Skip to article

De ce ai nevoie de antioxidanti toamna si in ce produse ii gasesti

Inainte ca toamna sa isi intre in drepturi, organismul tau are nevoie de un aport sporit de antioxidanti pentru a capatata rezistenta in fata temperaturilor scazute din sezonul rece. Din fericire, mama natura iti ofera in acest anotimp roade bogate in substantele care te mentin tanara si sanatoasa.

Iata in ce produse gasesti antioxidantii necesari pentru o toamna lipsita de griji!



Antoxidantii sunt substante nutritive preluate din alimente care distrug radicalii liberi din organism. Sanatatea celulelor corpului depinde de acesti nutrienti importanti, de aceea ai nevoie de multi antioxidanti (betacaroteni, licopen, vitamina A, C si E) pentru a-ti mentine sanatatea odata cu instalarea toamnei.

1. Fructele de padure

O sursa importanta de antioxidanti sunt fructele de padure. Nu te abtine sa consumi zmeura, mure si afine in aceasta perioada, cu atat mai mult cu cat sunt excelente ca gustare si insotesc cu brio o portie de cereale integrale sau o tarta delicioasa.

2. Ardeiul rosu

Ardeiul iute rosu contine capsaicina, substanta cu proprietati anticancerigene si de reducere a greutatii corporale, avand actiune antiinflamatoare. In plus, continutul sau bogat in vitamina C face ca aceasta leguma sa mentina pielea ferma (stimuleaza productia de colagen) si sa iti protejeze eficient sistemul imunitar.

3. Alimentele portocalii

Toate alimentele portocalii (morcovi, dovleac, cartofi dulci) contin betacaroteni, antioxidanti eficienti cu rol esential pentru sanatatea tuturor functiilor organismului. In plus, cartofii dulci contin si vitamina A, substanta nutritiva benefica parului, unghiilor si pielii.

4. Broccoli

O alta sursa bogata de antioxidanti este deliciosul broccoli. Contine multa vitamina C, vitamina E si calciu. Il poti consuma in orice forma, de la fiert pana la copt in cuptor.

5. Usturoiul

Vrei sa scapi de guturaiul de toamna anul acesta? Atunci consuma cu incredere usturoi, antibioticul naturii special conceput pentru o imunitate de fier. Usturoiul iti furnizeaza vitaminele A, B si C, precum si minerale importante (potasiu, calciu, seleniu, magneziu, zinc). Scapa de mirosul neplacut mestecand cateva frunze de patrunjel proaspat sau un baton de scortisoara!

6. Fructe

Grapefruitul, kiwi-ul si celelalte citrice sunt bogate in vitamina C, antioxidantul-minune pentru sistemul tau imunitar.

7. Legume si cereale

Infrupta-te din migdale, cereale integrale, fasole neagra/rosie si boabe de soia pentru o cura sanatoasa de antioxidanti.

8. Uleiuri sanatoase

Asigura-ti doza de vitamina E din uleiul de masline, uleiul de peste, uleiul din germeni de grau, uleiul din porumb si din soia. Inlocuieste uleiul obisnuit de gatit cu unul dintre acestea si vei avea o sanatate de neclintit in sezonul rece!

9. Rosiile

Rosiile contin un antioxidant important, numit licopen, despre care oamenii de stiinta spun ca ar putea preveni bolile cardiace si chiar cancerul. Consuma rosiile in forma gatita, pentru o concentratie maxima de licopen!

10. Carne

Carnea de vita, de pasare si de peste iti furnizeaza vitamina C. Organele contin acid lipoic, o substanta care asigura un nivel optim de glutamati in corp, dar si de vitaminele E si C. Ficatul contine multa vitamina A.

11. Lactatele

Laptele sau branza mozzarella sunt alimente bogate in vitamina A. Cand urmeaza sa ai o zi solicitanta si friguroasa, bea dimineata un pahar de lapte cald cu un galbenus de ou in el. Vei fi de neoprit!

12. Ciocolata neagra

Doua patratele de ciocolata neagra pe zi tin medicul departe - garantat!

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Oul, prieten sau dusman? Cand, cat si cum sa mananci oua Oul, prieten sau dusman? Cand, cat si cum sa mananci oua
Ouale sunt un plus pentru o alimentatie sanatoasa, contin aminoacizi, vitamine, minerale si proteine. Totusi, ouale sunt bogate in colesterol si daca le mananci prea des, atunci poti avea probleme. Iata ce optiuni ai atunci cand vrei sa mananci oua, fara a avea probleme cu colesterolul din
Cum sa cresti rapid nivelul energiei. Nici cafeaua nu-si face atat de repede efectul! Cum sa cresti rapid nivelul energiei. Nici cafeaua nu-si face atat de repede efectul!
Primul lucru la care te gandesti dimineata ca sa te trezesti este sa-ti faci o cafea. Dar stii cum sa cresti rapid nivelul energiei, fara sa bei cafea. Incearca aceste trucuri si vei vedea ca nici cafeaua nu-si face efectul atat de repede. Iata cum sa cresti rapid nivelul energiei.  1. Iesi la
Pune usturoi sub perna si vei vedea ce se intampla. Efecte ULUITOARE Pune usturoi sub perna si vei vedea ce se intampla. Efecte ULUITOARE
Multa lume se fereste de usturoi din cauza mirosului sau intepator. Insa toata lumea recunoaste ca adaugat o savoare deosebita mancarurilor. Poate nu stiai, dar usturoiul contine carbohidrati si proteine, minerale si vitamine esentiale sanatatii. Usturoiul pastreaza inima sanatoasa si protejeaza
Aparatele auditive o inventie utila pentru beneficiari? Aparatele auditive o inventie utila pentru beneficiari?
Hipoacuzia este un fenomen clinic des intalnit in zilele noastre in Romania, mai ales in randul persoanelor varstnice dar si a copiilor, care fie s-au nascut cu o malformatie sau au dobandit genetic trasaturile parintilor lor. Pentru a preveni incetarea functionarii uneia din functiile principale
Facebook ar putea cenzura postarile anti-vaccinare Facebook ar putea cenzura postarile anti-vaccinare
Reprezentantii Facebook au anuntat ca vor lua masuri in ceea ce priveste raspandirea postarilor anti-vacccinare.  Facebook şi Google au fost atenţionate printr-o scrisoare publică de senatorul american Adam Schiff cu privire la răspândirea curentului anti-vaccinare
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda