Skip to article

Emotii la examene: 9 alimente care elibereaza stresul si ajuta concentrarea

Emotii la examene: 9 alimente care elibereaza stresul si ajuta concentrarea Alimente care elibereaza stresul si ajuta concentrarea
Fara o alimentatie corecta, perioada examenelor, cand esti inconjurata de stres si de tensiune, poate fi un hop extrem de greu de trecut. Materiile grele, cartile care par sa nu se mai termine si faptul ca nu ai avut timp sa te pregatesti asa cum trebuie iti pot cauza diverse probleme de sanatate. Iata 9 alimente care te elibereaza de stresul specific acestei perioade si te ajuta sa nu iti pierzi concentrarea.

1. Avocado

Acest fruct are nenumarate beneficii pentru sanatatea ta. Te ajuta sa reduci colesterolul, deci iti creste nivelul de energie, si se asigura ca inima si creierul primesc cantitatea suficienta de sange de care au nevoie. Acest lucru se intampla datorita acizilor grasi esentiali Omega 3. Avocado este si foarte bogat in fibre, un singur fruct continand intre 11 si 17 grame.

2. Afinele

Iti protejeaza creierul impotriva bolii Alzheimer si dementei. De asemenea, studiile pe animale au aratat ca exista o legatura intre capacitatea de invatare mai buna si consumul de afine.

3. Portocalele

Atunci cand te afli sub presiune, nivelul de Vitamina C din corp scade, lasandu-te vulnerabila in fata diferitelor infectii si raceli. In plus, portocalele contin si acid folic, foarte bun in dezvoltarea creierului. Consuma un pahar de fresh de portocale in timpul micului dejun si combate astfel stresul cauzat de febra examenelor.

4. Zahar

Desi, pe termen lung, zaharul nu face bine organismului, o lingura din acest aliment poate oferi creierului tau impulsul de care are nevoie. Cel mai bine este sa consumi fructe dulci, precum pepenele, sau carbohidrati din cereale integrale, cum sunt pastele. Iti vei imbunatati atentia, fara sa te ingrasi.

5. Spanacul

Se stie ca spanacul este o sursa bogata de fier si calciu, insa aceasta leguma minunata este bogata si in Vitamina A, de care poate beneficia vederea ta obosita. Introdu spanacul in dieta ta saptamanala si te vei putea bucura de beneficiile lui imediat.

6. Iaurtul

Iaurtul contine tyrosin, un aminoacid care se tranforma in dopamina si adrenalina si astfel iti ofera energia necesara pentru tot parcursul zilei. Iaurtul nu trebuie sa-ti lipseasca de la nici o masa, mai ales de la micul dejun.

7. Nuci si seminte

Miezul de nunca si semintele sunt alte cateva alimente ce nu ar trebui sa-ti lipseasca in aceasta perioada stresanta. Proteinele si antioxidantii continuti te vor ajuta sa te concentrezi mai bine si sa acumulezi cat mai multa informatie, imbunatatindu-ti capacitatea de memorare. In plus, pe termen lung iti protejeaza creierul de deteriorarea functilor cognitive.

8. Laptele

Laptele te face sa te concentrezi mai bine, te ajuta sa te odihnesti mai bine si iti ofera calciu. Consuma doua, pana la trei pahare de lapte pe zi, inclusiv unul seara, inainte de culcare si nu vei mai avea probleme cu stresul.

9. Oua

Ouale sunt unele dintre alimentele care au cele mai mari beneficii nutritionale. Cel mai bine le poti consuma fierte sau crude. Luteina continuta de galbenusul de ou te ajuta sa ai o memorie buna si iti imbunatateste functiile cognitive.

Articole recomandate

Alimente care ajuta: ce sa mananci in functie de starea de spirit Alimente care ajuta: ce sa mananci in functie de starea de spirit
Odata ce accepti ipoteza ca "esti ceea ce mananci", poti folosi alimentele pentru a-ti modifica starea de spirit. In timp ce dulciurile si fast food iti ofera o placere temporara, alte alimente si lichide te ajuta pe termen lung. Afla ce sa mananci in functie de starea de spirit, alimente care
5 alimente de post cu efect detoxifiant 5 alimente de post cu efect detoxifiant
Daca tot suntem in post, de ce sa nu profiti de aceasta perioada de restrictii pentru a scapa de cateva kilograme si pentru a-ti detoxifia organismul? De multe ori, chiar daca stii ca postul este o perioada benefica pentru organism, nu reusesti sa te abtii de la alimentele "de dulce", iar apoi
Cum sa eviti moleseala in zilele caniculare: 6 alimente care te ajuta sa te concentrezi Cum sa eviti moleseala in zilele caniculare: 6 alimente care te ajuta sa te concentrezi
Zilele caniculare iti dau dureri de cap, la propriu! Canicula suprasolicita organismul si iti creste tensiunea arteriala, ceea ce te face sa fii lipsita de puteri. Cel mai simplu mod de a evita sa ai probleme este sa stai in casa sau la birou.Cum acest lucru este aproape imposibil, regimul