Skip to article

Ce alimente iti tin de cald iarna aceasta

Iarna, cand temperaturile exterioare pot cobori foarte mult sub limita inghetului, este esential sa incluzi in dieta zilnica alimente care iti tin de cald. Acest tip de alimente regleaza temperatura corpului, avand o influenta pozitiva asupra unui numar important de procese care au loc in interiorul organismului.

Iti esti frig mai mereu in timpul iernii? Simti nevoia sa te imbraci foarte gros chiar si cand stai ghemuita in pat, invidiindu-ti iubitul ca el se simte excelent doar in tricou?

Afla ca poti contribui la ameliorarea senzatiei permanente de rece consumand o serie de alimente care iti vor tine de cald!

1. Bauturile fierbinti

Una dintre cele mai evidente alegeri pe timp de iarna, atunci cand iti doresti sa te incalzesti instant, sunt bauturile fierbinti. Poti alege dintr-o gama larga de astfel de bauturi, de la clasica ciocolata calda pana la o cana aromata de cafea sau de ceai ori o supa gustoasa.

Pentru un efect suplimentar, mergi pe combinatia de fierbinte si picant: spre exemplu, iti poti pregati o cana mare de ceai gustos de ghimbir sau poti sorbi cu nesat dintr-o supa picanta, cu chili.

2. Cerealele integrale

Si produsele pe baza de cereale integrale iti pot tine de cald pe timp de iarna. Astfel, alimente precum orezul brun, quinoa, fulgii de ovaz, orz, hrisca, mei ii furnizeaza organismului necesarul de carbohidrati complecsi care determina producerea de energie si, implicit, caldura.

Tot cerealele integrale sunt o sursa bogata de vitamine din complexul B si magneziu, continand totodata si seleniu. Toti acesti nutrienti contribuie la buna functionare a glandei tiroide si a celor suprarenale, responsabile pentru reglarea temperaturii corporale.

3. Scortisoara

Scortisoara este un condiment pretios pe timp de iarna. Nu numai ca este aromata si poate fi inclusa cu usurinta in deserturi si bauturi delicioase, dar ajuta si organismul sa produca mai multa caldura, atat de necesara atunci cand iti este frig.

Alte condimente cu efect similar pe care te poti baza pe timp de iarna sunt chimenul, coriandrul, turmericul, cuisoarele, boiaua de ardei, nucsoara, piperul si ienibaharul.

4. Ghimbirul

Ghimbirul este unul dintre cele mai eficiente alimente pe care le poti folosi pe timp de iarna pentru a-ti incalzi trupul. Aroma sa placuta si intensa au transformat ghimbirul intr-o radacinoasa foarte versatila, care poate fi inclusa cu succes in ceaiuri, deserturi, feluri principale, cocktailuri si altele.

Consumul de ghimbir - cu precadere a unui ceai fierbinte - iti va imbunatati circulatia sangvina si te va ajuta sa incalzesti instant.

5. Fructele oleaginoase

Fructele oleaginoase ar trebui sa faca parte din alimentatia ta zilnica, in special in timpul iernii, cand te ajuta sa iti reglezi temperatura corpului si sa elimini starea neplacuta de frig. Ce fel de oleaginoase nu ar trebui sa lipseasca din meniul de zi cu zi? Arahidele, migdalele, fisticul si nucile sunt aliatii tai de nadejde, avand si un aport consistent de nutrieti esentiali pentru organism: acizi grasi omega 3, vitamine, fibre, antioxidanti, calciu, cupru etc.

Articole recomandate

Ce se intampla in corpul tau daca bei apa cu stafide dimineata. Efecte uluitoate! Ce se intampla in corpul tau daca bei apa cu stafide dimineata. Efecte uluitoate!
Stafidele sunt un superaliment datorita vitaminelor, fibrelor si mineralelor pe care le contin dinabundenta. Tocmai de aceea, atat doctorii, cat si nutritionistii recomanda stafidele in orice dieta. S-a descoperit ca beneficiile acestor minunate alimente sunt chiar mai puternice daca le lasam peste
Stiai ca nu e bine sa bei lapte cand iei fier? Cand si cum sa consumi suplimentele alimentare Stiai ca nu e bine sa bei lapte cand iei fier? Cand si cum sa consumi suplimentele alimentare
Numarul celor care iau suplimente alimentare creste in fiecare an: dovada stau studiile care au aratat ca intre 1999 si 2012 folosirea vitaminei D a crescut de peste patru ori, iar numarul suplimentelor alimentare cu ulei de peste consumate a crescut de noua ori. Tocmai de aceea este important sa
Top 10 super-alimente pentru un par sanatos Top 10 super-alimente pentru un par sanatos
Este adevarat: alimentatia are un impact asupra pletelor tale! Astfel, putem stimula cresterea parului, ii putem imbunatati stralucirea, textura si, in general, sanatatea sa, prin ceea ce mancam. Am intocmit un Top 10 al alimentelor care pot imbunatati sanatatea parului tau, ele fiind surprinzator
Vrei un somn bun? Iata 5 lucruri pe care nu ar trebui sa le faci in pat Vrei un somn bun? Iata 5 lucruri pe care nu ar trebui sa le faci in pat
Pentru a avea un somn bun si a te odihni noaptea cum se cuvine, ar trebui sa iti pastrezi patul si dormitorul drept un sanctuar al relaxarii. Iata cateva lucruri pe care nu ar trebui sa le faci niciodata in pat daca vrei sa ai un somn bun, iar a doua zi de dimineata sa te trezesti cu pofta de
Pericolul din carnea de pui: fetita imbatranita cu doi ani din cauza hormonilor Pericolul din carnea de pui: fetita imbatranita cu doi ani din cauza hormonilor
Medicii endocrinologi trag un semnal de alarma. Acestia atrag atentia asupra efectelor negative pe care hormonii din carnea de pui ii pot avea asupra copiilor.  Specialistii spun ca in cabinetele lor vin tot mai multi parinti cu copii care prezinta dereglari hormonale din cauza consumului
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda