Skip to article

Ce sa faci seara, inainte de culcare, pentru un somn linistit si odihnitor

Ce sa faci seara, inainte de culcare, pentru un somn linistit si odihnitor Somn linistit
Un somn linistit este cheie unei vieti sanatoase, insa de multe ori stresul si stilul de viata agitat intervin si nu te lasa sa te odihnesti asa cum trebuie. Nu dispera, exista cateva sfaturi destul de simplu de urmat, prin care ii asiguri organismului tau repaosul de care are nevoie pe timpul noptii.

Iata ce trebuie sa faci seara, inainte de culcare, pentru a fi sigura ca beneficiezi de somn linistit.

Evita televizorul si calculatorul

Oricat de tentant ar parea televizorul, mobilul si calculatorul trebuie evitate cu cel putin o ora inainte de culcare. Asta din cauza luminii puternice emanate care impiedica secretia de melatonina, hormonul care te ajuta sa dormi mai bine. In schimb, poti sa citesti sau sa asculti putina muzica care sa te relaxeze.

Mananca o banana, bea un ceai

Niciodata sa nu te duci la culcare infometata sau dupa ce ai mancat mult. Starea de disconfort astfel creata te va impiedica sa te odihnesti asa cum trebuie si astfel somnul tau va fi afectat. In plus, este indicat sa nu bei foarte multe lichide inainte de culcare, evitand astfel drumurile dese la toaleta.

Insomnia, dusmanul sanatatii tale: 10 factori care o cauzeaza si remediile adecvate

Daca simti nevoia sa mananci ceva nu te infige in frigider. Mananca o banana, zaharul din ea va contracara efectele hormonului orexin, iar magneziul si potasiul te vor ajuta sa iti relaxezi muschii. De asemenea, un ceai cald inainte de culcare poate face minuni asupra somnului tau.

Spune NU tutunului si alcoolului

Chiar daca alcoolul iti provoaca o senzatie de moleseala, trebuie evitat, cel putin in preajma somnului. Efectele acestuia se vor pierde dupa cateva ore, adica in cea mai odihnitoare perioada a somnului tau. Totodata, apneea, adica intreruperea pentru scurta durata a somnului, este si ea amplificata de consumul de alcool.

Nicotina are efecte care te vor tine treaza foarte mult timp si iti vor strica ora de somn. Studiile au aratat ca fumatorii sunt mai predispusi la insomnii decat persoanele care nu fumeaza.

Fa-ti un program de somn

Un astfel de program iti va regla ceasul biologic si te va "programa" astfel sa dormi intre anumite ore. Culca-te in fiecare seara la aceeasi ora si trezeste-te la fel, chiar si in weekend-uri sau atunci cand sunt anumite sarbatori.

Visinele combat insomnia. Vezi ce alte beneficii pentru sanatate mai au!

Daca nu adormi in 15 minute, ridica-te din pat si fa ceva relaxant. Pune-te inapoi in pat atunci cand simti ca esti obosita.

Fa un set de exercitii

Sportul este vital pentru o sanatate impecabila, iar aici este inclus si un somn odihnitor. Miscarea te oboseste si iti relaxeaza corpul, iar tu poti astfel sa ai un somn mai linistit. Totusi, este bine sa eviti sa faci miscare chiar inainte sa te culci, deoarece temperatura corpului va creste si te va face sa adormi mai greu.

Practica aromaterapia

Folosirea uleiurilor esentiale, un masaj bun si cateva lumanari parfumate pot face minuni pentru starea ta psihica. Aprinde cateva betisoare parfumate, fa o baie in care sa strecori cateva picaturi de levantica si relaxeaza-ti trupul si mintea. In felul acesta vei scapa de stres si vei obtine un somn odihnitor, asa cum meriti.

Articole recomandate

Beneficiile ceaiului de sunatoare: calmeaza sistemul nervos, ajuta digestia, combate insomnia Beneficiile ceaiului de sunatoare: calmeaza sistemul nervos, ajuta digestia, combate insomnia
Sunatoarea este una dintre cele mai vechi plante folosite in medicina naturista, reprezentand un remediu de peste 2000 de ani in tratarea depresiilor si anxietatii. Dar sunatoarea nu te scapa numai de starile de neliniste care au pus stapanire pe tine, ea te ajuta si in tratarea bolilor digestive
Florile de salcam: trateaza insomnia, afectiunile genitale si alte boli grave Florile de salcam: trateaza insomnia, afectiunile genitale si alte boli grave
Florile de salcam, deliciul copilariei noastre, cand stateam pana tarziu afara si nici lihnite de foame nu urcam in casa, sunt benefice pentru organismul nostru. Fara sa stim, inca de pe atunci aveam grija de sanatatea noastra si nu ne potoleam doar pofta de dulce cu ele, ci ne intaream si sistemul
Misterul somnambulismului descoperit: e in gene! Misterul somnambulismului descoperit: e in gene!
Cercetatorii au descoperit o cauza genetica a somnambulismului, boala pe cat de jenanta pe atat de periculoasa din cauza ca cel afectat, copil sau adult, merge in somn si se pune pe sine in pericol, dar si pe cei de langa el.Oamenii de stiinta au studiat 4 generatii dintr-o familie in care 9 membri
6 moduri uimitoare in care somnul iti mentine pielea frumoasa si sanatoasa 6 moduri uimitoare in care somnul iti mentine pielea frumoasa si sanatoasa
Somnul de calitate nu face minuni doar pentru randamentul tau cerebral, ci si pentru modul in arata pielea ta. Relatia dintre odihna corecta si un ten perfect este foarte stransa, de aceea a devenit si un subiect de studiu important pentru oamenii de stiinta. Acestia au formulat si o serie de
Te trezesti din somn noaptea? Uite de ce afectiuni poti sa suferi in functie de ora Te trezesti din somn noaptea? Uite de ce afectiuni poti sa suferi in functie de ora
Atunci cand te scoli mereu obosita, inseamna ca ceva perturba procesul natural de refacere a organismului. Tulburarile de somn pot fi diverse, insa cu siguranta au unul sau mai multe motive in spatele lor, iar unele dintre acestea tin strict de functionarea necorespunzatoare a organelor interne.
Sexsomnia - mit sau realitate? Sexsomnia - mit sau realitate?
Pe parcursul timpului s-au descoperit o serie de tulburari medicale serioase care se manifesta in timpul somnului, cum ar fi mersul sau mancatul in timpul unui somn profund. Sexsomnia este o tulburare medicala serioasa care nu are nicio legatura cu visele erotice, ci cu actul in sine. Asa cum sunt