Skip to article

De ce ai nevoie de antioxidanti toamna si in ce produse ii gasesti

De ce ai nevoie de antioxidanti toamna si in ce produse ii gasesti
Inainte ca toamna sa isi intre in drepturi, organismul tau are nevoie de un aport sporit de antioxidanti pentru a capatata rezistenta in fata temperaturilor scazute din sezonul rece. Din fericire, mama natura iti ofera in acest anotimp roade bogate in substantele care te mentin tanara si sanatoasa.

Iata in ce produse gasesti antioxidantii necesari pentru o toamna lipsita de griji!



Antoxidantii sunt substante nutritive preluate din alimente care distrug radicalii liberi din organism. Sanatatea celulelor corpului depinde de acesti nutrienti importanti, de aceea ai nevoie de multi antioxidanti (betacaroteni, licopen, vitamina A, C si E) pentru a-ti mentine sanatatea odata cu instalarea toamnei.

1. Fructele de padure

O sursa importanta de antioxidanti sunt fructele de padure. Nu te abtine sa consumi zmeura, mure si afine in aceasta perioada, cu atat mai mult cu cat sunt excelente ca gustare si insotesc cu brio o portie de cereale integrale sau o tarta delicioasa.

2. Ardeiul rosu

Ardeiul iute rosu contine capsaicina, substanta cu proprietati anticancerigene si de reducere a greutatii corporale, avand actiune antiinflamatoare. In plus, continutul sau bogat in vitamina C face ca aceasta leguma sa mentina pielea ferma (stimuleaza productia de colagen) si sa iti protejeze eficient sistemul imunitar.

3. Alimentele portocalii

Toate alimentele portocalii (morcovi, dovleac, cartofi dulci) contin betacaroteni, antioxidanti eficienti cu rol esential pentru sanatatea tuturor functiilor organismului. In plus, cartofii dulci contin si vitamina A, substanta nutritiva benefica parului, unghiilor si pielii.

4. Broccoli

O alta sursa bogata de antioxidanti este deliciosul broccoli. Contine multa vitamina C, vitamina E si calciu. Il poti consuma in orice forma, de la fiert pana la copt in cuptor.

5. Usturoiul

Vrei sa scapi de guturaiul de toamna anul acesta? Atunci consuma cu incredere usturoi, antibioticul naturii special conceput pentru o imunitate de fier. Usturoiul iti furnizeaza vitaminele A, B si C, precum si minerale importante (potasiu, calciu, seleniu, magneziu, zinc). Scapa de mirosul neplacut mestecand cateva frunze de patrunjel proaspat sau un baton de scortisoara!

6. Fructe

Grapefruitul, kiwi-ul si celelalte citrice sunt bogate in vitamina C, antioxidantul-minune pentru sistemul tau imunitar.

7. Legume si cereale

Infrupta-te din migdale, cereale integrale, fasole neagra/rosie si boabe de soia pentru o cura sanatoasa de antioxidanti.

8. Uleiuri sanatoase

Asigura-ti doza de vitamina E din uleiul de masline, uleiul de peste, uleiul din germeni de grau, uleiul din porumb si din soia. Inlocuieste uleiul obisnuit de gatit cu unul dintre acestea si vei avea o sanatate de neclintit in sezonul rece!

9. Rosiile

Rosiile contin un antioxidant important, numit licopen, despre care oamenii de stiinta spun ca ar putea preveni bolile cardiace si chiar cancerul. Consuma rosiile in forma gatita, pentru o concentratie maxima de licopen!

10. Carne

Carnea de vita, de pasare si de peste iti furnizeaza vitamina C. Organele contin acid lipoic, o substanta care asigura un nivel optim de glutamati in corp, dar si de vitaminele E si C. Ficatul contine multa vitamina A.

11. Lactatele

Laptele sau branza mozzarella sunt alimente bogate in vitamina A. Cand urmeaza sa ai o zi solicitanta si friguroasa, bea dimineata un pahar de lapte cald cu un galbenus de ou in el. Vei fi de neoprit!

12. Ciocolata neagra

Doua patratele de ciocolata neagra pe zi tin medicul departe - garantat!

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Ce simptome usoare de coronavirus pot fi tratate acasa! Explicatiile dr. Virgil Musta Ce simptome usoare de coronavirus pot fi tratate acasa! Explicatiile dr. Virgil Musta
Pacientii infectati cu coronavirus care sunt asimptomatici sau prezinta forme usoare de COVID-19 vor fi monitorizati si tratati de medicii de familie. Medicul Virgil Musta, de la Spitalul Victor Babes din Timisoara, a explicat, pentru Digi24, ce inseamna simptome usoare si cand trebuie sa mearga
Cinci greseli de evitat cand porti masca de protectie Cinci greseli de evitat cand porti masca de protectie
Pandemia COVID-19 ne-a schimbat vietile radical si se pare ca lucrurile nu vor reveni prea curand la normalitatea pe care o stiam. Numarul de cazuri este in continua crestere de saptamani bune, iar nevoia de a preveni infectarea cu noul coronavirus impune ca orice tinuta sa fie "accesorizata" cu
Dr. Virgil Musta: Cum tratezi acasa o forma usoara de COVID-19 Dr. Virgil Musta: Cum tratezi acasa o forma usoara de COVID-19
Medicul Virgil Musta a dezvaluit cum poate fi tratata o forma usoara de COVID-19 acasa. Doctorul recomanda persoanelor infectate cu coronavirus, care sufera de o forma usoara, sa isi intareasca in primul rand imunitatea prin alimentatie si cu suplimente alimentare.  „Evident, nu se
Obiceiul sanatos care te poate feri de infectia cu coronavirus Obiceiul sanatos care te poate feri de infectia cu coronavirus
Cancelarul german Angela Merkel a recomandat de curand o masura simpla de protectie impotriva infectiei cu coronavirus, la indemana oricui: aerisirea frecventa a incaperilor.  Silviu Gurlui, profesor la Facultatea de Fizică din Iaşi, a explicat la Digi24 de ce această
Pacienti vindecati de Covid-19 - intre stigmatizare si disperare Pacienti vindecati de Covid-19 - intre stigmatizare si disperare
Ozonoterapia este o posibila solutie pentru noua categorie de pacienti Daca despre infectia cu Covid-19 auzim noutati la fiecare buletin de stiri, despre efectele secundare ale bolii (sau ale tratamentului), se vorbeste mult mai putin. Sau chiar deloc. De asemenea, miile de infectati zilnic sunt