si a costurilor. Medicii stomatologi spun insa ca este cea mai buna varianta pentru a avea o dantura impecabila, dar mai ales complet functionala. Cateva mituri spulberate vizavi
Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de