Skip to article

Dr. Oz: planul pentru o digestie usoara si rapida

Planul recomandat de celebrul Dr. Oz pentru o digestie usoara si rapida te poate ajuta sa scapi de neplacuta balonare, dar si sa ai un abdomen perfect pentru tinutele indraznete din timpul verii. Cu siguranta ai experimentat si tu disconfortul tulburarilor digestive, precum indigestia sau constipatia, intr-un anumit moment al vietii. Prima schimbare pe care este necesar sa o faci iti vizeaza in mod direct dieta.

Alimentele pe care le consumi iti asigura fie o digestie usoara si rapida, fie episoade recurente de balonare si constipatie. Dieta are un impact major asupra sanatatii tale digestive, de aceea primul pas catre o stare generala de bine este sa evaluezi cu atentie modul in care te hranesti in fiecare zi. Renunta la proteine in exces si la mancarurile procesate, in favoarea legumelor, fructelor si a cerealelor integrale.

Planul digestiei usoare recomandat de Dr. Oz

Dr. Oz are pentru tine un plan special pentru o digestie perfecta, astfel incat sa uiti de toate neplacerile asociate cu aceasta: balonare, constipatie, diaree sau indigestie.

1. Micul dejun ideal

Pentru a incepe ziua cu dreptul, cel mai cunoscut medic din SUA iti recomanda un mic dejun ideal pentru digestie, bogat in fibre: banane, fulgi de ovaz, suc/piure de mere si o felie de paine prajita din faina integrala. Aceste 4 alimente sunt garantia unei digestii perfecte, respectiv a unui abdomen plat si fericit.

2. Ceaiul de menta

Un bun stimulent pentru procesul digestiv incetinit si, totodata, un remediu pentru constipatie, este banalul ceai de menta. Aceasta bautura combate si efectele secundare ale medicamentelor asupra eliberarii optime a intestinului gros, imbunatatind motilitatea tractului digestiv.

3. Cerealele integrale

Inlocuieste orice produs din faina alba cu alimente din faina integrala. Cauta paine si paste obtinute prin procesarea cerealelor integrale, consuma-le cat mai des si bea multa apa in paralel. Fibrele insolubile vor face minuni pentru digestie si defecatie.

4. Zaharul

In cazul in care diareea este problema ta frecventa, incearca sa inlocuiesti indulcitorii artificiali cu banalul zahar (preferabil brun). Motivul este foarte simplu: corpul nu absoarbe corect zaharina si alte substante similare, deci ele raman in sistemul digestiv si atrag acolo prea multa apa din corp, rezultand scaunele apoase. O lingurita de zahar are doar 16 calorii si te scapa de excursiile dese la toaleta.

Ponturi utile pentru digestie optima

In afara de alimentele propriu-zise pe care le consumi, medicii spun ca este important sa faci schimbari si in modul in care te hranesti (mai ales daca suferi de indigestie, arsuri stomacale sau balonare). O cina consistenta seara, infulecata cu pofta, iti garanteaza practic neplaceri digestive majore.

Persoanele care mananca foarte repede inghit mult aer odata cu ingerarea hranei, de unde rezulta si gazele intestinale. Aminteste-ti sa te bucuri de mancare intr-un ritm lent, mestecand bine hrana.

Ideal este sa mananci mai multe mese intr-o zi, in cantitati mici, astfel incat stomacul sa poata digera usor mancarea. Gustarile formate din fructe, legume si nuci tin foamea departe, iti regleaza digestia si previn supra-alimentarea la masele principale.

Renunta la alimente prajite sau grase (cartofii prajiti in ulei favorizeaza diareea, de pilda) si inlocuieste-le cu meniuri fierte sau coapte. In cazul in care suferi de constipatie, incearca sa reduci din meniu lactatele, fripturile consistente, dulciurile si semipreparatele.

Adelina Dobrin

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza